Goede motor lijkt mij Kees. Zorg wel dat als de motor draaid, de schroef bij voorkeur onder het water ligt. (geen koeling! Weer staartstuk kapot!!!!!) Dat wil jij niet Kees.
let wel op afstelling stationair draaien, wil wel eens tikken in zijn vrijstand, verder prima motor, start altijd en erg zuinig, vaar er nu 2 jaar mee op zee
De oude 60pk EFI (2001 -2006) kan je het het stationair niet afstellen. Dat wordt geregeld door de ECM, de computer dus.
De huidige versie (vanaf 2012 dacht ik )is het wel mogelijk het stationair in stappen te verhogen vanaf 700 tpm (trolsnelheid).
Voor de rest net als alle andere merken met een EFI (elektronische brandstof injectie). Elk merk heeft zn eigen toeters en bellen en eigenaardigheden. De een een paar kilo´s lichter de ander een paar honderd euro te duur en weer een ander heeft 1 toeter meer.
Ieder heeft zn voorkeur. Het is aan jou om te kiezen.
Volgens mij is het de bedoeling dat je met een buitenboordmotor vaart. En dat is zover ik weet in det water. En als je je schroef niet in het water hebt kom je niet vooruit.
Overigens zit de waterinlaat tbv de koeling idd ter hoogte van de schroef. Maar deze zorgt voor de koeling vh motorblok.
Het staartstuk draai je niet zo snel stuk. Eerder je motor en nog eerder de waterpomp/impeller.
Is een supermotor zeer zuinig krachtig en betrouwbaar.
Goede motor lijkt mij Kees. Zorg wel dat als de motor draaid, de schroef bij voorkeur onder het water ligt. (geen koeling! Weer staartstuk kapot!!!!!) Dat wil jij niet Kees.
let wel op afstelling stationair draaien, wil wel eens tikken in zijn vrijstand, verder prima motor, start altijd en erg zuinig, vaar er nu 2 jaar mee op zee
De oude 60pk EFI (2001 -2006) kan je het het stationair niet afstellen. Dat wordt geregeld door de ECM, de computer dus.
De huidige versie (vanaf 2012 dacht ik )is het wel mogelijk het stationair in stappen te verhogen vanaf 700 tpm (trolsnelheid).
Voor de rest net als alle andere merken met een EFI (elektronische brandstof injectie). Elk merk heeft zn eigen toeters en bellen en eigenaardigheden. De een een paar kilo´s lichter de ander een paar honderd euro te duur en weer een ander heeft 1 toeter meer.
Ieder heeft zn voorkeur. Het is aan jou om te kiezen.
Uhhh Theo,
Volgens mij is het de bedoeling dat je met een buitenboordmotor vaart. En dat is zover ik weet in det water. En als je je schroef niet in het water hebt kom je niet vooruit.
Overigens zit de waterinlaat tbv de koeling idd ter hoogte van de schroef. Maar deze zorgt voor de koeling vh motorblok.
Het staartstuk draai je niet zo snel stuk. Eerder je motor en nog eerder de waterpomp/impeller.