Overleven
Visma...naar de knoppen.
Hengelsportzaken...de ene na de andere verdwijnt.
En dat terwijl het aantal sportvissers oploopt tot 2 miljoen.
"En gij geleuft dit".
Get a life.
Hier klopt niks van.
Hengelsportzaken...de ene na de andere verdwijnt.
En dat terwijl het aantal sportvissers oploopt tot 2 miljoen.
"En gij geleuft dit".
Get a life.
Hier klopt niks van.
Misschien is een Visma niet meer van deze tijd. Je kan alles online kopen.
Dan ga je toch geen entree en parkeergeld betalen.
Ik ben geen onlinekoper, woon gelukkig vlakbij Wout van Leeuwen. Die hebben alles, of regelen het voor me.
Het gaat om 2 miljoen mensen met een Vispas.
Jammer dat Sportvisserij NL zo weinig voor zoveel mensen doet.
De beurs in Utrecht loopt nog wel goed. Waar zou het dan aan liggen?
Wat betreft viszaken ben ik het deels met je eens. Er wordt veel online gekocht en dat is simpelweg een verandering in de markt. De grote hoeveelheid mensen die in china bestellen betreur ik overigens wel.
Is toch normaal dat zoveel mensen visspullen online kopen over gans de wereld.
Zowat iedereen kijkt toch rond voor de goedkoopste energieleverancier, internet en telefoonprovider, verzekering.....
Als je de prijsverschillen ziet met de prijzen in de plaatselijke hengelsportzaken.
Er worden winstmarges genomen van 60 procent op zowat alle hengelspullen.
Op termijn zullen enkel de grotere zaken overleven.
Zij halen trouwens hun materiaal ook van de andere kant van de wereld.....
Concept VISMA slaat de bal een beetje mis inderdaad. Ze mengen 2 concepten en dat werkt niet.
Klassiek is een beurs er om nieuwe dingen te ontdekken. Daar moeten dan de merken aanwezig zijn en niet een hele zaal vol winkeliers met zaken die ze willen verkopen.
De winkeliers vind ieder op zijn manier wel achteraf.
Op zich kan het ook een koopbeurs zijn natuurlijk maar dan moet het inderdaad de moeite zijn om zoveel inkom te betalen.
De prijzen zijn echter gelijk of zelfs hoger dan in de winkel.
Juist concept kiezen en daar vol voor gaan is de boodschap.
@ RvH
Uit betrouwbare bron vernomen dat het binnen de organisatie 1 grote puinhoop is. Tevens wil firma A niet komen als B er ook is . Ook wordt aan Firma a een x bedrag gevraagd voor de standplaats terwijl aan Firma B weer een totaal ander bedrag gevraagd wordt. Kortom de standhouders organiseren dan liever opendeurdagen ipv dat ze naar de Visma gaan. De beurs in Utrecht is in handen van een andere organisatie die wel weten hoe het moet !
@erik
Helaas zijn er soms grote prijs verschillen. Via internet en winkeliers. Maar die winst marge is echt geen 60 procent. Dat denken veel mensen. Maar op veel spullen is dat een heel stuk minder helemaal doordat er zo gestunt word via de webshops.
Maar vraag het maar eens na bij je plaatselijke winkelier.
De visma zal het laatste jaar zijn.
Ben en blijf toch een fan van mijn vaste hengelsport zaak, waarbij ik af en toe naar grotere hengelsportzaken zoals fauna in raamsdonkveer en fishinn in Venlo ga om aparte zaken te kopen of om iets te vergelijken. Voorbeeld : een tijd geleden wilde mijn vaste vismaat een nieuwe reel en hengel aanschaffen. Bij fish inn gaan kijken en diverse hengels en reels vergeleken onder deskundige begeleiding van een zeer kundige medewerker. Aan het eind van de rit bleek dat mijn vismaat eigenlijk al eenzelfde soort hengel had als dat hij wilde bijkopen. Wel een mooie reel van okuma gekocht. Als je via internet dan iets aanschaft is het misschien net een miskoop of niet nodig... Dan betaal ik wel een of twee tientjes meer en wordt super geholpen.
Visma zou een beurs moeten zijn waar veel producenten met mooie noviteiten staan en waar je info krijgt over wat er allemaal tekort is. Geen haastige uitverkoop zoals nu het geval is.
