Gegevens Raven liggen op straat
Raven: "Zelf hebben we gedaan wat we moesten doen: het bestand van onze eigen site verwijderd, de Autoriteit Persoonsgegevens op de hoogte gesteld en onze klanten geïnformeerd."

Ja lekker makkelijk zo. Blijkbaar heeft het veroorzaken van een mega datalek verder geen consequenties. Daar zou de Autoriteit Persoonsgegevens een hele dikke vette boete voor uit moeten delen. Dan leren die bedrijven eens om niet van die onveilige krakkemikkige websites te laten bouwen.
Johan, .(JavaScript must be enabled to view this email address), Soesterberg, 28/07/2021

REAGEER

Gravatar
Eric
.

Ik heb raven gemaild.... Enkele weken geleden.
Er werd niet bepaald wedewerkimg en ook niet vriendelijk terug gemaild. Ik koop er niet meer

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Ron de Groot
.

"Zelf hebben we gedaan wat we moesten doen."
Had je dat juist vantevoren gedaan en je zaken op orde gehad was dit in de eerste plaats helemaal niet gebeurd!

Het bericht bevreemde mij net zo. Ook dat er zo lichtzinnig mee om gegaan wordt en dat het nu pas naar buiten komt. Hoe vaak is nu zoiets al niet ergens gebeurd? En telkens blijkt weer dat de beveiliging zo lek als een mandje was. Schijnbaar vindt men het niet belangrijk genoeg en mag het ook niks kosten. Dit soort praktijken kunnen van mij niet streng genoeg gestraft worden!

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Klaas
.

Helemaal mee eens! Ik vind het sowieso al belachelijk dat je al je gegevens in moet voeren. Ik wil gewoon als eenmalige klant bestellen en verder geen mails en ander onzin aanbiedingen ontvangen. Ik zoek, kijk en vergelijk en koop dan bij de goedkoopste. Als ik m’n bestelling heb gedaan en de bestelling is doodlopen en verzonden kunnen mijn gegevens gewoon gedelegeerd worden. Het zelfde geldt vóór auto gegevens. De dealer mag het boekje bijwerken verder geen gegevens digitaal registreren. Nergens voor nodig!

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
henry
.Leerdam

koop toch gewoon locaal !!
iets duurder misschien, maar toch een veel betere service!!
en je bent er ook neg even uit.
molentje kopen?
lijntje word er keurig op gezet
veel beter, geloof me

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Jeroen
.

Raven gemaild met de vraag wanneer de klanten dan op de hoogte zijn gesteld, want ik kan me niet herinneren dat ik bericht heb gekregen van Raven.
Dit werd immers vermeld in de persverklaring...
Nog wat andere vragen gesteld met betrekking tot dit datalek.

Krijg simpelweg geen antwoord!
Overweeg nog een klacht in te dienen bij autoriteit persoongegevens wat betreft de tekortkoming over de communicatie.
Of zijn er andere mensen die wel bericht van Raven hebben gehad?

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
bert
.

ik heb een aantal weken terug al keurig een mail van raven gehad

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Jan
.Veenendaal

Het stond in de telegraaf,dat raven zijn klantenbestand verkocht heeft.

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Jan
.Veenendaal

Het stond in de telegraaf,dat raven zijn klantenbestand verkocht heeft.

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Baitrebel
.Almere

Waarom wil elk bedrijf toch dat je "registreerd" . alsof we alles maar klakkeloos bij 1 winkel kopen. Men zou gewoon moeten stoppen met het opslaan van klantgegevens. Nergens voor nodig.

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Baitrebel
.Almere

Waarom wil elk bedrijf toch dat je "registreerd" . alsof we alles maar klakkeloos bij 1 winkel kopen. Men zou gewoon moeten stoppen met het opslaan van klantgegevens. Nergens voor nodig.

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Arjan
.

Henry snapt het!
Incidenteel koop ik online, maar wat droevig fenomeen is Raven. Lokkertjes zijn toevallig net uitverkocht!
Blij dat Wout van Leeuwen in de buurt zit.
Service, koffie en groot assortiment.

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
John
.

Wel bericht gehad van Raven... Maar zelf ook gemaild naar Raven.... Exact zelfde verhaal als Eric

  • about 3 years and 4 months geleden
Gravatar
Paul
.

Raven heeft mij op 12 april 2021 geinformeerd over dit datalek.

  • about 3 years and 4 months geleden