ex Reddingsboot Te Koop of evt. Ruilen
ex Reddingsboot Te Koop of evt. Ruilen
Boot kan misschien ook geruild worden tegen liefst ex-werkboot, sleepvlet, opduwer, sleepbootje met zware motor, , heb je iets anders kan je het altijd proberen aan te bieden, ik kan evt. iets bijbetalen bij een ruil tegen een iets duurdere boot.
In eerste instantie is verkoopprijs zonder marifoon en AIS, antennes blijven wel bij de boot, zijn nieuw.
Ex Man over boort boot Treuzel Gebouwd door Schat Harding, Noorwegen, 1978 Lengte (m): 6.20 Breedte (m): 2.25 Diepgang (m): 0,80 Gewicht, geschat 2,5 Ton.
Doorvaarthoogte: Met gestreken antennes en ankerlicht is 2,15 m , dit is bovenkant zoeklicht, je kan evt. het zoeklicht op de roef plaatsen dan is de doorvaarthoogte 2m. Deze zeer zeewaardige en onverwoestbare zwaargebouwde polyester Man Over Boord boot komt origineel uit de zeevaart. Zeer geschikt om te vissen, duiken etc. op ruim water. Zeer sterke boot kan heel goed gebruikt worden om mee te slepen, werkschroef. Maar ook veel plezier meebeleefd op binnenwater als pleziervaartuig. Tevens ideale grachtenboot.
Geen vaarbewijs nodig.
Ook uitermate geschikt als werkboot in uw (jacht) haven. Voorzien van 85 pk Ford 4 cilinder type 2701E, zeer goed onderhouden, 920 uur gedraaid, als nieuw, zie video. (Boot heeft altijd aan dek gestaan en misschien 1 keer per maand te water gelaten) Oliedruk bij 1100 toeren, 3 bar, onder last. Neem gerust dieselmonteur mee ter controle. Normale waterpomp op de motor, geen rubberen impeller. Onderdelen of evt service voor de motor geen probleem, adressen heb ik. Zeer uitgebreid service manual aanwezig. Alle filters zijn vervangen, V snaar dynamo nieuw, motorolie ongeveer 20 uur oud, olie keerkoppeling vernieuwd. Werkschroef 20 L 17, ongeveer 2 jaar oud. Hydraulische keerkoppeling Hydraulische besturing Digitale roerstandaanwijzer, 24 Volt en 12V systeem, 220V, 4 x nieuwe 12V accu's van 2021 Zware Acculader 24V Mastervolt, omvormer naar 220V, 1500 watt, waterkoker, kleine microwave geen probleem.
Akku kabels vernieuwd, plus een heleboel andere kabels, plus nieuwe zekering houders.
Lowrance elite 7 chirp fishfinder dieptemeter, kaartplotter, met oud kaartje, nieuw kaartje ligt iets over 100 euro.
Vetgesmeerde schroef/roer as, vetpotjes Dieseltank polyester Dubbele brandstoffilters, water seperator filter, Zelflozende kuip, Noodroer, Stevige bolders.
Ongeveer 40 meter dikke anker loodlijn met nieuw anker.
Deksel motorkist is stevig genoeg om op te staan voor anker vieren en ophalen, ideale hoogte om te trekken of te laten vieren. (evt. nog houten plaat op deksel maken) 4 x zware RVS hijsogen om boot op te hijsen. RVS schijnwerper nieuw geplaatst, in stuurhut te bedienen. Nieuwe scheepstoeter, met luchtkompressor. 2 keer nieuwe VHF antenne, in eerste instantie verkoop ik boot zonder VHF en AIS, antennes blijven op de boot.
Ramen voorkant/zijkant vernieuwd, klapbaar gemaakt, voorkant 8 mm Lexaan, zijkant 6 mm, zonwerend, je kijkt niet naar binnen.
Stuurhutje is opgebouwd uit zwaar marine plywood met zware polyester matten er overheen, niet superglad maar wel oerdegelijk. Achterkant is niet met polyester bekleed, (is beschut) deurtje en beide raamkozijnen uit hardhout, superhard, vorig jaar geschilderd, stuurhut wit/rood net geschilderd. Achter gaat ook 1 raampje open.
Ruime kuip, ideaal voor zeevissen, heb er nog kussens bij, staan ergens op foto, zeer solide, maar wel hier en daar een vlek. Onderwaterschip is vorig jaar door professional nagekeken op osmose en bijgewerkt daar waar nodig omdat ik van polyester geen verstand heb.
Belangrijk, er ligt zo’n zware motor in deze boot omdat deze ook op zee gebruikt kon worden met slecht weer, je hebt dan veel kracht nodig, vandaar dat er een werkschroef onder zit.
Het is dus geen speedboot vaart iets over 10 km/h bij ongeveer 1100 rpm is ok,(rpm max is 1800) Boot is zo sterk dat je er zonder meer een woonboot of ponton mee kunt verslepen. Tegen de stroom in of hogere golven vaart hij net zo snel. Verbruik heb ik nooit gemeten, maar is echt niet hoog bij rond de 1000 rpm, max rpm is 1800.
Als je naar mijn Facebook gaat met de naam: Sleepvlet Treuzel , daar naar mijn foto’s gaat en dan naar Albums vind je een album: ex MOB Boot Treuzel, met meer als 100 foto’s, 2 videofilmpjes van de motor staan bij Video’s op mijn Facebook
Als je wilt weten hoe ik te werk ga als ik iets opknap kan je eventueel op mijn Facebook: Sleepvlet Treuzel bij foto's het album: Sleepvlet Treuzel bekijken of het album: Deense kotter Krølle
Link naar album https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3086209768300256&type=3
Verkoopprijs € 15.450,-
Boot kan misschien ook geruild worden tegen liefst ex-werkboot, sleepvlet, opduwer, sleepbootje met zware motor, , heb je iets anders kan je het altijd proberen aan te bieden, ik kan evt. iets bijbetalen bij een ruil tegen een iets duurdere boot.
