Info over Amerikaanse trailers
Wie heeft er meer informatie over de amerikaanse trailers voor aluminium visboten. Vaak worden boten uit Amerika geleverd met trailers van het merk "Shoreland'r". Dit is een groot merk in Amerika.
Maar zijn deze trailers ook geschikt voor gebruik in Nederland. Daarmee bedoel ik zowel gebruik, qua traileren als qua veiligheid en Nederlandse wetgeving.
Heb toch wel de volgende vragen.
1) De Shoreland's trailers zijn doorgaans erg lage trailers waarbij er sprake is van een vast gemonteerde lichtunit. Dit betekent dat de Buitenboordmotor uitsteekt buiten de trailer, is dat in Nederland wel toegestaan? Juist doordat de hele set lager bij de grond staat moet je volgens mij de motor nog meer schuin zetten bij vervoer ten einde geen problemen te krijgen bij bijvoorbeeld het nemen van verkeersdrempels. Daardoor steekt het geheel volgens mij nog meer uit.
2)Is er een beetje te traileren met deze Amerikaanse trailers. Veel worden deze trailers gebruikt waarbij het geheel gewoon helemaal het water in wordt gereden. Maar is dat ook nodig bij de trailer voorzien van "rollers". In amerika kan je de trailers in een "bunk" versie krijgen en met "rollers" en zelfs met extra "rollers".
Ik lees graag jullie ervaringen.
Maar zijn deze trailers ook geschikt voor gebruik in Nederland. Daarmee bedoel ik zowel gebruik, qua traileren als qua veiligheid en Nederlandse wetgeving.
Heb toch wel de volgende vragen.
1) De Shoreland's trailers zijn doorgaans erg lage trailers waarbij er sprake is van een vast gemonteerde lichtunit. Dit betekent dat de Buitenboordmotor uitsteekt buiten de trailer, is dat in Nederland wel toegestaan? Juist doordat de hele set lager bij de grond staat moet je volgens mij de motor nog meer schuin zetten bij vervoer ten einde geen problemen te krijgen bij bijvoorbeeld het nemen van verkeersdrempels. Daardoor steekt het geheel volgens mij nog meer uit.
2)Is er een beetje te traileren met deze Amerikaanse trailers. Veel worden deze trailers gebruikt waarbij het geheel gewoon helemaal het water in wordt gereden. Maar is dat ook nodig bij de trailer voorzien van "rollers". In amerika kan je de trailers in een "bunk" versie krijgen en met "rollers" en zelfs met extra "rollers".
Ik lees graag jullie ervaringen.
Ik heb zelf een Ez-Loader trailer deze is voorzien van rollen die bunks zie ik niet zitten. Ik kan je vertellen dat dit de beste trailer is die ik ooit heb gehad.
Al meer dan twintig jaar rijd ik met allerlei verschillende trailers door het land. Juist voor die aluminium boten is het super omdat die boten vaak veel platter zijn dan een traditionele overnaadse boot waar trailers van bv. Pega voor gemaakt zijn. Het mooie is dat je hoeft er niets aan te verstellen, je boot past er meteen op en ligt meteen goed.
Wat de wetgeving betreft zit je tot 750KG over het algemeen wel goed daarboven moet je geremd rijden. Voor Amerikaanse trailers zijn gewoon hydraulische schijfrem ombouw pakketten te koop wat natuurlijk tien keer beter is dan zo'n trommelrem die bij de eerste druppel water al zit vastgerot.
Ledverlichting die je onder water kunt rijden is ook zoiets slims, helaas heb ik dit bij Pega nog niet gezien. Het probleem is alleen dat je de boel gekeurd moet krijgen en dat kost een paar centen. Overigens zijn er ook bedrijven die Amerikaanse trailers ombouwen en herkeuren voor de Nederlandse markt.
Hallo ik heb al vele trailers gehad
maar De Amerikaanse trailers zijn de beste om te traileren je hoeft niet met de kiel van de boot precies in de midden van de kielrol te zitten zoals bij vele europese trailers .De boot centreerd zijn eigen en ligt altijd in de midden.
Ik heb zelf ook een shoreland'r gehad met rollers en kantelsysteem de beste trailer die ik ooit gehad heb en om te rijden iets breder maar stabiel op de weg.Ik heb nu een andere boot terug met Amerikaanse trailer de bunks er af gehaald en Amerikaanse rollers met kantelsysteem gemonteerd precies zoals bij shoreland'r en trailerd prima daar kan geen Europeese trailer aan.De verlichting kan altijd aan gepast worden .Mijn nieuwe boot motor en trailer weegt samen 1500kg dus heb ik mijn trailer aangepast naar europese norm verlichting en remmen met de nodige documenten van de keuring.
Als je vragen hebt laat het weten
de shoreland'r trailer met rollers is een hele goede keuze .
Mario
Hallo jongens, bedankt voor de info. Weet iemand hoe het zit met de lichtunits. De Buitenboordmotor steekt erg ver uit ten opzicht van de vastgemonteerde lichtunits op de amerikaanse trailers. Mag dat hier in Nederland wel in het verkeer?
hallo mario
heb het zelfde probleem
heb ook een schorland trailer maar ben te zwaar,heb over wogen een andere trailer aan te schaffen maar om bouwen lijkt mij ook wel wat want het is je zei een hele goede trailer
vraag waar heb jij het laten doen?
zou jij mij dat kunnen vertellen ?
mijn email adres is tjvdploeg@home .nl