Minn Kota Autopilot besturing
Van het weekend gaan vissen, waarbij onze elektromotor wel heel vreemd deed bij het besturen ervan..Heel onregelmatig gaat de motor iets doen en dan stopt hij weer..We praten hier over een Autopilot van v1, waarbij we inmiddels denken aan een draadbreuk in de kabel waar deze de controller ingaat.
Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die een dergelijk probleem hebben gehad en wat hierbij de oplossing was. Scheelt me misschien wat soldeerwerk..
Alvast dank voor jullie reactie.
Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die een dergelijk probleem hebben gehad en wat hierbij de oplossing was. Scheelt me misschien wat soldeerwerk..
Alvast dank voor jullie reactie.
Ik had een paar weken iets vergelijkbaars. Er bleek water in de motor te zitten! Ik was er net op tijd bij. Misschien een goed idee om Marco van Evin even te bellen. Hij heeft dit perfect voor me opgelost. Schijnt wel vaker voor te komen. Succes ermee!
Volgens mij moeten jullie het compas terug calibreren? Stuur eens een mailtje naar Marco van Evin die die weet beslist wat het probleem is. Suc6
Heb je problemen met de stuurmotor of met de stuwmotor?
Als het de stuurmotor is kan het aan heel veel dingen liggen.
1) voetpedaal
2) kompas
3) coilcord.
Als het je hoofdmotor is, dan moet je inderdaad denken aan water in de motor. Controleer of er visdraad achter de propeller zit.
Mocht dat zo zijn, dan kan ik het anker meestal wel redden. Ik draai dan een paar tiende van de collector van het anker af. Nieuwe pakkingset, koolborstels en kogellager. Verder de boel reinigen en dan ben je voor ca. 75 euro voorlopig weer klaar.
Is het de stuurmotor, dan kun je me beter even bellen (tot 22.00 uur op 06 143 143 96)
Heren, dank jullie wel voor jullie reacties.
De problemen zitten zowel in de stuwmotor als in de stuurmotor, alles reageert heel slecht. Helaas heb ik geen 2de controller om te proberen of het de controller is die de problemen veroorzaakt..
Hallo Roy, indien je de electromotor bestuurd met een co-pilot dan kan het zijn dat signalen van een andere co-pilot reageert op jou electromotor. Indien je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Groetjes, Jan Kindt
Dat een andere copilot zender stoort is vrijwel onmogelijk. Alleen als die betreffende zender op de basis is afgesteld en binnen ca 30 meter is zal de motor erop reageren.
Stuurproblemen zijn als volgt te controleren;
Als je onder de middelste kap (waar ook de accutester zit) de groene en gele kabel die uit het voetpedaal komen aansluit op de witte en zwarte van de stuurmotor, sluit je de coilcord en het kompas uit. Je bestuurt de motor dan direct vanuit het voetpedaal.
Stuurt de motor dan wel goed, dan kun je vervolgens de kabels weer aansluiten en boven in de kop groen op wit en geel op zwart aansluiten (WEL ISOLEREN !!! SLUITING IS ERNSTIG). Stuurt de motor dan ook goed, dan zit het probleem in je kompas. Stuurt de motor dan niet goed i.e. probleem treedt op, dan zit er een probleem in de coilcord.
M.b.t. de stuwmotor, ik sluit niet uit dat daar water in zit.
Tot 22.00 uur ben ik (meestal) bereikbaar op 06 143 143 96