In eerste instantie is verkoopprijs zonder marifoon en AIS, antennes blijven wel bij de boot, zijn nieuw.
Ex Man over boort boot Treuzel Gebouwd door Schat Harding, Noorwegen, 1978 Lengte (m): 6.20 Breedte (m): 2.25 Diepgang (m): 0,80 Gewicht, geschat 2,5 Ton.
Doorvaarthoogte: Met gestreken antennes en ankerlicht is 2,15 m , dit is bovenkant zoeklicht, je kan evt. het zoeklicht op de roef plaatsen dan is de doorvaarthoogte 2m. Deze zeer zeewaardige en onverwoestbare zwaargebouwde polyester Man Over Boord boot komt origineel uit de zeevaart. Zeer geschikt om te vissen, duiken etc. op ruim water. Zeer sterke boot kan heel goed gebruikt worden om mee te slepen, werkschroef. Maar ook veel plezier meebeleefd op binnenwater als pleziervaartuig. Tevens ideale grachtenboot.
Geen vaarbewijs nodig.
Ook uitermate geschikt als werkboot in uw (jacht) haven. Voorzien van 85 pk Ford 4 cilinder type 2701E, zeer goed onderhouden, 920 uur gedraaid, als nieuw, zie video. (Boot heeft altijd aan dek gestaan en misschien 1 keer per maand te water gelaten) Oliedruk bij 1100 toeren, 3 bar, onder last. Neem gerust dieselmonteur mee ter controle. Normale waterpomp op de motor, geen rubberen impeller. Onderdelen of evt service voor de motor geen probleem, adressen heb ik. Zeer uitgebreid service manual aanwezig. Alle filters zijn vervangen, V snaar dynamo nieuw, motorolie ongeveer 20 uur oud, olie keerkoppeling vernieuwd. Werkschroef 20 L 17, ongeveer 2 jaar oud. Hydraulische keerkoppeling Hydraulische besturing Digitale roerstandaanwijzer, 24 Volt en 12V systeem, 220V, 4 x nieuwe 12V accu's van 2021 Zware Acculader 24V Mastervolt, omvormer naar 220V, 1500 watt, waterkoker, kleine microwave geen probleem.
Akku kabels vernieuwd, plus een heleboel andere kabels, plus nieuwe zekering houders.
Lowrance elite 7 chirp fishfinder dieptemeter, kaartplotter, met oud kaartje, nieuw kaartje ligt iets over 100 euro.
Vetgesmeerde schroef/roer as, vetpotjes Dieseltank polyester Dubbele brandstoffilters, water seperator filter, Zelflozende kuip, Noodroer, Stevige bolders.
Ongeveer 40 meter dikke anker loodlijn met nieuw anker.
Deksel motorkist is stevig genoeg om op te staan voor anker vieren en ophalen, ideale hoogte om te trekken of te laten vieren. (evt. nog houten plaat op deksel maken) 4 x zware RVS hijsogen om boot op te hijsen. RVS schijnwerper nieuw geplaatst, in stuurhut te bedienen. Nieuwe scheepstoeter, met luchtkompressor. 2 keer nieuwe VHF antenne, in eerste instantie verkoop ik boot zonder VHF en AIS, antennes blijven op de boot.
Ramen voorkant/zijkant vernieuwd, klapbaar gemaakt, voorkant 8 mm Lexaan, zijkant 6 mm, zonwerend, je kijkt niet naar binnen.
Stuurhutje is opgebouwd uit zwaar marine plywood met zware polyester matten er overheen, niet superglad maar wel oerdegelijk. Achterkant is niet met polyester bekleed, (is beschut) deurtje en beide raamkozijnen uit hardhout, superhard, vorig jaar geschilderd, stuurhut wit/rood net geschilderd. Achter gaat ook 1 raampje open.
Ruime kuip, ideaal voor zeevissen, heb er nog kussens bij, staan ergens op foto, zeer solide, maar wel hier en daar een vlek. Onderwaterschip is vorig jaar door professional nagekeken op osmose en bijgewerkt daar waar nodig omdat ik van polyester geen verstand heb.
Belangrijk, er ligt zo’n zware motor in deze boot omdat deze ook op zee gebruikt kon worden met slecht weer, je hebt dan veel kracht nodig, vandaar dat er een werkschroef onder zit.
Het is dus geen speedboot vaart iets over 10 km/h bij ongeveer 1100 rpm is ok,(rpm max is 1800) Boot is zo sterk dat je er zonder meer een woonboot of ponton mee kunt verslepen. Tegen de stroom in of hogere golven vaart hij net zo snel. Verbruik heb ik nooit gemeten, maar is echt niet hoog bij rond de 1000 rpm, max rpm is 1800.
Als je naar mijn Facebook gaat met de naam: Sleepvlet Treuzel , daar naar mijn foto’s gaat en dan naar Albums vind je een album: ex MOB Boot Treuzel, met meer als 100 foto’s, 2 videofilmpjes van de motor staan bij Video’s op mijn Facebook
Als je wilt weten hoe ik te werk ga als ik iets opknap kan je eventueel op mijn Facebook: Sleepvlet Treuzel bij foto's het album: Sleepvlet Treuzel bekijken of het album: Deense kotter Krølle
Link naar album https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3086209768300256&type=3
Verkoopprijs € 15.450,-