Sinds kort komt er teveel water water in mijn lund boat tijdens het vissen. Ik kan zelf de lekkage niet vinden. Weet iemand een adres van een bedrijf dat hier verstand van heeft en kan repareren?
Edwin, .(JavaScript must be enabled to view this email address),
Almere, 29/10/2023
Laat eens een paar honderd liter water in je boot lopen en kijk dan eens een paar dagen achter elkaar. Dan zie je er echt wel druppels onder staan. beter te veel dan te weinig water er in zetten ...
Frans
Tip: check de aansluiting waterslang bun, aansluiting waterslang snelheidsmeter (deze werkt op waterdruk veroorzaakt door bewegen van de boot)
Marco Groenenberg kannen wel helpen (Evin)
Wat je ook kan doen: boot op de trailer en er een laagje water indoen. (Niet te veel, belasting van andere zijde mag niet te hoog!) cm of 20 is meer dan zat. Tijdens het stijgen van het waterniveau controleren of je de klinknagel ziet die eea veroorzaakt.
van binnen laten vollopen met water...klinkt vreemd maar dat heb ik ook gedaan.
Dan zie je aan de onderkant druppels hangen
eventueel alle naden , popnagels van onder afkitten.
veel voorkomend probleem bij dit merk, kans is groot dat de spiegel rot is en aan vervanging toe is als ie van voor 2015 is !
levensgevaarlijk !
anders waarschijnlijk popnagels lek
ik vaar met een andere Amerikaanse boot , daar is dit probleem onbestaande !
Dank voor de reacties en ik heb inmiddels contact gezocht met Marco Groenenberg van Evin om daar langs te gaan. Ik heb inderdaad twijfels over een paar klinknagels die ik ga laten vervangen. Maar de slang van de lifewell heb ik ook aan gedacht en had de afsluiters van de inlaat al dicht gezet maar of dat voldoende is? Dat zal ik ook controleren met Marco.
Aanvullend: spiegel vervangen komt sporadisch voor bij echt hele oude boten welke continue in het water hebben gelegen met een bizarre plas regenwater erin.
Is best een goed te doen klus. Denk aan een weekend relaxed werken en je bent klaar.
vaak kom je berichten als deze tegen. lekkende popnagels.. heb het zelf gehad met een sylvan, na lang zoeken, de schuldige popnagel gevonden en dit kunnen herstellen.
met een gepopnagelde boot loop je het risico, althans risico, de vraag is niet of, maar wanneer er eentje gaat lekken. vroeg of laat gebeurd dit gewoon.
maar ik blijf het een raar verhaal vinden. Lund profileert zichzelf als de mercedes onder de visboten. de prijs van een Lund boot doet niets anders vermoeden. nieuwprijzen beginnen bij € 17.500 voor een 14 ft'er. om nog maar te zwijgen over grotere modellen.
allemaal dikke prima natuurlijk, maar dan mag je ook wat verwachten.
diverse andere merken in het topsegment van de markt, hebben hun boot romp voorzien van lasnaden i.p.v popnagels. welke naar mijn idee toch een stuk betrouwbaarder en duurzamer zijn.
je zou denken dat een 'topsegment' producent als Lund, toch ook een keer naar een verbeterde constructie methode overgaat. echter als je de website van Lund opent, zie je anno 2023 enkel en alleen nog gepopnagelde modellen.
maar ik kan het verkeerd zien uiteraard. mensen met een ander idee of opvatting hierover? ben benieuwd
Ik heb een Lund 1675 van 2004 Jaarlijks onderhoud, nooit geen lekkage probleem. De vraag hierbij altijd is: hoe vaar je met je boot onder alle denkbare weersomstandigheden?
Maak me sterk dat het hier om ietwat stennismakerij gaat. Het zijn idd klinknagels, hele vliegtuigen werden vroeger zo gemaakt tot aan stoomschepen toe.
Svp draadje verwijderen voordat er een zinloze discussie ontstaat.
Ik heb ook een gelijke lekkage gehad, kwam inderdaad door de klinknagels.
Keurig netjes verholpen door Lund IJsselsport en qua kosten viel dit nog mee.
Waarschijnlijk de pomp of slang van de lifewell
U mag contact opnemen met ons.
