Shimanoservice?
Hoe kan het eigenlijk dat wanneer ik mijn twinpower 2500 binnengeef bij mijn shimanodealer voor een herstelling ik tot nu toe al 2 maanden aan het wachten ben op die molen terwijl ik hier onlangs las dat de heer Piters van Shimano zei dat als ze iets doen ze het goed doen.
Graag een reactie van Shimano want het is niet de eerste maal dat ik zoiets meerdere maanden moet missen en ik voel meer en meer de plaatsvervangende schaamte voor dat merk dat pretendeert top te zijn...
Graag een reactie van Shimano want het is niet de eerste maal dat ik zoiets meerdere maanden moet missen en ik voel meer en meer de plaatsvervangende schaamte voor dat merk dat pretendeert top te zijn...
Klopt helemaal niets van!!
Wij zijn al jaren Shimano dealer
En de snelheid en accuratesse bij Shimano
Is super echt top nergens sneller dan bij Shimano!!
Jouw dealer moet natuurlijk wel het product
opsturen (10 euro) stuur het artikel maar naar vos in
Almelo dan heb je binnen een week het product
Retour (wel of niet gerepareerd tegen een prijs)
Mvg
Vos
Almelo
0546814708
Ligt inderdaad aan je winkelier. Het helpt zeker als ze een goede klant zijn van Shimano.
kan natuurlijk aan de dealer liggen.
maar in het algemeen is er erg veel op te merken aan de service van shimano !
dit is ook de reden dat steeds meer winkeliers minder doen met dit bedrijf.
kijk om je heen dan zie en hoor je steeds meer reactie´s van mensen over shimano en het merendeel is niet erg positief !
over de produkten niets te zeggen die zijn meestal wel goed (misch. dat de prijs/kwaliteit verhouding beter kan.)
maar de service en de manier hoe ze klanten behandelen kunnen ze nog wel wat van hun concurrenten leren !
Best heer Vos ,Vindt U het wel colegiaal om uw mede Shimano service Centre collega zo af te vallen? Het is gewoon een gegeven en een bekend feit dat Shimano een arrogante houding heeft mbt de service.
Deze service moet altijd duur betaald worden met opstuur kosten enz terwijl andre merken met veel minder dure molens een 100% garantie hebben. Dikke nekken en slechte service gewoon waar.
Ik kan me aansluiten bij de mensen met slechte ervaringen over shimano.
Mijn stradic ingeleverd, maar wat vergeten (geen essentieel onderdeel). Dus de volgende dag terug naar de hengelsportzaak, bleek de molen al verstuurd te zijn. Heeft bijna twee maanden geduurd om de antiretour te vervangen. In mijn ogen is dat gewoon TE lang..
Jeroen
shimano heeft gereageerd
maar dan op de advertentie"de vissen"
als ze altijd zo handelen snap ik dat iedereen klachten over ze hebben.
ook weerspreken ze de feiten
toch als ik al zo enkele reactie's lees lijkt het er toch steeds meer op dat nog heel wat werk moeten verzetten om van deze slechte reputatie te komen !
zelf vind ik hun produkten ook niet slecht integendeel !
maar ook ik schaf liever andere merken aan ,omdat de praktijk vaak bewijst dat de service bij shimano op een zeer laag pitje staat.
dan koop ik toch bij andere merken
die vaak voor minder geld meer leveren !
Producten die bij Shimano ter service zijn aangeboden en binenkomen verlaten de service afdeling doorgaans binnen 48 uur(2 werkdagen). Zijn er problemen, dan wordt de winkelier ervan op de hoogte gesteld. Heeft men echter slechte ervaringen betreffende te lange serviceduur, dan is het raadzaam zijn dealer te raadplegen. Zij kunnen het bewijs van verzending tonen en de status van uw reparatie. Het gebeurd te vaak dat er bedrijven zijn die laks zijn met insturen. Er zijn ook bedrijven, zoals b.v. de firma Vos, service als een belangrijk punt nemen. Gelukkig verlenen de meeste winkeliers een goede service.
