Na 2 keer een slechte ervaring (met een splinternieuwproduct en ongebruikt...dus defect vooraleer gebruik, waar moeilijk over gedaan word in garantie) graag info of er nog deze ervaring hebben met Spro?
rene, .(JavaScript must be enabled to view this email address),
belgie, 01/07/2015
Ik heb uitsluitend goede ervaringen met de garantie van Spro, en spro staat ook bekend als een firma die niet moeilijk doet over garantie.
Wellicht dat je de relatie van de winkelier met spro, of jouw relatie met de winkelier de oorzaak is van dit probleem, ik zeg niet dat het zo is, maar zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik vind ook dat je de reputatie van een firma niet zomaar in twijfel mag trekken in een topic.
in elk geval succes ermee.
Je schrijft nieuw en ongebruikt. Heb je het in de winkel dan niet vastgehad of heb je online iets gekocht? Misschien helpt het als je aangeeft met welkt product je een probleem hebt?
Hallo Rene,
Nu voor de tweede keer breekt een godfather 3 in drie stukken bij de eerste serieuze buiging. De eerste kreeg ik met veel moeite (door Peter van Lahr hengelsport in Utrecht) vergoed. Nu de tweede nieuwe hengel op identieke wijze gebroken is voorzag hij meer problemen. Terwijl dit voor mij aantoond dat er gewoon iets mis is met de hengel (serie). Van spro zelf hoor ik niets terwijl dat eigenlijk wel normaal zou zijn toch?
Nieuwe Shimano molen met slip achterop , van in het begin
weinig slip en zeker om op snoek te vissen , slip nougabollen . aan de winkelier hing het niet , terug naar Shimano , rollement vervangen ; maar bleef hetzelfde , slip werkte niet . Winkelier naar Shimano gebeld met de afgevaardigde of verkoper van Shimano erbij : rollement was vervangen en basta : gedaan met garantie .
PLUIM VOOR SHIMANO ...
Wil helemaal geen negatief beeld van spro schetsen! Baal alleen enorm dat twee hengels thuis na optuigen bij lichte curve test breken! Ga er vanuit dat Lahr hengelsport het netjes regelt. Altijd top service daar! Hengels zijn inderdaad niet in de winkel getest...
@ Jeroen het gaat nu over een Spro Veneto feeder molen, spoel er gevlochten draad op en hoor momentelijk een ratelend geluid gevolg spoel binnenin uit elkaar gesprongen(molen was een dag oud) men stuurt het foute onderdeel op ipv een nieuw spoel een tandwieltje dus verkeerd nu de tweede maal stuurt men de te vervangen onderdelen op en die zou ik zelf moeten monteren ipv ineens een nieuw spoel op te sturen zoals beloofd...blijft maar duren. Koop een Spro vaste hengel(prijs 400 euro) ga er mee naar het water(3 dagen oud) merk op dat bij een bus de carbon uit elkaar aan het gaan was ga er mee terug de winkelier heeft hemel en aarde moeten bewegen om een nieuw deel te krijgen onder garantie(hengel was ongebruikt). Lijkt me nu niet bepaald de beste service of....het licht aan de winkelier.
spro slechte service..?
laat me niet lachen...
heb al verschillende hengeltoppen gebroken ( meestal door eigen lompigheid) en altijd direct een nieuwe gekregen, ook zo met molenonderdelen die van ouderdom versleten waren.
ff aan spro gevraagd om ze bij te bestellen en 2 dagen erna gratis in de bus..
Ligt inderdaad veel aan de winkelier. Jan van Hobbypark geeft inderdaad een goede service op gebied van retours. En niet enkel voor Spro. Verder vind ik Spro een zeer degelijk merk, ik vis qua hengels met bijna niks anders
Spro is een top groothandel. Goede voorraad met de beste service afdeling van Nederland. Gedoe over garantie heb je bij die club nooit of te nimmer. Ik verwacht dat er bij de winkelier misschien iets is mis gegaan.
Je bent te stellig met je mening Hans, Er zijn mensen genoeg die negatieve ervaringen hebben met SPRO. Het is nou eenmaal niet allemaal hosanna bij deze "club".
Bij ieder merk is er wel wat natuurlijk, maar om uit te sluiten dat het bij SPRO altijd goed gaat is natuurlijk van de gekke.
Beste Willem, Spro is er niet bij gebaat om een garantie geval negatief te beoordelen. Wat ze willen zijn gelukkige eindgebruikers van hun producten. Dat maakt uiteindelijk dat er meer mensen dit merk kopen en dat kopers een herhalingsaankoop doen. Geloof me nou dat dit hun bedrijfsfilosofie is. Zo'n club als Shimano bijvoorbeeld die voelen zich zelf te trots om toe te geven dat ze producten in hun gamma hebben die iets kunnen mankeren. Oftewel altijd betalen.