Frans
Tsja alle kleine slagers en bakkers verdwijnen toch ook ten faveure van een supermarkt? Hier ook zo! Fauna, Hareco, Raven. Prachtige grote one-stop-shops. Wil je de deur niet uit? Visdeal! Scherpe prijzen en alles binnen 3 dagen thuisbezorgd! Maar moeten we nou met z'n lekker links maar naar kleine winkeltjes blijven gaan? Natuurlijk niet. Te hoge prijzen, te selectieve kennis.
Wat is er mis met China? Zelfs het sluwe vosje haalt zijn spullen daar en vraagt ons het zesvoudige, zogenaamd om “service te kunnen waarborgen” en “bedrijfskosten te dekken.” Maar als je met servicevragen aanklopt geven ze niet thuis. Je krijgt Chinese B-kwaliteit en Nederlandse B-garantie tegen A-prijzen. De voortrekkersrol die winkeliers hebben als belangenbehartiger voor hun klanten weigeren ze ook stelselmatig op te pikken. Denk maar aan de boter op het hoofd m.b.t. het levendaasverbod waar ze hun zakken door hebben kunnen vullen, de stroperij of de problematiek m.b.t. het beroeps. Het is makkelijk zeiken op SVN maar wat is anno 2019, buiten het parasiteren op een miljardenbranche en de visstand, de meerwaarde van de meeste winkeliers? Wat dragen zij bij aan het voortbestaan van onze hobby behalve het creëren van illusies en de daarmee gepaard gaande afzet van steeds meer, goedkopere en overbodiger rommel? Moet je bij hen kopen zodat ze hun zakken kunnen vullen en gratis spullen kunnen weggeven aan vlotte jongens die hun Chinese producten in de markt zetten? Consumenten hebben tientallen jaren met een pleister op hun hoofd rondgelopen omdat ze dachten dat er een etterende wond onder zat, puur omdat de dokter dat zei. Nu is ie eraf gevallen en blijkt er niets onder te zitten. Geen weldenkend mens plakt hem terug. Winkeliers creëren fictieve overwaarde ten koste van de consument en steken niets in het welzijn van de vis, het voortbestaan van onze hobby of verantwoorde, eerlijke bedrijfsvoering. Ze worden daarom steeds overbodiger nu die luchtbel leegloopt door enerzijds het internet en anderzijds de schade die stroperij en het beroeps toebrengen aan de visstand. De enige reden waarom je nog een tussenpersoon nodig hebt is voor geschillen, maar als de mechanisatie van productie en verplaatsing naar lagelonenlanden in dit tempo doorzet en de prijzen voor consumentengoederen nog verder kelderen is zelfs dat niet meer relevant: je flikkert het gewoon weg en koopt in drie klikjes iets nieuws.
De enige bedrijven die overblijven zijn online monopolisten en vernieuwende mensen met visie, integriteit en/of hart voor de klant/vis. Daaronder bungelt een groep ondernemers uit het midden-en kleinbedrijf die krokodillentranen huilen, elkaar naar het leven staan en met lede ogen moeten toezien hoe de denkbeeldige waarde die ze ons tientallen jaren hebben kunnen berekenen teniet wordt gedaan omdat producenten de concurrentie steeds vaker rechtstreeks met elkaar aangaan op steeds makkelijker bereikbare platformen en ze zelf niet vooruit hebben gekeken toen het ze voor de wind ging. Jammer, maar het is aanhaken of afhaken. Laat ze maar eens nadenken over wat ze de klant te bieden hebben buiten datgene dat deze nu zelf ook steeds makkelijker kan regelen. Kun je een bijzondere verkoopervaring bieden? Heldere uitleg? Superieure kwaliteit en service? Sta je er ook voor de visstand en bredere belangen van je klanten? Dan heb je bestaansrecht. Als je geen van bovenstaande punten kunt afvinken kun je beter het bankierswezen in. Of tegen beter weten in op de Visma gaan staan met overbodige rommel en hetzelfde lege, uitgemolken verkooppraatje waarmee je er de voorgaande tien jaar ook stond.
2 miljoen vissers met vispas?
Daar doen ze niks voor.
Ooit ingevoerd om overal te kunnen vissen met 1 pas.
Nu heb je voor elk stukje rivier een andere vergunning nodig.
Vroeger kon je met de akte op bevaarbaar water overal vissen.
Een commercie dat vissen.
De visna was ooit een beurs Waar je gezellig met een paar man naar toe ging om een leuk dagje uit te hebben.
Tegenwoordig is het alleen maar geldkloperei .
Utrecht is nog wel Leuk.
Maar voor beurs prijsjes moet je daar ook niet meer te zijn.
Gezellige dag wel.
Als het met de visstand zo achteruit blijft hollen komt er een overbehoorlijke tweedehands markt.