Shimano molen
Vanmiddag heerlijk wezen vissen en leuk gevangen alhoewel klein spul. Ik vis veel aan de kust en vis met de shimano earo technium XSA. Op zich een prima molen tot dat je merkt dat de tandwielen problemen geven. Op zoek naar een service center, wat de nodige problemen geeft . Veel van deze centers staan op het internet , maar willen niks meer met SHIMANO van doen hebben. Uiteindelijk zelf maar eens gebeld met SHIMANO. De eerste vraag die je gesteld word bent u particulier of dealer. Precies u raad het al het antwoord werd me direct al gegeven, men kon me niet helpen. Ik geef het niet zo gauw op maar daarna hoorde ik dat er geen onderdelen meer zijn. Doordat men leverancier over heel Europa is hoefde ik het ook nergens anders te proberen. Daar sta je dan een molen van een ruw weg 650 euro en altijd goed opgepast en onder houden. Gewoon ten einde na een aantal jaren. Langs deze adviseer ik dan ook niemand meer dure Shimano molens te kopen, want ze gaan ongeveer 10 jaar mee en ze zijn ten einde en geen onderdelen meer. In dit geval spreek ik over de tandwielen in de molen. Mocht er iemand zijn die dit soort zaken heeft neem dan contact op met me aub.
Voor mij duidelijk ondanks het plezier van de molen NOOIT meer een dure SHIMANO molen, hoe goed die ook is.

Kantvisser
Groningen
kantvisser, .(JavaScript must be enabled to view this email address), Groningen, 04/11/2020

REAGEER

Gravatar
Cees
.

Dat is al zo lang ik me kan herinneren het geval bij shimano.
Ben jaren geleden al afgehaakt , kocht een twinpower fa voor ruim 800 gulden. Na een half jaartje begon de knop van de molenslinger te scheuren en te plakken. De molen bij wout van leeuwen terug gebracht en drie weken later weer opgehaald. Niets aan de hand kreeg ik te horen.
Ik shimano gebeld. werd mij gevraagd of ik veel met softbaits viste, ik doe niets anders zij ik. Het had met de weekmakers in softbaits te maken dat de knop aan het oplossen was. Einde van het verhaal was dat het mijn eigen schuld was dat die molenslingerknop aan het oplossen was!
Ik de handleiding bij de molen er eens op nagelezen, maar nergens stond dat deze molen niet geschikt was voor het vissen met softbaits.... hadden zij mij toen een nieuwe knop gegeven, had ik waarschijnlijk nu vele jaren later nog met shimano gevist!

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Kees Van Den Biggelaar
.Moergestel

Weliswaar niet zo duur maar een nieuwe Shimano Nasci die veel te zwaar draait en na opsturen naar Shimano servicepunt,Whatts in a name,niks aan de hand word er gezegd!!! Nooit meer Shimano,ben er klaar mee!!

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Leen
.Reeuwijk

Ik heb twee twinpowers gebracht bij Pascal Habets voor een service beurt prima voor elkaar gemaakt Hengelssport Tiel Fabriekslaantje 17 succes

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
harrie cas
.Breda

hengelsportzaak van der poel in yerseke is een goede shimano dealer

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Geert
.

Het is al jaren zo dat je geen service
moet verwachten van Shimano. Dit is een reden waarom sommige winkeliers zelfs al geen Shimano meer willen verkopen. Je geraakt er goede klanten aan kwijt.

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Fons
.