Geef mij maar Spro dan weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb. Het juiste!!!
Waarom gaat het dan toch regelmatig fout ? Dat zou dan alleen maar aan de winkelier liggen, dat is lekker makkelijk afschuiven voor SPRO.
Ik heb er in ieder geval negatieve ervaringen mee en zal nooit meer een hengel of een molen kopen van dit merk.
Het is de winkelier die je garantie MOET geven niet de fabrikant. Je hebt immers bij die winkel je geld achtergelaten en niet bij de leverancier (Spro in dit geval). Winkeliers schuiven de verantwoordelijkheid echter graag af op de leverancier...tsja
De winkelier moet het uiteindelijk rechtbreien met de leverancier.
Met hengels is het echter vrij simpel te voorkomen. Trek gewoon in de winkel de hengel in een maximale curve. Blijft ie dan heel is er niets aan het handje. breekt hij daarna op een vis vraag je dan (eerlijk) af wat er in tussentijd met de hengel gebeurd is. 9 van de 10 keer is er een aanwijsbare oorzaak voor hengelbreuk.
Ik heb 15 jaar in een winkel gestaan en ik kan zeggen dat er tijdens de "winkeltest" maar erg weinig hengels gebroken zijn. En dat ik ook maar weinig discussie heb gehad over garantie's van hengels die daarna gebroken zijn! Er hoor altijd een verhaal bij een breuk! En de eerste melding is altijd dat de sportvisser er niets bijzonders mee heeft gedaan. Het ligt nooit aan de visser.... jaja....
heb twee hengels 4,5m van spro.
was/ben er dol blij mooie aanbeet registratie fijne worp echter loop voor de tweede keer een top breuk op eerste keer met vangst hele grote gul.
en reeds vanmiddag met een kleine gul zomar uit het niets.
eerste keer van spro nieuwe top gehad zonder problemen en nu ff afwachten vandaag gebeurt krijg ik wederom een nieuwe top hoor je mij niet klagen over de service!
noot betrof twee keer met zelfde hengel me andere hengel ook 4.5 hengel breekt niet was nog stuk goedkoper ook beetje vreemd misschien pure pech dat is wat ik hoop want de stok heeft een lekkere hantering.
Hangt veel van winkelier af had ook hengelbreuk aan godtfater 3 en heb direkt nieuwe gekregen zonder discusie winkelier is hobby center te erwetegem
Ik heb uitsluitend goede ervaringen met de garantie van Spro, en spro staat ook bekend als een firma die niet moeilijk doet over garantie.
Wellicht dat je de relatie van de winkelier met spro, of jouw relatie met de winkelier de oorzaak is van dit probleem, ik zeg niet dat het zo is, maar zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Ik vind ook dat je de reputatie van een firma niet zomaar in twijfel mag trekken in een topic.
in elk geval succes ermee.
Nee ik heb nog geen slechte ervaringen.
Je schrijft nieuw en ongebruikt. Heb je het in de winkel dan niet vastgehad of heb je online iets gekocht? Misschien helpt het als je aangeeft met welkt product je een probleem hebt?
Hallo Rene,
Nu voor de tweede keer breekt een godfather 3 in drie stukken bij de eerste serieuze buiging. De eerste kreeg ik met veel moeite (door Peter van Lahr hengelsport in Utrecht) vergoed. Nu de tweede nieuwe hengel op identieke wijze gebroken is voorzag hij meer problemen. Terwijl dit voor mij aantoond dat er gewoon iets mis is met de hengel (serie). Van spro zelf hoor ik niets terwijl dat eigenlijk wel normaal zou zijn toch?
spro is eigenlijk altijd heel erg goed in hun service
Nieuwe Shimano molen met slip achterop , van in het begin
weinig slip en zeker om op snoek te vissen , slip nougabollen . aan de winkelier hing het niet , terug naar Shimano , rollement vervangen ; maar bleef hetzelfde , slip werkte niet . Winkelier naar Shimano gebeld met de afgevaardigde of verkoper van Shimano erbij : rollement was vervangen en basta : gedaan met garantie .
PLUIM VOOR SHIMANO ...
Wil helemaal geen negatief beeld van spro schetsen! Baal alleen enorm dat twee hengels thuis na optuigen bij lichte curve test breken! Ga er vanuit dat Lahr hengelsport het netjes regelt. Altijd top service daar! Hengels zijn inderdaad niet in de winkel getest...
