Trailerrollen.
Kijk eens naar het rollen systeem onder de NKS Lund boot.
Gaan we eindelijk wakker worden hier?
Alle aluminium boten in de USA (en dat zijn er een redelijk aantal)liggen op trailers met dit rollen systeem. Ik ben zelf altijd een groot voorstander van dit systeem geweest en nooit begrepen waarom dat hier niet los kwam.
Na Riba welke dit alweer een aantal jaren zo levert met de Frame serie, nu dus ook Pega.
Top!!!!! Heren trailerbouwers.
Gaan we eindelijk wakker worden hier?
Alle aluminium boten in de USA (en dat zijn er een redelijk aantal)liggen op trailers met dit rollen systeem. Ik ben zelf altijd een groot voorstander van dit systeem geweest en nooit begrepen waarom dat hier niet los kwam.
Na Riba welke dit alweer een aantal jaren zo levert met de Frame serie, nu dus ook Pega.
Top!!!!! Heren trailerbouwers.
ja heb het gezien, scheelt een hoop duw werk en kapotte handen. heb ook geen kantelsysteem meer nodig.groeten jan
heb je ook een foto? kan het nl. niet vinden
Hallo Ronald,
Het was mij ook al meteen opgevallen en zelf zonder kielrollen en het wel bekende Pega centreer systeem. Op de website van Pega kan ik er niets over terug vinden waarschijnlijk een primeurtje dan.
Groet,
Jurgen
Er zat waterdichte led verlichting op, dat was wat mij opviel.
Geen lichtbalk meer die je in de kofferbak moet proppen. Echt een goede oplossing, ik wil wel inruilen hoor.
Jan
Beste lezers,
Wij, IJsselsport-Lund, zijn i.s.m. Pega een nieuwe trailer aan het ontwikkelen met multirollen, waterdichte-vast gemonteerde LED verlichting. De trailer op de beurs was een prototype en zal verder door ontwikkeld worden. De verwachte beschikbaarheid zal ca. 4 weken zijn. Voor info contact IJsselsport 0575-442422.
ik heb vernomen dat de boten scheef op soortgelijke trailers lopen.
Mario, je gelooft toch zelf niet dat elke boot in Amerika scheef op de trailer ligt. Daar zal best wel naar gekeken worden voordat ze dit gaan leveren. Gr. Jan
jan , de us trailers hebben kielrollen die er voor zorgen dat de boten mooi in lijn op de trailer gaan, deze ontbreken hier, aangezien het prototype's betreft hoop ik dat ze dit alsnog aanpassen
Het engelse Indespension maakt al sinds 1985 van dit rollensysteem en kantelbare dwarssteun (swingbeam) gebruik. (Zie achterkant vd trailer op foto 3, je heb geen apart centreersysteem nodig )
Ze hebben een hele reeks modellen van 550kg tot 3200kg in hun programma.
@Broeckxjan
Jouw verhaal klopt niet (helemaal).
Ook de amerikaanse trailers met rollerbunks zijn zonder kielrollen uitgevoerd. zie foto van de de bekende EZ Loader.
Natuurlijk zijn er ook dergelijke trailers met kielrollen uitgevoerd, maar lang niet allemaal.
Het scheeftrekken vd boot op de trailer zit meer in het feit dat men hier in NL de boot met een hoogte verschil van 30-50cm de trailer optrekt. En als de boegsteun/lier niet goed uitgelijnd staat met de boeg-oog vd boot (of de boegoog niet goed uitgelijnd op de boeg), gaat het helemaal fout. De boot rolt dan niet over de kielrollen. De achterkant vd boot, het zwaarste gedeelte, trekt he neus omhoog waardoor de kiel gaat zoeken. Of de boeg wordt naar beneden getrokken waardoor de achterkant omhoog wipt en gaat zoeken.
In de VS rijdt men over het algemeen de trailer het water in en vaart de boot op de trailer.
Hierdoor heb je niet allerlei geleidings- en centreerrollen nodig. (En door de bouw liggen de boten ook lager op de trailer.)