0654946043
Laat eens een paar honderd liter water in je boot lopen en kijk dan eens een paar dagen achter elkaar. Dan zie je er echt wel druppels onder staan. beter te veel dan te weinig water er in zetten ...
Frans
Tip: check de aansluiting waterslang bun, aansluiting waterslang snelheidsmeter (deze werkt op waterdruk veroorzaakt door bewegen van de boot)
Marco Groenenberg kannen wel helpen (Evin)
Wat je ook kan doen: boot op de trailer en er een laagje water indoen. (Niet te veel, belasting van andere zijde mag niet te hoog!) cm of 20 is meer dan zat. Tijdens het stijgen van het waterniveau controleren of je de klinknagel ziet die eea veroorzaakt.
Kans op lekkage door slangaansluiting is groter
van binnen laten vollopen met water...klinkt vreemd maar dat heb ik ook gedaan.
Dan zie je aan de onderkant druppels hangen
eventueel alle naden , popnagels van onder afkitten.
veel voorkomend probleem bij dit merk, kans is groot dat de spiegel rot is en aan vervanging toe is als ie van voor 2015 is !
levensgevaarlijk !
anders waarschijnlijk popnagels lek
ik vaar met een andere Amerikaanse boot , daar is dit probleem onbestaande !
Denk niet dat het nog te repareren is.
Nautische Unie?
Dank voor de reacties en ik heb inmiddels contact gezocht met Marco Groenenberg van Evin om daar langs te gaan. Ik heb inderdaad twijfels over een paar klinknagels die ik ga laten vervangen. Maar de slang van de lifewell heb ik ook aan gedacht en had de afsluiters van de inlaat al dicht gezet maar of dat voldoende is? Dat zal ik ook controleren met Marco.
Aanvullend: spiegel vervangen komt sporadisch voor bij echt hele oude boten welke continue in het water hebben gelegen met een bizarre plas regenwater erin.
Is best een goed te doen klus. Denk aan een weekend relaxed werken en je bent klaar.
vaak kom je berichten als deze tegen. lekkende popnagels.. heb het zelf gehad met een sylvan, na lang zoeken, de schuldige popnagel gevonden en dit kunnen herstellen.
met een gepopnagelde boot loop je het risico, althans risico, de vraag is niet of, maar wanneer er eentje gaat lekken. vroeg of laat gebeurd dit gewoon.
maar ik blijf het een raar verhaal vinden. Lund profileert zichzelf als de mercedes onder de visboten. de prijs van een Lund boot doet niets anders vermoeden. nieuwprijzen beginnen bij € 17.500 voor een 14 ft'er. om nog maar te zwijgen over grotere modellen.
allemaal dikke prima natuurlijk, maar dan mag je ook wat verwachten.
diverse andere merken in het topsegment van de markt, hebben hun boot romp voorzien van lasnaden i.p.v popnagels. welke naar mijn idee toch een stuk betrouwbaarder en duurzamer zijn.
je zou denken dat een 'topsegment' producent als Lund, toch ook een keer naar een verbeterde constructie methode overgaat. echter als je de website van Lund opent, zie je anno 2023 enkel en alleen nog gepopnagelde modellen.
maar ik kan het verkeerd zien uiteraard. mensen met een ander idee of opvatting hierover? ben benieuwd
Ik heb een Lund van 2000 en er komt geen druppeltje in. Jawel, van boven.
En hou eens op met de uitdrukking "popnagels" het zijn echt KLINKNAGELS!!!
Ik heb een Lund 1675 van 2004 Jaarlijks onderhoud, nooit geen lekkage probleem. De vraag hierbij altijd is: hoe vaar je met je boot onder alle denkbare weersomstandigheden?
Maak me sterk dat het hier om ietwat stennismakerij gaat. Het zijn idd klinknagels, hele vliegtuigen werden vroeger zo gemaakt tot aan stoomschepen toe.
Svp draadje verwijderen voordat er een zinloze discussie ontstaat.
Wel eens gedacht aan hoe belangrijk het kan zijn een goede trailer te hebben waarbij de boot goed op de trailer staat?
Meeste tijd ligt de boot op een trailer, maar helaas is die trailer maar al te vaak de sluitpost van het budget.....
Ik heb ook een gelijke lekkage gehad, kwam inderdaad door de klinknagels.
Keurig netjes verholpen door Lund IJsselsport en qua kosten viel dit nog mee.