MARCRAFT
Beste hengelaars,
ik ben van plan om dit jaar een MARCRAFT 535 aan te kopen. Zijn er hier sportvissers welke ervaring hebben met MARCRAFT boten ? Ik ben vooral geinterresseerd in de vaar- en drifteigenschappen van deze volgens mij prachtige vismachines. Alle reacties welkom via deze site of op mijn E-mail adres : infoman@telenet.be
Mvg,
Georgie
ik ben van plan om dit jaar een MARCRAFT 535 aan te kopen. Zijn er hier sportvissers welke ervaring hebben met MARCRAFT boten ? Ik ben vooral geinterresseerd in de vaar- en drifteigenschappen van deze volgens mij prachtige vismachines. Alle reacties welkom via deze site of op mijn E-mail adres : infoman@telenet.be
Mvg,
Georgie
marcraft 535 heeft nog niets bewezen nog veel te vroeg om er een te kopen koop liever een lund dan heb je een stabielle boot en je krijgt er altijd je geld voor terug
google ook eens: SQC 507 kuhn speedmaster... super... De originele ontwerper van marcraft...
daar gaan we weer...
als deze man nou voor de marcraft gaat zeur dan niet dat lund beter is en marcraft zich nog niet heeft bewezen.... het is elke keer hetzelfde liedje :S
georgie als ik jouw was zou ik ff op roofvisnet.nl kijken daar staan verslagen van de eerste 535 in aanbouw.
mvg marco
Dat betekent dat jij e ook nog niks over kunt zeggen . Voorlopig lopen al de modellen die ze hebben, nog niet zo verkeerd lijkt me . Je ziet ze steeds meer en meer . Mail de jongens eens , dan kun je zo een proefvaart maken .
Hier gaan we weer zeker, altijd het zelfde liedje met die Marcraftboten. Ieder heeft altijd zijn mening natuurlijk maar ik ben het stilletjes aan beu dat iedere keer iemand vraagt hoe deze boten zich gedragen op groot water iemand anders direct met het antwxoord komt van koop liever een Lund. Die marcraft is gewoon een hele mooie boot en als je ziet hoeveel er al rond varen dan denk ik niet dat de drifteigenschappen en dergelijke zo slecht zijn. Wat mij eigenlijk wel het meeste stoort aan het hele Marcraft gedoe is dat bij het onstaan van deze boten door de oprichter gekozen werd om het zelf maken van een boot omdat hij vond dat de bestaande boten niet aan zijn eisen voldeden en de betaalbaarheid. Nu die betaalbaarheid zijn ze wel erg snel vergeten. Ik heb vorig jaar op een beurs eens met die mannen gesproken en 10000 euro was volgens hen een peulschil voor een boot .
En terwijl ik toch bezig ben, ik vraag me al geruime tijd af waarom er over die boot van Willem Stolk nooit meer gesproken wordt en bijna niets meer te zien is op de site van Marcraft (op een vangstfoto na dan). Ik dacht trouwens dat ik op één of andere site gelezen heb dat hij opnieuw een boot laat maken maar nu bij Khun zelf (dat zijn toch die zelfde mannen die in de beginne bij Marcraft geholpen hebben).
Tot slot, deze boten zijn uiterst mooi, zullen dus ook wel goed varen en dergelijke. Over de lassen hebben we al genoeg gehoord (ieder zijn mening). En succes met uw aankoop Georges, ik hou het voorlopig bij mijn trouwe Quicksilver.
Ik ben in het bezit van een Alumacraft Lunker. Fijne boot en tot nu toe nog geen problemen. (vaar er nu 3 jaar, minstens 1 keer per week mee). Toch vind ik de boten van Marcraft veel mooiere boten. Vooral de afwerking en de ruimte vind ik top. Het feit dat ze met dikker aluminium zijn gemaakt en gelast, zou ik het best overwegen om een Marcraft in mijn bezit te krijgen. Ze zijn trouwens niet duurder dan een Alumacraft.
Heb ze al een paar keer op het water gezien en het is een dijk van een boot! Nog eens het voordeel dat de jongens die boot volledig naar jou wens bouwen, hetgeen bij Alumacraft en Lund niet het geval is. Jongens van Marcraft... doe zo verder!
Oh ja... niet voor niks heeft Daan verbruggen (Nederlands kampioen snoekbaars)zijn Lund verkocht en voor een Marcraft gekozen...
Dat daan hier zomaar voor gekozen heeft denk ik niet dat het door de sublieme eigenschappen komt.
Daan heeft voor de verkoop van de lund niet in de bewuste marcraft gevaren. Over de feitelijke drifteigenschappen was dus niet bekend behalve wat berekeningen op papier. Dat je dit als feit aanhaalt zet geen zoden aan de dijk. Daarnaast is het voor marcraft en Daan aantrekkelijk omvoor beide wat reclame te maken als je de huidige nederlands kampioen in een van je boten laat varen.
Ook heb ik de bouw, net als vele met mij, kunnen volgen op http://www.roofvisnet.nl en volgens daan was het grootste pluspunt bij de marcraft dat hij zijn eigen indeling kon maken. Een ruime king size kast zie je niet veel. De boot moet nog afgeleverd worden volgens de site en ik ben benieuwd naar de werkelijke eigenschappen
Mvg Edwin, die niets tegen & en niets met marcraft heeft
Kurt,
Ik kan je alleen maar gelijk geven , jou verhaal klopt volledig !!!
Spijtig , want het oorsprongkelijke idee was bewonderenwaardig, jammer om vast te stellen dat er weer gezwicht wordt voor geld
Volgens mij was de Marcraft die Willem Stok heeft laten bouwen 490, of 496, scheelt dus maar ongeveer 40 cm. Ik zie niet zo in wat daar nu voor enorm verschil aan is met de nieuwe Commander.
Als Willem Stolk de Marcraft nu al weer verruilt voor een andere boot wat zegt dat dan? of Stolk is nooit tevreden of Marcraft is toch niet zo goed als wordt beweerd.
In de 6 reacties die hierna volgden, ging het gros van de berichten voornamelijk over personen ipv de boten. Vandaar dat we deze discussie sluiten. Informatie kunt u alsnog kwijt via het e-mailadres van de topicstarter.
Met groet
Redactie