Probleem Raymarine Dragonfly: leest GPS kaart niet
Beste collega sportvissers,
Ik heb het volgende probleem met mijn Raymarine Dragonfly 5.7 GPS combo:
De achtergrond kaart van Navionics krijg ik er niet voor. Het probleem zit volgens mij in de micro-SD kaart houder. Hier is toen ik het toestel net had al eens vocht/water in terecht gekomen tijdens het vissen in heftige regen(is doorgedrongen onder het in mijn ogen slecht afsluitende klepje met magneetje;kinderziekte?)
Zoals ik kan zien lijkt er lichte oxidatie/corrosie te zitten op de contactpunten van de chip in het toestel. Jullie raden het natuurlijk al, gevalletje ''valt niet meer onder garantie''....
Zijn er meer mensen met dit probleem en wat adviseren jullie mij? Zou ik de oxidatie/corrosie weg kunnen krijgen met contactspray of een fijn ragertje? Of heeft iemand wellicht andere tips? De rest functioneert nog prima en dat wil ik graag zo houden, ik wil het apparaat ook niet verkl*ten namelijk...
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!
Met vriendelijke groet,
A.M Eelkema
Ik heb het volgende probleem met mijn Raymarine Dragonfly 5.7 GPS combo:
De achtergrond kaart van Navionics krijg ik er niet voor. Het probleem zit volgens mij in de micro-SD kaart houder. Hier is toen ik het toestel net had al eens vocht/water in terecht gekomen tijdens het vissen in heftige regen(is doorgedrongen onder het in mijn ogen slecht afsluitende klepje met magneetje;kinderziekte?)
Zoals ik kan zien lijkt er lichte oxidatie/corrosie te zitten op de contactpunten van de chip in het toestel. Jullie raden het natuurlijk al, gevalletje ''valt niet meer onder garantie''....
Zijn er meer mensen met dit probleem en wat adviseren jullie mij? Zou ik de oxidatie/corrosie weg kunnen krijgen met contactspray of een fijn ragertje? Of heeft iemand wellicht andere tips? De rest functioneert nog prima en dat wil ik graag zo houden, ik wil het apparaat ook niet verkl*ten namelijk...
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!
Met vriendelijke groet,
A.M Eelkema
Ik zou met zoiets niet gaan klooien met chemicaliën ofwel mechanisch "schrapen". Neem even contact op met Dien Boone van Jos Boone watersport en leg het probleem voor. Zij weet enorm veel van Raymarine systemen (en evt. probemen) en hoe het op te lossen. Heb zelf erg goede ervaringen met Boone. Success
BEL ME MAAR EVEN.
GROETEN EPPIE