Ik heb een minn kota vector als ik aan de gashendel draai geeft hij dadelijk volle gas ook als ik heel langzaam draai . WeeT er iemand wat het probleem kan zijn . alvast bedankt
Waarschijnlijk is je potmeter kapot.
Die is helaas niet los verkrijgbaar.
Bedenk dat je 3 jaar garantie op je motor hebt. Ga er dus NIET zelf mee aan het sleutelen maar ga er me terug naar je dealer. Als je zelf aan je motor hebt gesleuteld is de garantie vervallen.
Pas als blijkt dat de garantie vervallen is (drie jaar dus) dan kun je overwegen om te kijken of je de potmeter los kunt krijgen.
Je ziet een platte witte kabel van het moederboord naar de potmeter lopen. Het grijze deel is gemakkelijk los te peuteren als je het warm maakt. Dan zie je dat de drie kernen gesoldeerd zijn.
Wellicht heeft een electronica winkel een oplossing.
Aan het serienummer kun je eenvoudig zien hoe oud je motor ongeveer is. Een A is een 1, een B een 2, een 3 een 2 etc.
Je serienummer begint met MK als je de klassieke propeller hebt en met WW als je de prop hebt met de omgebogen tipjes (Weedless Wedge 2)
Bijvorbeeld MKAE => AE = 04 dus je motor ismodel 2004, MKAF of WWAF = 05 dus uit 2005, WWAG = 2006 en WWAH = 2007.
is minn kota kwalietijd aan het achteruit gaan ? ik hoor en zie dat de resente modellen meer storingen vertoonen, en als minn kota geen losse onderdelen kan leveren, dan weet ik niet of mijn volgende motor wel een minn kota word.
beste viscollega,
aan een auto in garantie ga je toch ook niet zelf liggen sleutelen ?
en ja, regelmatig lees je dat er is defecten optreden, is ook logish als je ziet hoeveel boten er mee uitgerust zijn. ik kan je wel al meegeven dat ik tot op heden (en dit al meer dan 15 jaar ) een tevreden gebruiker van dit merk ben(meerdere vidagen/week)en,ja ik heb ook al storingen gehad , deze werden indien nog onder garantie steeds correct en gratis hersteld, helaas heb ik het ook al buiten garantie gehad, en heb ik ook betaald, maar dit is voor mij nog geen reden om aan Minn Kota te gaan twijfelen, eerst objectief zijn en dan pas iets of iemand in vraag stellen is mijn motto !
Waarschijnlijk is je potmeter kapot.
Die is helaas niet los verkrijgbaar.
Bedenk dat je 3 jaar garantie op je motor hebt. Ga er dus NIET zelf mee aan het sleutelen maar ga er me terug naar je dealer. Als je zelf aan je motor hebt gesleuteld is de garantie vervallen.
Pas als blijkt dat de garantie vervallen is (drie jaar dus) dan kun je overwegen om te kijken of je de potmeter los kunt krijgen.
Je ziet een platte witte kabel van het moederboord naar de potmeter lopen. Het grijze deel is gemakkelijk los te peuteren als je het warm maakt. Dan zie je dat de drie kernen gesoldeerd zijn.
Wellicht heeft een electronica winkel een oplossing.
Aan het serienummer kun je eenvoudig zien hoe oud je motor ongeveer is. Een A is een 1, een B een 2, een 3 een 2 etc.
Je serienummer begint met MK als je de klassieke propeller hebt en met WW als je de prop hebt met de omgebogen tipjes (Weedless Wedge 2)
Bijvorbeeld MKAE => AE = 04 dus je motor ismodel 2004, MKAF of WWAF = 05 dus uit 2005, WWAG = 2006 en WWAH = 2007.
Succes
is minn kota kwalietijd aan het achteruit gaan ? ik hoor en zie dat de resente modellen meer storingen vertoonen, en als minn kota geen losse onderdelen kan leveren, dan weet ik niet of mijn volgende motor wel een minn kota word.
beste viscollega,
aan een auto in garantie ga je toch ook niet zelf liggen sleutelen ?
en ja, regelmatig lees je dat er is defecten optreden, is ook logish als je ziet hoeveel boten er mee uitgerust zijn. ik kan je wel al meegeven dat ik tot op heden (en dit al meer dan 15 jaar ) een tevreden gebruiker van dit merk ben(meerdere vidagen/week)en,ja ik heb ook al storingen gehad , deze werden indien nog onder garantie steeds correct en gratis hersteld, helaas heb ik het ook al buiten garantie gehad, en heb ik ook betaald, maar dit is voor mij nog geen reden om aan Minn Kota te gaan twijfelen, eerst objectief zijn en dan pas iets of iemand in vraag stellen is mijn motto !
Bedankt voor jullie reacties