Hangt welke motor je hebt.
De grotere motoren hebben dat standaard.
Bij kleinere motoren is dat mogelijk door een gelijkrichter(zet wisselstroom om in gelijkstroom) bij te plaatsen.
Bijvoorbeeld een Mercury 60PK 4t levert de gelijkrichter 16 Amp. (Sommige leveren 40Amp)
Een 30LB elektromotor gebruik ± 17 Amp, een 54 LB gebruik ± 32 Amp op vol vermogen.
De elektro zal niet altijd op vol vermogen gebruikt worden.
De buitenboordmotor (spanningsregelaar)zal dus niet geheel het verbruik vd elektromotor kunnen compenseren. Mede omdat de BB uit is als de elektromotor aan is.
Hangt ook vanaf hoelang je de elektro gebruikt en hoelang je daarna(/daarvoor) op de BB vaart of de accu (volledig) bijgeladen wordt.
Vergeet het maar, veel te lage laadstroom (amperage), doet vrijwel niets....
Hangt welke motor je hebt.
De grotere motoren hebben dat standaard.
Bij kleinere motoren is dat mogelijk door een gelijkrichter(zet wisselstroom om in gelijkstroom) bij te plaatsen.
Bijvoorbeeld een Mercury 60PK 4t levert de gelijkrichter 16 Amp. (Sommige leveren 40Amp)
Een 30LB elektromotor gebruik ± 17 Amp, een 54 LB gebruik ± 32 Amp op vol vermogen.
De elektro zal niet altijd op vol vermogen gebruikt worden.
De buitenboordmotor (spanningsregelaar)zal dus niet geheel het verbruik vd elektromotor kunnen compenseren. Mede omdat de BB uit is als de elektromotor aan is.
Hangt ook vanaf hoelang je de elektro gebruikt en hoelang je daarna(/daarvoor) op de BB vaart of de accu (volledig) bijgeladen wordt.
heb maar een 10pk bb-motor zal dus niet lukken toch bedankt voor de reacties mvg