Van een werkmotor is voornamelijk de aandrijflijn zwaarder uitgevoerd.
Dat kan zijn een andere tandwielverhouding en/of soms een compleet andere staartstuk van bijvoorbeeld een 90pk ipv een 40pk.
Afhankelijk van het gekozen wijze hoeft t niet langzamer/sneller te gaan dan standaard.
Vaak is dit combi met een werkschroef. Zo'n werkschroef heeft een groter bladoppervlak en zodanig een groter verzet. Dat betekent dat het met zo'n schroef geen acceleratie- of snelheidsmonster is.
Schroef en motor staan overigens los van elkaar.
Je kan ook een werkschroef op een 'gewone' motor plaatsen.
Volgens mij ben je met een werkmotor wat sterker maar iets langzamer.
Een normale schroef is meer op snelheid gebouwd..
Van een werkmotor is voornamelijk de aandrijflijn zwaarder uitgevoerd.
Dat kan zijn een andere tandwielverhouding en/of soms een compleet andere staartstuk van bijvoorbeeld een 90pk ipv een 40pk.
Afhankelijk van het gekozen wijze hoeft t niet langzamer/sneller te gaan dan standaard.
Vaak is dit combi met een werkschroef. Zo'n werkschroef heeft een groter bladoppervlak en zodanig een groter verzet. Dat betekent dat het met zo'n schroef geen acceleratie- of snelheidsmonster is.
Schroef en motor staan overigens los van elkaar.
Je kan ook een werkschroef op een 'gewone' motor plaatsen.