Hallo mede vissers,kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op een powerdrive boegmotor een losse autopilot te monteren.De motor is een klein jaartje oud.Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb zelf ook een Powerdrive die van mij is een jaar of vier oud. Ik heb een losse draadloze afstandbediening gemonteerd die ik gewoon op ebay besteld heb Misschien bedoel je dit want van een losse autopilot (dat gele knopje op z'n kop?) heb ik nog niet gehoord
Het probleem bij de V2 modellen is dat het moederboord in de voet van de motor geen voeding heeft voor het kompas. Die stroom kan afgetakt worden van de accukabels maar als je dan de accukabels een keer per ongeluk omdraait, dan is het kompasboord direct defect. Dat is op te lossen door daar een diode tussen te plaatsen.
Verder moet het coilcord vervangen worden (de gekrulde kabel). Bij de Powerdrive zonder autopilot zitten daar enkel een rode en zwarte draad in tbv de voeding van de motor. Bij de Autopilot modellen lopen daar veel meer draden door. Ook moeten de kabels anders aangesloten worden. Bij de Powerdrive wordt de stuurmotor direct door het moederboord aangedreven. Dat moet bij de Autopilot via het kompasboord.
Dan moet er boven in de kop nog een knopje komen om de autopilot te activeren en een andere sticker.
Bij de Terrova modellen kun je een losse autopilot accessoire kopen die heel eenvoudig te plaatsen is.
je kan deze vraag best aan de prostaff van baron marine stellen die weten er alles van
Ik heb zelf ook een Powerdrive die van mij is een jaar of vier oud. Ik heb een losse draadloze afstandbediening gemonteerd die ik gewoon op ebay besteld heb Misschien bedoel je dit want van een losse autopilot (dat gele knopje op z'n kop?) heb ik nog niet gehoord
bel marco van EVIN even en het is zo geregeld zijn nummer is 0614314396
met de vriendelijke visgroeten
hans Leijtenss
Op zich kan het.
Het probleem bij de V2 modellen is dat het moederboord in de voet van de motor geen voeding heeft voor het kompas. Die stroom kan afgetakt worden van de accukabels maar als je dan de accukabels een keer per ongeluk omdraait, dan is het kompasboord direct defect. Dat is op te lossen door daar een diode tussen te plaatsen.
Verder moet het coilcord vervangen worden (de gekrulde kabel). Bij de Powerdrive zonder autopilot zitten daar enkel een rode en zwarte draad in tbv de voeding van de motor. Bij de Autopilot modellen lopen daar veel meer draden door. Ook moeten de kabels anders aangesloten worden. Bij de Powerdrive wordt de stuurmotor direct door het moederboord aangedreven. Dat moet bij de Autopilot via het kompasboord.
Dan moet er boven in de kop nog een knopje komen om de autopilot te activeren en een andere sticker.
Bij de Terrova modellen kun je een losse autopilot accessoire kopen die heel eenvoudig te plaatsen is.
Bedankt voor de reacties jongens,volgens mij kan ik dus beter een orginele autopilot kopen als ik de uitleg van Marco zo lees.