Verkoop Vericaal hengels
Beste collega vissers,
Mijn naam is Yves Martens en ben afkomstig uit België.
Ondanks mijn handicap, is vissen niet alleen mijn hobby, maar eigenlijk een deel van mijn leven. Twee a drie keer per week vertoef ik dan ook aan het water, jacht makend op zowel roofvis als karper.
Af en toe eens nieuwe spulletjes kopen hoort er natuurlijk ook bij. Dit zal wel bij iedere visser zo zijn.
Zo kocht ik mij onlangs via tweedehands.be, drie “nieuwe” verticaal hengeltjes.
Aangezien verzenden van zulke spullen niet altijd zonder risico is, hadden we op een bepaald tijdstip ergens afgesproken om de deal af te handelen.
Voor de prijs van 130 euro kreeg ik de drie hengeltjes in ontvangst. 1 Vertical van Pezon & Michel, 1 Vertical van Rozemeijer en 1 Spro Blue Wave Vertical.
Betalen, inladen en terug op weg naar huis.
De hengels gingen een weekje of twee aan de kant, wachtend op goed weer om er dan eens met de boot op uit te trekken.
Twee weken geleden was het dan zover en konden de “nieuwe” hengeltjes dan eindelijk gedoopt worden.
Eens goed en wel op de stek aangekomen, werd het materiaal opgetuigd en toen kwam een nare verrassing.
Eén van de hengels, was namelijk ooit al eens in twee delen geweest en dit was nochtans een ééndelige versie.
De breuk was wel prachtig hersteld (gecamoufleerd) en was dan ook niet bij de aankoop opgemerkt.
Aangezien ik ook met eerlijk geld had betaald, voor een “nieuwe” hengel en niet voor een opgelapte, probeerde ik dan ook terug contact op te nemen met de verkoper.
Deze was tegen die tijd op reis vertrokken en antwoorde enkel via mail dat het geschil na 16 april kon worden recht gezet.
We zijn nu 28 april, ik heb nog verschillende berichten gestuurd via Facebook, die namelijk als gelezen gemarkeerd werden, maar een reactie blijft uit.
Via deze weg hoop ik dan toch contact te krijgen met de verkoper, en zo op een eerlijke manier het probleem te kunnen oplossen.
Krijg ik geen reactie, dan zal ik het ook niet nalaten om de persoon in kwestie, met naam en toenaam te vermelden, zodat andere toekomstige kopers weten dat ze op hun hoede moeten zijn.
Met vriendelijke groeten,
Yves
Mijn naam is Yves Martens en ben afkomstig uit België.
Ondanks mijn handicap, is vissen niet alleen mijn hobby, maar eigenlijk een deel van mijn leven. Twee a drie keer per week vertoef ik dan ook aan het water, jacht makend op zowel roofvis als karper.
Af en toe eens nieuwe spulletjes kopen hoort er natuurlijk ook bij. Dit zal wel bij iedere visser zo zijn.
Zo kocht ik mij onlangs via tweedehands.be, drie “nieuwe” verticaal hengeltjes.
Aangezien verzenden van zulke spullen niet altijd zonder risico is, hadden we op een bepaald tijdstip ergens afgesproken om de deal af te handelen.
Voor de prijs van 130 euro kreeg ik de drie hengeltjes in ontvangst. 1 Vertical van Pezon & Michel, 1 Vertical van Rozemeijer en 1 Spro Blue Wave Vertical.
Betalen, inladen en terug op weg naar huis.
De hengels gingen een weekje of twee aan de kant, wachtend op goed weer om er dan eens met de boot op uit te trekken.
Twee weken geleden was het dan zover en konden de “nieuwe” hengeltjes dan eindelijk gedoopt worden.
Eens goed en wel op de stek aangekomen, werd het materiaal opgetuigd en toen kwam een nare verrassing.
Eén van de hengels, was namelijk ooit al eens in twee delen geweest en dit was nochtans een ééndelige versie.
De breuk was wel prachtig hersteld (gecamoufleerd) en was dan ook niet bij de aankoop opgemerkt.
Aangezien ik ook met eerlijk geld had betaald, voor een “nieuwe” hengel en niet voor een opgelapte, probeerde ik dan ook terug contact op te nemen met de verkoper.