Ik heb vele jaren met heel veel tevredenheid met de stradic 1000 met dubbele sling van Shimano gevist. Toen mijn 2 Ex tot op de draad versleten waren, moest ik wel vervangen. Na een tip van een collega heb ik mij een paar seizoenen terug op Aliexpress een Chinese Tsurinoya Spinning Reel Jaguar 1000 gekocht voor niet eens 50 Eur. Die pronkt nu op mijn dure Shimano Aspire hengel en doet het prima. Ik vis met niks anders meer en ik heb er zelfs meervallen vanaf de kant aan gevangen. Om eerlijk te zijn; ik voel geen verschil qua kwaliteit met de stradics die ik eerder had. Slip werkt perfect en de molen draait als een tierelier. Ik kan me zelfs permitteren om foto's van mijn vangsten te nemen waarbij de vis niet op een matje ligt maar half in het water met de hengel en de molen ernaast en ook in het water.. De molen geeft geen krimp. Omdat ze geen 50 Eur per stuk kosten (thuislevering incl) heb ik ondertussen ook een 2000 gekocht. Voor amper een derde van de prijs van het Shimano equivalent dat wellicht ook in China wordt gemaakt. Ik besef dat als er stukken aan komen, het Chinees geval voor de vuilbak is. Bij problemen zou de dure Shimano niet rechtstreeks in de vuilbak belanden want daarvoor is hij te duur. We leggen hem nog wat op zolder tot de frustraties over de slechte service na verkoop van Shimano-verwerkt zijn.

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Piet
.

Geert, da's misschien gedeeltelijk waar.
Mijn hengelsportwinkelier zegt dat Shimano zich als"A-merk" opdringt/dwingt om ook een voorraad (showmodellen) in de winkel aanwezig te hebben.
En je kan het al raden, die kosten ook geld, wat je ook aan andere zaken kunt besteden.(en die nemen ook veel ruimte in als je alle modellen uitstalt)
Je moet dus als ondernemer toch maar blij zijn dat je Shimano MAG verkopen.
Ben je lekker mee!


  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Frans
.

Euhhhhh.
Als ik een Shimano molen of reel voor een onderhoudsbeurt aanbied, is ie binnen 10 dagen weer terug.
Bij bijvoorbeeld Penn en Abu duurt dat 5-7 weken. Meerdere malen meegemaakt.
Dat alles vroeger beter was zal best. Maar qua service is Shimano op dit moment perfect.

Slingers en weekmakers is een oud probleem
Nieuwe slinger voor €15 en gaan!

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Wim
.

Tja, is inderdaad jammer maar is z'n beetje het geval met alles wat je tegenwoordig koopt. Probeer na 10j nog maar is aan wissel stukken te komen. En de vraag is als je nieuwe molen koopt van ander merk of de service na 10j beter zal zijn. Ik weet niet hoezeer je de molens belast hebt (aantal sessie en dergelijke) maar als je veel vist op het zoute zou ik blij zijn dat je er 10 jaar plezier aan hebt gehad en denk ik niet dat ze toen der tijd een miskoop waren. Ik heb ook z'n 10j geleden 2 twinpowers 4000fb gekocht, ze waren mijn standaard molens, zo goed als alles mee gedaan op zowel zoet als zout water.(feederen, visserij in Noorwegen/IJsland, zeebaars, snoek enz...) Zoveel vis mee gevangen door de jaren heen en zeer mooie herinneringen aan. In al die tijd hebben ze me nooit in de steek gelaten maar nu begonnen ze echt op te geraken. Ik heb ze beiden dit jaar vervangen voor 2 twinpowers FD. Een redelijke investering maar als ik er net zolang plezier aan mag beleven is me dat dubbel en dik waard, maar dit is altijd afwachten natuurlijk. En de fb's mogen nu op pensioen in hun originele doosje in de kast, weggooien ga ikzelf nooit doen denk ik.

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Rob
.

Haal eerst zelf de molen eens uit elkaar. Reinig en smeer de hele boel met goede olie en vet.
Waarschijnlijk staat de binnenkant een beetje droog zodat het rauw aanvoelt als je draait.
Zijn er inderdaad onderdelen die vervangen moeten worden dan zou je nog kunnen proberen om deze in Amerika te vinden. Diverse sites die Shimano parts verkopen
Is mij ook gelukt met oudere Twinpowers.
En ja, na een jaar of tien stoppen ze met ondersteuning met onderdelen van molens. Duur of niet. Helzelfde met hengels. Na een 7 a 8 jaar kan je er geen nieuwe top meer voor bestellen.
De nieuwe modellen molens en hengels volgen elkaar te snel op om voor alles een voorraad onderdelen te hebben.
Ik vis zelf graag met Shimano maar ik weet dat dit probleem zich voordoet.
Helzelfde is trouwens met Daiwa. Die hebben een nog een slechtere service.