@ Jeroen het gaat nu over een Spro Veneto feeder molen, spoel er gevlochten draad op en hoor momentelijk een ratelend geluid gevolg spoel binnenin uit elkaar gesprongen(molen was een dag oud) men stuurt het foute onderdeel op ipv een nieuw spoel een tandwieltje dus verkeerd nu de tweede maal stuurt men de te vervangen onderdelen op en die zou ik zelf moeten monteren ipv ineens een nieuw spoel op te sturen zoals beloofd...blijft maar duren. Koop een Spro vaste hengel(prijs 400 euro) ga er mee naar het water(3 dagen oud) merk op dat bij een bus de carbon uit elkaar aan het gaan was ga er mee terug de winkelier heeft hemel en aarde moeten bewegen om een nieuw deel te krijgen onder garantie(hengel was ongebruikt). Lijkt me nu niet bepaald de beste service of....het licht aan de winkelier.
spro slechte service..?
laat me niet lachen...
heb al verschillende hengeltoppen gebroken ( meestal door eigen lompigheid) en altijd direct een nieuwe gekregen, ook zo met molenonderdelen die van ouderdom versleten waren.
ff aan spro gevraagd om ze bij te bestellen en 2 dagen erna gratis in de bus..
Ligt inderdaad veel aan de winkelier. Jan van Hobbypark geeft inderdaad een goede service op gebied van retours. En niet enkel voor Spro. Verder vind ik Spro een zeer degelijk merk, ik vis qua hengels met bijna niks anders
Ik zal kort zijn, voor mij nooit geen SPRO hengels/molens meer. Ik ben het getob met garantie, verongelijkte winkeliers zat.
Spro is een top groothandel. Goede voorraad met de beste service afdeling van Nederland. Gedoe over garantie heb je bij die club nooit of te nimmer. Ik verwacht dat er bij de winkelier misschien iets is mis gegaan.
Je bent te stellig met je mening Hans, Er zijn mensen genoeg die negatieve ervaringen hebben met SPRO. Het is nou eenmaal niet allemaal hosanna bij deze "club".
Bij ieder merk is er wel wat natuurlijk, maar om uit te sluiten dat het bij SPRO altijd goed gaat is natuurlijk van de gekke.
Beste Willem, Spro is er niet bij gebaat om een garantie geval negatief te beoordelen. Wat ze willen zijn gelukkige eindgebruikers van hun producten. Dat maakt uiteindelijk dat er meer mensen dit merk kopen en dat kopers een herhalingsaankoop doen. Geloof me nou dat dit hun bedrijfsfilosofie is. Zo'n club als Shimano bijvoorbeeld die voelen zich zelf te trots om toe te geven dat ze producten in hun gamma hebben die iets kunnen mankeren. Oftewel altijd betalen.
Geef mij maar Spro dan weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb. Het juiste!!!
Waarom gaat het dan toch regelmatig fout ? Dat zou dan alleen maar aan de winkelier liggen, dat is lekker makkelijk afschuiven voor SPRO.
Ik heb er in ieder geval negatieve ervaringen mee en zal nooit meer een hengel of een molen kopen van dit merk.
Het is de winkelier die je garantie MOET geven niet de fabrikant. Je hebt immers bij die winkel je geld achtergelaten en niet bij de leverancier (Spro in dit geval). Winkeliers schuiven de verantwoordelijkheid echter graag af op de leverancier...tsja
De winkelier moet het uiteindelijk rechtbreien met de leverancier.
Met hengels is het echter vrij simpel te voorkomen. Trek gewoon in de winkel de hengel in een maximale curve. Blijft ie dan heel is er niets aan het handje. breekt hij daarna op een vis vraag je dan (eerlijk) af wat er in tussentijd met de hengel gebeurd is. 9 van de 10 keer is er een aanwijsbare oorzaak voor hengelbreuk.
Ik heb 15 jaar in een winkel gestaan en ik kan zeggen dat er tijdens de "winkeltest" maar erg weinig hengels gebroken zijn. En dat ik ook maar weinig discussie heb gehad over garantie's van hengels die daarna gebroken zijn! Er hoor altijd een verhaal bij een breuk! En de eerste melding is altijd dat de sportvisser er niets bijzonders mee heeft gedaan. Het ligt nooit aan de visser.... jaja....
Succes ermee!
Groeten,
Wouter
heb twee hengels 4,5m van spro.
was/ben er dol blij mooie aanbeet registratie fijne worp echter loop voor de tweede keer een top breuk op eerste keer met vangst hele grote gul.
en reeds vanmiddag met een kleine gul zomar uit het niets.
eerste keer van spro nieuwe top gehad zonder problemen en nu ff afwachten vandaag gebeurt krijg ik wederom een nieuwe top hoor je mij niet klagen over de service!
noot betrof twee keer met zelfde hengel me andere hengel ook 4.5 hengel breekt niet was nog stuk goedkoper ook beetje vreemd misschien pure pech dat is wat ik hoop want de stok heeft een lekkere hantering.
vr gr Marco plug
netjes bericht gehad van winkel / spro.
gaan me voor de tweede keer helpen met top
service top van spro
gr marco