nieuwe motor voor boot
ik heb net een zo goed als nieuwe (occasie) boot kunnen op de kop tikken , echter er moet nu nog een motor op , boot mag max 60 hp hebben , ik heb hier een voorstel van de dealer binnen voor een Mercury met hendel, is dit een goede keuze of zijn er vergelijkbare of betere motoren op de markt ? ik heb nu toch wel een zware investering gedaan en hoop met de goede keuze gerust te zijn, graag deskundige adviezen met prijzen en plaats waar deze kunnen bekeken worden.
Gerald van moersel, Ursem, 06/02/2011

REAGEER

Gravatar
Visser
.

deze discussie is hier enkele dagen geleden reeds gevoerd, zoals je daarin kan lezen staat Mercury zeker niet goed aangeschreven ,ik vertoef zeer regelmatig in de states en de yanks zijn er zelf niet over te spreken, en alvorens ze hun eigen producten afbreken ...
zij raden ginds ook aan om voor de gekende japanse motoren te gaan, niet te verwaarlozen argumetn is dat de EFI motoren idd van mindere kwaliteit zijn, echter in de tweedehands of omruil markt bijnna geen restwaarde meer hebben, toch ook niet te verwaarlozen argument.

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
theo van vliet
.

Wat bedoel je met EFI-moteren.
Theo

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
Frank
.

Die grote Mercury's zijn misschien wat minder maar de kleinere worden wel degelijk in Japan gemaakt. Mijn maat heeft een 8 pk en loopt als een zonnetje. Het binnenwerk is Japans en volgens de kenners gelijkwaardig als de Jappen zelf.Nooit geen problemen mee, 2 cilinder en electrisch gestart en dat hebben de andere merken in de 8pk niet of nauwelijks. IN de 60 pk zou ik gaan voor de laatste ontwikelingen en dat is een Honda (pas 2 jaar op de markt) of de nieuwste Suzuki 60 pk (1 jaar op de markt) Dan weet je zeker dat je de nieuwste en zuinigste techniek in huis hebt en het is Japans dus in het algemeen zeer betrouwbaar en waardevast

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
Gerrit
.

Koop een evinrude e-tec 5jaar garantie loopt super en is zeer goed geprijsd ik heb zelf honda en suzuki gehad ,het gewicht en acceleratie is zeer goed ook het verbruik is zuiniger

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
Andre
.

Visser, inmiddels hebben Suzki en Honda ook motoren in deze categorie met de EFI Techniek. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met het feit dat deze toepassing minder zou zijn.

Tegenwoordig worden er echt geen slechte BBM meer gemaakt. Ja, iedereen kan eens pech hebben en zo heb ik ook wel eens iemand gehoord over een "slechte" Yamaha, maar ja het is ook maar zoals een ieder het beleeft.

Opvallend vind ik dan ook weer. Ferdinand Heijerman, de welbekende visgids in Ierland op Lough Derg, vist denk ik wel 3 keer in de week minimaal op het grote water met zijn Mercury 50 pk. Hij is heel enthousiast over deze motor en hij heeft volgens mij ook nog een ouder type dan de huidige generatie. Hoezo slecht?

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
martijn
.

absoluut evinrude e-tec ik wil niet anders meer!

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
Gijs
.

Ja, ook over de Evinrude etec's zijn de meningen verdeeld.

Evinrude etec's = goede accelaratie, weinig onderhoud, gunstigere prijs, maar is ook geen trolmotor ivm twee takt. + lage restwaarde motor.

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
jon van genk
.

gerard honda kopen altijd loooopen wat van veeele andere niet gezegd kan worden

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
gerald
.

bedankt voor jullie vele tips, na wijs beraad , nu al beslist , HET WORDt GEEN MERCURY, ben vandaag nog bij verschillende dealers mijn licht gaan opsteken en zij treden jullie bij . aangezien de investering voor een nieuwe motor hoger ligt dan mijn huidig budget ga ik me nu enkele maanden behelpen met de kleinere motor die ik nog staan heb, hoop van tegen de zomer deze te kunnen omruilen met een E -tech van Evenrude, heb deze testrapports doorgenomen en met de grootste dealer in Nederland hierover gepraat en ze hebben me overtuigd; topic mag dus gesloten !

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
Arnold
.

Gijs,

Dat een Evinrude Etec geen trolmotor zou zijn omdat het een 2 takt is, is kul.
Zelfs met 'gewone' 2takt motoren wordt er al decennia lang getrold.
In het begin waren er bougieproblemen , maar die zijn allang opgelost.
En ik weet niet hoe jij erbij komt dat ie een lage restwaarde heeft????
Omdat het een relatief nieuw type motor is? Dat is elk merk of type motor ooit geweest.
Sowieso is in het algemeen het lage restwaardeverhaal kolder.
De huidige duurzame goederen zoals auto's en buitenboord motoren zijn zo goed dat ze 'levenslang' meegaan en hun economische waarde houden.
Minder duurzame spullen zoals bijv. electronische spullen als PC's, telefoons etc. hoeven niet lang mee omdat de opvolging in modellen zo snel gaat, dat de economische waarde zeer snel daalt en eigenlijk niet van belang is.

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
Gijs
.

Arnold, hoe je het ook wendt of keert, een tweetakt is gewoon niet gemaakt voor langdurig stanionair lopen. Verderop in dit forum heeft een ander dit ook al aangehaald die dit bij deskundige heeft nagevraagd. Je vergelijk met auto's begrijp ik niet. Er zijn zat autó(merken) die een stuk minder restwaarde hebben op de tweedehandsmarkt als andere auto's. Evinrude is in NL niet zo'n groot/bekend merk.

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
klaas
.

Met een 2 tact motor is heel goed te trollen.
Ik heb 15 jaar met een mariner 9,9 gejaagd. dan vaar je stationair.
nooit problemen gehad

  • 14 years and 2 months geleden
Gravatar
wim
.

de nieuwste e-tec kan je niet vergelijken met de oude 2takt motoren.
alles computergestuurd.

  • 14 years and 2 months geleden