Succes.. Rob

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Karel
.

Heb weleens een gloednieuwe Cardiff opgestuurd omdat ie constant 'doorsloeg.' Kreeg hem een maand later terug met de boodschap dat er niets mis mee was. Hij sloeg echter nog steeds door en heb hem in de prullenbak kunnen gooien. Dan koop ik ook meteen nooit meer iets bij zo'n bedrijf.

  • 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Rudy
.

De winkel is gestopt hoor

  • about 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Kantvisser
.Groningen

Een veel voorkomend probleem dus bij Shimano. Goed dat men hier eens aandacht aanbesteed van Shimano uit. Ondertussen niet stil gezeten en heb een aantal zaken benaderd over de molen en het contact met Shimano. Er was echt een zaak die er uit sprong met het antwoord. Hengelsportzaak Sappemeer reageerde ik doe niks in Shimano maar heb een heleboel onderdelen en wil er wel even naar kijken en wie weet kan ik je misschien helpen. Ik heb rond 16.00 uur de molen heen gebracht en kreeg de volgende dag een telefoontje met als antwoord: Helaas de molen is totaal los en het is over. Uiteraard schrok ik wel even. Daarna was het direct, nee hoor ik heb hem weer klaar. Je kunt hem weer ophalen. Het was eigenlijk heel simpel opgelost zo als de eigenaar vertelde en er was eigenlijk niks kapot. Ben er een tijdje mee bezig geweest en ik denk dat hij het weer doet. Kosten waren niet noemenswaardig ben bedroegen slechts 7,50€. Waar praat je over ik was laaiend enthousiast en heb er al weer mee gevist. Hengelsport Sappemeer toppie en geweldig bedankt.

  • about 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Ron Smits
.Essen

Eerlijk is eerlijk. Als je een dure Shimano koopt is het werkelijk het neusje van de zalm. Draait zo soepel en alles werkt perfect. Het grote probleem is dat er zoveel onderdeeltjes inzitten dat het bijna onmogelijk is om al die onderdelen op voorraad te hebben. Zeker als je dan ook nog regelmatig nieuwe modellen toevoegt met ook al tig onderdelen. Hoe meer onderdelen, hoe meer er kapot kan gaan. Zeker als er onderdeeltjes van kunststof in zitten. Ik vind het een slechte zaak dat er hele dure molens verkocht worden, waar men niet kan garanderen dat er reserve onderdelen zijn. Maar Shimano is zeker niet de enige hoor. Grote merken van vroeger worden overgenomen door verkoop organisaties van hengelsportartikelen. Snelle doorloop van modellen, geen of nauwelijks reserve onderdelen betekent weinig kosten en weinig kosten. Mogelijk dat de lage rente toch voor wat meer opslag kan zorgen. De kosten vwb rente en risico zijn nagenoeg nihil. Meer kwaliteit producten op de markt brengen met een langere levensduur, voldoende reserve materialen kan weleens meer opleveren dan de snelle wisselingen van tegenwoordig.

  • about 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Hans
.Groningen

Hengelsport Sappemeer is een winkel die terecht een pluim verdient. Wat die man niet heeft, werkelijk ongelooflijk. Topwinkel.

  • about 4 years and 3 weeks geleden
Gravatar
rob
.rotterdam

beste kantvisser ik zelf ben naar megafish in roosendaal gegaan eigenaar riny maakt zelf alles van shimano molens heb daar mijn ultegra s laten upgraden helemaal top neem eens contact op met megafish te roosendaal succes

  • 4 years and 2 weeks geleden