Deze was tegen die tijd op reis vertrokken en antwoorde enkel via mail dat het geschil na 16 april kon worden recht gezet.
We zijn nu 28 april, ik heb nog verschillende berichten gestuurd via Facebook, die namelijk als gelezen gemarkeerd werden, maar een reactie blijft uit.
Via deze weg hoop ik dan toch contact te krijgen met de verkoper, en zo op een eerlijke manier het probleem te kunnen oplossen.
Krijg ik geen reactie, dan zal ik het ook niet nalaten om de persoon in kwestie, met naam en toenaam te vermelden, zodat andere toekomstige kopers weten dat ze op hun hoede moeten zijn.
Met vriendelijke groeten,
Yves
Bij het afleveren had je even moeten checken of alles in orde was.We leven in Nederland hier maar verder veel succes en als hij niet reageert lekker naam,email adres publiceren
Best Yves, je hebt groot gelijk, hij had je zeker moeten informeren over het feit dat er een van de hengels wellicht goed hersteld is, maar wel schade heeft gehad.
Moet wel zeggen dat je voor 130 euro, drie hengels ook weer geen nieuwstaat hengels hoeft te verwachten, maar dat is iets anders dan zo'n grote schade wat aan de hengel is geweest.
BESTE,
als je het mij vraagt, zijn hengels en molens 2 zaken als je deze koopt moet zien , voelen ,aanraken, gewoon ALS VISSER DEFTIG ONDER DE LOEP MET NEMEN ,en zeker wat 2DE HANDS IS......... HENGEL STAAN DE OGEN ER NOG DEFTIG OP?
STAAN DE OGEN IN EEN ZELFDE LIJN?GEEN OGEN INGESLETEN????LAK ?VERNIS ALS DEZE BEHANDELD IS TOESTAND
CONTROLE BLANK? OP BARSTJES? SCHEURTJES?
CHECK DE BUS OVER STEEK? INSTEEK OP MANKEMENTEN? IS DE HENGEL NIET SLAP GEVIST?? DE RUGGEGRAAT IS WEG? DE REEL OF MOLENHOUDER IS DEZE NIET LOSGEKOMEN? WIJKT WAT AF VAN DE INLINE ZIJNDE OGEN
MOLEN SLIP????? REGEGLING FIJN? HORTEN EN SNUKKEN???
MOLENAS KROM?????
BEUGEL KROM?
DRAAISOEPELHEID?????
HENGELS EN MOLENS ZIJN KRITISCHE ZAKEN OM ALLES NADER TE BEKIJKEN ZEKER 2DE HANDS I MEAN IT YUPS SUCCES
Patrick, meen je dat echt?
130 euro voor 3 hengels
laat me lachen wat een rommel
braka braka materiaal
Ik vind je wel een beetje naïef Yves.
Je had toch niet verwacht dat je voor dat geld hagelnieuwe hengels hebt gekocht?
Garantie tot aan de deur zou ik zeggen en je bent er zelf bij geweest toen je ze hebt gekocht.
Dat je deze persoon dan ook publiekelijk aan de schandpaal wilt nagelen omdat je je zin niet krijgt vind ik belachelijk.
Fisker, kan wel zo zijn, maar de verkopert heeft mooi wel verzwegen dat er een hengel niet meer origineel is, sterker nog dat deze gebroken is geweest. Dit had hij moeten melden.
De kopert had gewoon zelf ook beter moeten kijken.
Verkoper heeft informatieplicht en koper onderzoeksplicht. Neem in dit geval bij 2e hands hengelsportartikelen die onderzoeksplicht heel serieus!
Waar gaat dit over ! Kom op zeg !
Dag Dave,
Dat is een aanname die je doet ( of ben je bij de verkoop geweest?) en Yves doet mooi zielig in dit verhaal door te stellen dat de breuk gecamoufleerd was.
Het is dus gewoon hersteld door een goede hengelreparateur dus prima mee te vissen.
Yves:
Volgende keer van te voren een bril mee nemen die extra vergroot en niet proberen mensen in een verkeerd daglicht te zetten omdat ze mogelijk verkeert hebben gehandeld door zielige verhalen op dit forum zetten zodat je mogelijk je daardoor gesteund voelt om toch de persoon bekend te maken.
(Ik hoop dat je wanneer je dit doet aangeklaagd wordt voor laster door de bewuste persoon).