Voor mijn geen shimano meer!!!!
kwaliteit wordt minder (zie artikel roofvis forum)zelf afgelopen jaar 3 molens laten repareren +/-7 weken weg geweest hengelsport winkelier laten bellen waar ik bij stond, zeggen ze bij shimano sorry het is een beetje druk.
Ligt aan de winkel waar je ze brengt
Shimano denkt alleen maar aan omzet, cash in the pocket is het devies. Er zullen natuurlijk best dealers zijn die bij Shimano in een goed daglicht staan,en daar zal dus de afhandeling van klachten wel beter zijn dan bij de meeste zaken.
Shimano zal door deze werkwijze steeds meer klanten kwijtraken !
Zelf heb ik jaren in de hengelsport gezeten en ken dus echt wel dit wereldje !
Shimano moet maar eens een voorbeeld nemen aan Daiwa.Hier in Nederland worden bijv. molens van Daiwa geleverd door Cormoran en Arca, bij problemen worden de molens meegenomen door de vertegenwoordiger (Cormoran) of door de bezorgservice (Arca),meestal binnen een week zijn ze opgehaald en meestal binnen 2 weken weer terug gerepareerd of vervangen !
Heel vaak worden reparaties ed,als de molen er nog goed bijgehouden uitziet,kostenloos opgelost. Je denkt toch niet dat een merk als Daiwa,zijn goede naam verloren laat gaan door moeilijk te doen over garantiegevallen !
Misschien dat bij Shimano de oogjes nog op tijd open gaan,dat ze wat minder aan de omzet denken en wat meer aan de klanten,ze hebben er namelijk wel aardige dingen tussen zitten...
Jan Daiwa maakt kwalitatief betere molens dan Shimano vind ik persoonlijk laat ik dat voorop stellen.
Maar de service van Daiwa laat ook te wensen over, ik heb het afgelopen jaar tweemaal een Daiwa molen ter reparatie opgestuurd, De eerste keer mijn sea gate waarvan de beugel gescheurd was, en de tweede keer mijn daiwa saltiga voor een servicebeurt. De eerste keer was ik hem ruim 8 weken kwijt en de tweede keer 6 weken. De reden dat het zo lang duurde is dat er in Nederland helemaal geen reparatie afdeling blijkt te zijn, maar de molens naar Engeland of Duitsland gestuurd moeten worden.
Dat vind ik voor een merk als Daiwa, wat in Nederland steeds meer molens verkoopt toch wel een minpunt!
Wil je een molen waarbij je goede service hebt kun je het best een Spro kopen, als je er diverse fora erop nakijkt leveren zij volgens mij de beste service op het moment, en daar Mogen merken als Shimano en Daiwa zeker een voorbeeld aan nemen...
Wel,iedereen bedankt voor de reacties en uit de reacties blijkt dat shimano inderdaad een groot probleem heeft want inderdaad stappen meer en meer winkeliers over naar andere merken en laten ze shimano links liggen en ik heb het hier heus niet over de kleinere winkels.
Wel heel sportief van Shimano om te reageren op dit bericht en dan ook nog eens van uit hun eigen naam. Hulde. Echter beetje jammer dat een groothandel die afhankelijk is van winkeliers deze hierbij afvalt!
Misschien moeten we hier anders naar kijken. Als het zo lang duurt voordat je molen of zoiets gerepareerd wordt dan zou je ook kunnen concluderen dat er blijkbaar erg veel spullen ter reparatie worden aangeboden. Daaruit zou je dam kunnen concluderen dat de kwaliteit van de producten ver beneden de maat is en lijkt het mij verstandig dat je overgaat op een ander merk waarbij de kans op problemen minder groot is en als het dan toch gebeurt het sneller wordt opgelost. Het is maar een ideetje natuurlijk.