Ik heb een nieuwe BB 30pk. Mercury gekocht (nieuw) Ik vind deze zeer moeizaam warm draaien, hij gaat onregelmatig lopen in zijn vrij,verder loopt ie goed.Wie heeft ook deze ervaring,of heeft tips!
De motor loopt onregelmatig omdat er lucht in de leiding zit bij de verstuivers, je kan hem ontluchten en dit gaat als volg,kap eraf als je achter de motor staatzie je rechtss van de motor een opwaars zwart staafje met een dopje erop, dat dopje kan je eraf schroeven ( lijkt op een fietsband ventiel) daarin zit een klein naafje lijkt ook op een fietsband ventieltje die druk je in terwijl de motor loopt er komt dan benzine uit dit moet je een paar keer doen succes
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat de motor korte tijd na het starten uit z'n vernelde stationaire loop gaat en terugvalt op 't gewone stationaire draaien. Op dat moment is ie daar vaak nog niet warm genoeg voor, en slaat af, of gaat schokken, sputteren enz. Dat gebeurt natuurlijk vaker in de winter dan in de zomer en is verdraaid vervelend. Die krappe afstelling van de versnelde stationaire loop is te wijten aan de emissie-eisen en ook een manier van de fabrikant om het verbruik iets te verminderen, onder het motto 'alle beetjes helpen'. Er is bij mijn weten niets aan te doen, hoewel informeren bij de dealer/importeur nog wel eens iets wil opleveren. Een paardenmiddel is om het stationaire toerental zelf te verhogen, maar dat kost brandstof en je trolsnelheid wordt al snel te hoog.
Ik zou nog maar eens informeren bij je dealer. Succes!
Mwah
De motor loopt onregelmatig omdat er lucht in de leiding zit bij de verstuivers, je kan hem ontluchten en dit gaat als volg,kap eraf als je achter de motor staatzie je rechtss van de motor een opwaars zwart staafje met een dopje erop, dat dopje kan je eraf schroeven ( lijkt op een fietsband ventiel) daarin zit een klein naafje lijkt ook op een fietsband ventieltje die druk je in terwijl de motor loopt er komt dan benzine uit dit moet je een paar keer doen succes
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat de motor korte tijd na het starten uit z'n vernelde stationaire loop gaat en terugvalt op 't gewone stationaire draaien. Op dat moment is ie daar vaak nog niet warm genoeg voor, en slaat af, of gaat schokken, sputteren enz. Dat gebeurt natuurlijk vaker in de winter dan in de zomer en is verdraaid vervelend. Die krappe afstelling van de versnelde stationaire loop is te wijten aan de emissie-eisen en ook een manier van de fabrikant om het verbruik iets te verminderen, onder het motto 'alle beetjes helpen'. Er is bij mijn weten niets aan te doen, hoewel informeren bij de dealer/importeur nog wel eens iets wil opleveren. Een paardenmiddel is om het stationaire toerental zelf te verhogen, maar dat kost brandstof en je trolsnelheid wordt al snel te hoog.
Ik zou nog maar eens informeren bij je dealer. Succes!