Marcraft
Wat treurig is het om te lezen wat er met het mooie merk Marcraft is gebeurd.Na de overname in 2012 is het merk totaal de vernieling in geholpen.Nu na de overname in april is het alweer mis gegaan en naar nu blijkt heeft de man, die Marcraft altijd kapot heeft gemaakt op alle beurzen, de naam en rechten gekocht.Een andere lasser uit Friesland gaat nu met die prachtige merk aan de haal om het ook weer te laten stranden.Jammer zeg,!
Willem de Waal, .(JavaScript must be enabled to view this email address), Amersfoort , 09/11/2018

REAGEER

Gravatar
Martin Frankena
.Leeuwarden

Klopt als een bus en had nooit zo mogen gaan.Je ziet dat het niet zo makkelijk is om het goed te doen.Maar eerlijkheid en doen wat je zegt en zegt wat je doet is voor velen lastig.Ik heb het in 2003 bedacht en ontwikkeld en in 2012 verkocht.Daar ging het mis.Maar wie weet komt er nog eens een nieuwe boot op de markt.Maar nu is het over...Zo jammer!!

  • about 6 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Pieter
.

Snap er niets meer van!
-Lees ook 21-10-18 op dit forum "Boot kopen" van ene Kees.
-Advertentie van dit merk staan op deze site.
-Heel uitgelicht verhaal met TvdP over deze boten.
-Nu weer een rectificatie van Berthil.
-Marcraft staat volgens de deelnemerslijst gewoon op de aankomende Utrecht beurs.
-Etc.
Wie weet wat?

  • about 6 years and 3 weeks geleden
Gravatar
Sjors
.

Wie is dat dan, die ene lasser uit Frieslân?

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Sjaak
.Friesland

Tomasco

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
R.los
.Amersfoort

Ik vind het heel erg wat er nu gebeurd en wat ik lees over Dit prachtige product de Marcraft!! De Rolls -Royce onder de boten ( vind ik) die met zo veellvakmanschap en liefde voor de Marcraft gebouwd werd. Ik hoop van harte dat deze naam MARCRAFT niet in een wespennest terecht komt. En dat het weer in goede handen terecht komt zodat het weer de Marcraft wordt zoals die bedoeld is!! Ik hoop dan ook dat degene die hier mee gaat werken advies zal vragen aan de 1e en enige ontwerper van deze prachtige Nederlandse Boot de Marcraft. Een visgraten, Ron

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Martin Frankena
.Leeuwarden

Dank je Ron.Mooie woorden en het klopt wat je zegt.Het is ooit gestart als een passie en de absolute wil om een mooie boot te bouwen om te VISSEN.En toen ik door had dat na mijn 1e Marcraft er vraag was na zoiets ben ik het bedrijf gestart.Maar onze bedrijfsfilosofie was voor de gewone man een mooie en later topboot bouwen.Met hulp van 4 of 5 stage lopers bouwden wij de boten voor een geweldig lage prijs.
De 440 koste 8900 euro.De 496 9900 euro.
Maar na de overname in 2012 Moest en zou het groter sneller dikker en duurder.
De 440 kost nu 17.000 euro en de 496 19.000 euro.
Totaal niet meer te betalen en als je dan ook nog helemaal geen service biedt en je doet het zoals is gedaan dan stopt het.Ik kan het voor je uitrekenen.Maar je laatste opmerking zal helaas niet gaan.De naam Marcraft is nu volgens de verhalen in handen van iemand die zelf 100 % negatief was over alles wat Marcraft was.Dus zal deze man het vast zelf heel goed weten....

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Frits
.

De Rolls Royce onder de visboten wil ik wel ietwat nuanceren...heb zelf zo een Marcraft ofwel Rolls Royce onder de visboten dus mensen met dezelfde boot praten wat meer openlijk met elkaar:
- combinatie houten vloeren - buitentapijt: houdt vocht vast en de houten vloer rot door.
- Oxide onder de verf, van die mooie blaasjes vormen
- contactcorrosie aluminium en RVS

Lund en Alumacraft (ook in bezit gehad) hebben dezelfde problemen. Hetgeen logisch is gezien deze merken bouwen voor een wegwerpmaatschappij als de USA. Zo'n boot kost daar nog minder dan de helft van wat hier gevraagd wordt.
Polyester ook gehad; werd ik geconfronteerd met osmose in de romp.

Als je in het bezit bent van een boot weet je nu eenmaal dat je met onderhoud en dito kosten wordt geconfronteerd op de langere duur. (Na een jaar of 4 a 5 intensief gebruik)

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Martin Frankena
.Leeuwarden

Frits je hebt exact het juiste punt en dat zal nooit anders kunnen.Je moet wel hout gebruiken, en buitentapijt.En ook het Alu rvs contact kan je niet voorkomen.Dus zal je altijd op den duur vernieuwen moeten.Maar een boot verkopen en dan niet thuis geven bij klachten is het grootste probleem.

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Cor
.

Koop een echt goeie hengel-molen combinatie en ga lekker vanaf de kant vissen.
Serieus over visboten (en vooral de kosten) nadenken is slecht voor je gezondheid!
Met vriendelijke groet, tight lines.

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Bram Rekoert
.Zaandam

Heb na 10 jaar zeer trouwe dienst mijn Marcraft Pike Master verkocht. Aan een andere serieuze visser. Ik heb er veel plezier van gehad en ben altijd netjes door Martin en z'n broer geholpen. En veel lol gehad met de Marcraft mannen op de buitenbeurs op het eiland van Mourik.

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Sjef
.Frieslân

Martin en z,n broer???

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Leo
.Capelle

ik ken niet alle in en outs. ik heb zelf een marcraft 496 gehad, prima boot niks mee, in aluminium denk het beste wat te koop was/is. Ik vind het heel jammer als een Hollands product met zoveel potentie verloren gaat. De prijsverhoging heeft mij in de armen van een Orka 560 doen belanden. Dit is een echte aanrader!!!!

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Martin Frankena
.Leeuwarden

Sjef Fryslân.
Je weet wel beter toch? Of kom je niet uit Friesland?
Probeer wel beetje niveau te houden.

  • 6 years and 2 weeks geleden
Gravatar
Hen
.Alphen

Volgens mij is het bedrijf per 14 11 failliet verklaard door de rechter in Maastricht gr Hen

  • 6 years and one week geleden
Gravatar
hen
.Alphen

Op 14-11-2018 is Marcraft B.V. te Maastricht (Limburg) door de rechtbank in Limburg failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr.drs. M.C. Schmitz. Het insolventienummer van deze zaak is F.03/18/264. De (hoofd)activiteit van Marcraft B.V. is vervaardiging van overige transportmiddelen.
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

  • 6 years and one week geleden
Gravatar
Tim
.Amsterdam

Lijkt dat Marcraft in goede handen is gekomen. Tomasco bouwt al jaren boten en is in handen van een vakman in hart en nieren. Tom heeft diverse modificaties toegepast op de Marcraft waardoor deze boten tot de top behoren.

Zelf ben ik in het bezit van een Marcraft 440. Tomasco heb ik benaderd omdat mijn Marcraft toe was aan een opknapbeurt. Houtwerk en wat spuitwerk maar ook een aantal herstelpunten in de basisconstructie. Communicatie verloopt erg goed met Tomasco en afspraken worden nageleefd.

Tomasco is een organisatie dat voor kwaliteit gaat en niet voor kwantiteit. Marcraft is in goede handen bij deze organisatie.

  • about 4 years and 8 months geleden