Misschien snap ik de discussie die iedere keer ontstaat niet maar wat maakt het nou uit dat je een druppel water in je boot krijgt. Als het regent kot er ook water in en met backtrollen bij forse wind idem dito. Gewoon een bilgepompje erin die automatisch aan gaat en er is geen probleem. Als een popnagel een drupje doorlaat is je boot niet gelijk de Titanic!
ik vis al jaren met een geklinknagelde boot. nooit geen probleem mee gehad. het is maar hoe je je boot behandeld, als een gek over het water scheuren bij 3/4 bf en de boot laten klapperen is om problemen vragen.
succes
Matthy
Heb(denk ik) 1 van de oudste Linda als visboot.
Hij is 20 jaar oud.
Geen loszittende klinknagels en geen rot plekje te ontdekken.
Maar is idd hoe je er mee omgaat. Ligt elk jaar een half jaar in het water. Word bijna dagelijks mee gevist in dat half jaar. Voor mij een perfecte visboot. Ben er zeer tevreden mee en laat de gelaste bootbezitters maar praten.
Het is denk ik het beste om even de vorige 375 treurige topics over dit onderwerp te zoeken in het archief. Kun je veel leren van de dealers in vermomming die er hun slappe geouwehoer spuien. Succes.
Heb ruim 12 jaar met een boot met klinknagels gehad. Een Alumacraft Lunker om precies te zijn. Zowel op groot als ook klein water gevist en ook vrij intensief. Met intensief bedoel ik dat ik hele periodes 1 รก 2X per week viste. Wind, stroming, golfslag etc. de boot gaf nooit een krimp en nog nooit ook maar 1 lekkage gehad! Wel altijd goed en fatsoenlijk mee omgegaan. Als ik sommigen wel eens zie. Full speed over de golven heen ketsen, met een stuiterende trailer verkeersdrempels nemen, stempels en rollen van de trailer niet goed afgesteld etc. En dan klagen dat ze lekkages hebben. Dank je de koekoek!
Dus als je er fatsoenlijk mee omgaat zou ik me geen zorgen maken. Sommigen krijgen nu eenmaal alles kapot.
Nu heb ik een gelaste boot. Niet omdat ik dat perse wilde, kwam gewoon zo uit. Nadeel hiervan is dat een gelaste boot een stuk zwaarder is dan een vergelijkbare boot met klinknagels. Werkt ook weer in alles door. Denk aan een zwaardere buitenboordmotor met meer pk. Geremde trailer nodig? Kan je auto het wel trekken allemaal? Allemaal zaken waar je rekening mee dient te houden met een gelaste boot.
Ik heb zelf een geklinknagelde Lund van bijna 30 jaar heel erg veel mee gevist
nooit geen problemen gehad.
In die 30 jaar heb ik al veel gelaste boten zien gaan .
Een polyester boot.
Ze zijn beide goed!! Heb ook voor dit dilemma gestaan.Zou zeggen laat je kop niet zot maken,maar kijk goed uit bij een 2de hands.suc6 ermee
Polyester!
Hallo Henk Ik zou ten aller tijde voor een gelaste boot gaan.
Sterker en nooit geen last van lekkage op of om een klinknagel.
Misschien snap ik de discussie die iedere keer ontstaat niet maar wat maakt het nou uit dat je een druppel water in je boot krijgt. Als het regent kot er ook water in en met backtrollen bij forse wind idem dito. Gewoon een bilgepompje erin die automatisch aan gaat en er is geen probleem. Als een popnagel een drupje doorlaat is je boot niet gelijk de Titanic!
Mooi verwoord Ferrie...
ik vis al jaren met een geklinknagelde boot. nooit geen probleem mee gehad. het is maar hoe je je boot behandeld, als een gek over het water scheuren bij 3/4 bf en de boot laten klapperen is om problemen vragen.
succes
Matthy
Ferrie , neem jij er vrede mee , moest er een gaatje in je bad zitten? En je er telkens een potje moet zetten ?
Heb(denk ik) 1 van de oudste Linda als visboot.
Hij is 20 jaar oud.
Geen loszittende klinknagels en geen rot plekje te ontdekken.
Maar is idd hoe je er mee omgaat. Ligt elk jaar een half jaar in het water. Word bijna dagelijks mee gevist in dat half jaar. Voor mij een perfecte visboot. Ben er zeer tevreden mee en laat de gelaste bootbezitters maar praten.
Het is denk ik het beste om even de vorige 375 treurige topics over dit onderwerp te zoeken in het archief. Kun je veel leren van de dealers in vermomming die er hun slappe geouwehoer spuien. Succes.
Heb ruim 12 jaar met een boot met klinknagels gehad. Een Alumacraft Lunker om precies te zijn. Zowel op groot als ook klein water gevist en ook vrij intensief. Met intensief bedoel ik dat ik hele periodes 1 รก 2X per week viste. Wind, stroming, golfslag etc. de boot gaf nooit een krimp en nog nooit ook maar 1 lekkage gehad! Wel altijd goed en fatsoenlijk mee omgegaan. Als ik sommigen wel eens zie. Full speed over de golven heen ketsen, met een stuiterende trailer verkeersdrempels nemen, stempels en rollen van de trailer niet goed afgesteld etc. En dan klagen dat ze lekkages hebben. Dank je de koekoek!
Dus als je er fatsoenlijk mee omgaat zou ik me geen zorgen maken. Sommigen krijgen nu eenmaal alles kapot.
Nu heb ik een gelaste boot. Niet omdat ik dat perse wilde, kwam gewoon zo uit. Nadeel hiervan is dat een gelaste boot een stuk zwaarder is dan een vergelijkbare boot met klinknagels. Werkt ook weer in alles door. Denk aan een zwaardere buitenboordmotor met meer pk. Geremde trailer nodig? Kan je auto het wel trekken allemaal? Allemaal zaken waar je rekening mee dient te houden met een gelaste boot.
Ik heb zelf een geklinknagelde Lund van bijna 30 jaar heel erg veel mee gevist
nooit geen problemen gehad.
In die 30 jaar heb ik al veel gelaste boten zien gaan .