Mercury 30 / 40 hp 4takt
Waar zit het verschil tussen een 30 pk en een 40 pk 4takt 3cil ?
Boring - slag -toerental -overbrenging enz zijn hetzelfde
mvg frits
Boring - slag -toerental -overbrenging enz zijn hetzelfde
mvg frits
Grotere doorlaat carburateur, mogelijk nog een kleine aanpassing in het uitlaatsysteem, en uiteraard een 'zwaardere' schroef.
Hallo Frits,
Ik ben zelf een keer van motor gewisseld van een mercury 30 pk naar een 40 pk waar het verschil zit weet ik niet maar er zit een mega verschil in kracht en hij is ook iets stiller.
De motor kan elektrisch gesmoord worden of in de carburator kunnen de sproeiers kleiner zijn.
De PK's worden 'gemeten op de schroefAS'.
Heeft verder niets te maken met zwaardere schroeven (propellors).
Ik weet dat het niet alleen in de carburateur zit. Vermoed ook in het uitlaatsysteem, naast de elektronische afstelling..
Frits (met een hoofdletter)
Kleinere sproeiers bij een zelfde doorlaat van de carburateur geven een te arm mengsel, met grote kans op een vastloper: wordt dus nooit toegepast.
Wie dezelfde schroef gebruikt terwijl het vermogen met 25% is toegenomen gaat volgas overtoeren maken, vandaar dus.
Hoi het verschil zit in de nokkenas vraag maar na bij dealer
Als het een EFI type is (indirecte inspuiting) dan blijkt het vermogensverschil alleen te komen uit een andere afstelling van de electronica! Bij de eerdere versie met 3 carburateurs ligt dat anders.
kijk maar eens naar de inlaat pakking,iets meer toeren en je hebt een 40 pk