kopen boot
ik overweeg om een boot te kopen, echter ik merk dat de alu boten Alumacraft , Lund ed ontiegelijk veel duurder zijn geworden op korte tijd, zou dit te maken hebben met de belastingen die in de US zouden of zijn getroffen, niet normal.
ik ga me dan ook meer toeleggen op polyesterboten zoals ranger, Orka ed, deze zijn ook niet echt goedkoop maar verschil is toch enorm, dus... beetje een dilemma, hoe denken jullie college vissers hierover en wie kan me eerlijke correcte info verstrekken, liefst van onpartijdige gebruikers en geen promoboy's !
ik ga me dan ook meer toeleggen op polyesterboten zoals ranger, Orka ed, deze zijn ook niet echt goedkoop maar verschil is toch enorm, dus... beetje een dilemma, hoe denken jullie college vissers hierover en wie kan me eerlijke correcte info verstrekken, liefst van onpartijdige gebruikers en geen promoboy's !
AL EENS NAAR BUSTER ALLU BOTEN GEKEKEN? HEB ZELF EEN SUPER POLYESTER BOOT. RYDS 435 FC EN DEZE IS OERSTERK. KIJK OOK EENS NAAR DEZE SITE !
Beste Peter,
Je vraag is terecht, De prijzen zijn verschillend. ik had een Marcraft 496 lake hunter prima boot, niks mis mee. heb ik verkocht wilde een boot van 5,50 m. Marcraft was in de kale boot 9.000 euri duurder dan de Orka 560 Black Fish. Heb de Orka gekocht een meer dan perfecte boot. vaart top en ook het driften gaat goed en voor mij een zee van ruimte.
Zowel Marcraft als Orka een prima service. ik heb geen spijt van een polyester boot.
Leo Hille
Ja, inderdaad zijn die prijzen absurd. Heeft ook te maken met de stand van de dollar tov de euro, zo wordt beweerd, maar volgens mij hebben ze gewoon de marges opgewaardeerd!
Je kan de boot ook rechtstreeks in de VS bestellen en importeren. Dat heb ik ook gedaan bij reconboats.com. Ik heb een 785 single console helemaal naar mijn inzichten laten maken en volledig ingericht geïmporteerd. In alle eerlijkheid, en ik zie heel veel boten bij wedstrijden en dus goed geplaatst om alles te vergelijken, deze boot is gewoon de beste, en dat een pak goedkoper dan dat je een vergelijkbare boot in België bij een dealer zou moeten kopen. Bij interesse moet je mij maar eens mailen om de boot te komen bekijken.
Hoi Peter,
Koop een Orka, zul je geen spijt van krijgen. Zelf nu in het bezit van een 535, hiervoor twee maal een aluminium boot gehad maar dit is voor mij qua varen, vissen en ruimte het neusje van de Zalm.
Succes Mark
ik vrees dat het tijdperk vd (overroepen) alu boten langzaam voorbij is .
Heb er zelf meerdere(lund, alumacraft, marcraft) gehad en bij allemaal problemengehad, corrossie, lasnaden die meermaals loskwamen,
nu ga ik mr. vanlitsenborch contacteren voor zijn ervaringen mbt inport van volledig uitgeruste polyester boten uit de states
Marcraft is duurder geworden, zit ook andere eigenaar op.
Naar verhouding wat ik zo zie is dat lund en marcraft duurder zijn dan “vergelijkbare modellen” van alumacraft, tomasco, starweld en crestliner. In hoeverre je het natuurlijk kan vergelijken ivm aluminium dikte etc geklonken/gelast en natuurlijk de extra’s zoals bakken, stoelen.. ik ben ook op zoek naar iets anders maar is bomen bos verhaal. Ik weet in ieder geval; tiller, 5.00 meter bij 1.90 (of breder).
Beste Luc Van Litsenborg,
Ik ben benieuwd naar de kosten van het importeren (en de aanschaf) van een Recon boat.
Heb je voor mij een email adres of zou je mij eens willen mailen op .(JavaScript must be enabled to view this email address)
Mvg,
Sven
Ik wil hier toch even reageren ivm de opmerking van Rudy Michiels. Als Rudy zoveel problemen heeft gehad met zoveel aluminium boten, dan scheelt er volgens mij toch wat anders. Denk dat het dan eerder aan degene ligt die met de boot vaart en op de manier van omgang met de boot.Als ik zie hoe sommigen op bvb het Volkerak tekeer gaan met hun boot bij hoge golven, dan kan ik begrijpen dat je stukken vaart. De hele tijd gas open zodat je de boten op de golven hoort smakken... tsja. Met een auto pas je je ook aan naar de omstandigheden en rijd je toch ook niet de hele tijd plankgas?
Ik vaar zelf al 14 jaar met (dezelfde!!) Alumacraft (Lunker) met een Honda 50 erop. Heeft nog nooit een krimp gegeven! Ik vis minstens 1x per week. Ook Ierland en Zweden heb ik verschillende keren met mijn boot gedaan. Dus... ik begrijp jou reactie niet goed.
Je boot onderhouden en fatsoenlijk varen... Dan gaat hij een leven lang mee! Ook al eens gedacht dat het probleem kan zijn dat jou boten niet goed op de trailer liggen??
Mvg,
Peter
Kijk eens voor een crestliner of starweld.
Pracht boten en scherp geprijsd.
Beste Peter,
Waarom geen 2e hands boot? Ik heb een Lindner 4.40 te koop omdat we een iets grotere boot willen kopen.
Vriendelijke groet,
Reinier Rozeboom
Heb zowel een houten, een stalen, als een polyester gehad en nu een als Lund. Zolang je maar goed onderhoud pleegt en zorgvuldig vaart gaat het allemaal wel goed. Hout en staal vereisen heel veel onderhoud. Ben zelf zeer tevreden met mijn alu Lund (inmiddels 19 jaar oud, Amerikaanse import, geheel gestript en opnieuw opgebouwd, zie foto's op Roofvismaat.nl) en nooit iets gemerkt van lekkage oid. Maar alles staat of valt met goed onderhoud, ik ben er continu mee bezig, is eigenlijk een tweede hobby van mij. Polyester of aluminium, kies wat je zelf leuk vindt of kan betalen en neem een deskundige mee om "foute" boten eruit te halen.
Heb een orca 500 te koop met 60 pk yamaha..weinig vaaruren...incl. lawrence dieptemeter visvinder en trailer.