ik hebb er ééntje , valt mee,had er eigenlijk meer van verwacht , maar je kan natuurlijk niet verwachten dat dit vaart en drift zoals de grote vismachines, je wordt er heel nat in tijdens varen, klappert behoorlijk, maar ergste zijn de slechte drifteigenschappen, ik had voordien een monark, lag veel vaster op 't water.
indien gewenst mag je is komen proefvaren, wil hem je gerust verkopen voor eerlijke prijs
Dirk,
Ik heb jaren een rebel gehad en kan alleen maar zeggen dat die me goed beviel,licht ,stabiel en wendbaar!
de fury is een vergelijkbare boot,
je weet ook wel dat een bv gelaste boot niet aan die eisen kan voldoen,
er is vandaag veel op de markt maar je mag weten, ik heb na 8 jaar bijna terug gekregen wat ik voor de rebel heb betaald, het is gewoon goed,waarschijnlijk krijg je nog wel een antwoord van een fury gebruiker en die zal je wel overtuigen van de kwaliteit.
succes.
Theo, ik heb persoonlijk 2 rebels gehad, een 16 en een 14 V, deze zijn totaal niet te vergelijken, ondership is helemaal anders, en ja deze waren beter, maar is niet alles van vroeger beter ?
ik heb een lund Fury 1600. Deze bevalt mij erg goed. Met name de lengte van de 1600 is perfect tov de 1400. Ik heb er zelf een 40 pk Honda achter hangen en dat vaart perfect. Enige nadeel vind ik dat aan de achterkant er wat makkelijk water in komt bij veel wind en backtrollen en er aan de achterkant niet zo'n goede opbergplaats is voor je tank (lees diepe) als bij bijv de Rebel of andere lund series. Gemiste kans van Lund. Ik heb dit opgelost door dit met een stuk traanplaat uit te breiden zodat ik wel een mooi opbergvak heb.
Er is voldoende ruimte en ook voorin veel opbergruimte. Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn met bijv een gelaste boot of een hogere versie Lund (Rebel, Pro serie etc) of een zware marcraft. Maar daarvoor is de Fury ook een "instapmodel". Qua prijs / kwaliteit verhouding echt een perfecte aankoop. ik heb hem nu bijna een jaar (direct bij introductie besteld) en geniet er echt nog van. Niet te zwaar en goed handelbaar in je eentje qua traileren en verplaatsen.
George, van welk bouwjaar waren die rebels... ik heb er een gehad(1996) die bouw gelijk is als de fury.. ik kan zeggen voor mij geen fijnere boot vaart fijn stuurt fijn.. Een maat van me heeft zo'n vismachine ... moet zeggen dat als er wat wind staat ik me de takke tering manouveer met dat slagschip.. voor mij liever een "kleinere" boot.. wees gegroet
Prima boot in zijn klasse en ja je moet deze Fury Lund Boot niet vergelijken met een Lund Rebel XL, Marcraft of een Alumacraft Classic, die zijn stabieler en driften beter maar kosten een hele hoop centen meer en zijn een stuk zwaarder waarbij je dus ook een zwaardere BBM nodig heb en misschien zelfs een aangepaste auto.
Zoek je een basic boot maar wel de luxe van wat opberg mogelijkheden dan is dit gewoon een prima boot.
ik hebb er ééntje , valt mee,had er eigenlijk meer van verwacht , maar je kan natuurlijk niet verwachten dat dit vaart en drift zoals de grote vismachines, je wordt er heel nat in tijdens varen, klappert behoorlijk, maar ergste zijn de slechte drifteigenschappen, ik had voordien een monark, lag veel vaster op 't water.
indien gewenst mag je is komen proefvaren, wil hem je gerust verkopen voor eerlijke prijs
Dirk,
Ik heb jaren een rebel gehad en kan alleen maar zeggen dat die me goed beviel,licht ,stabiel en wendbaar!
de fury is een vergelijkbare boot,
je weet ook wel dat een bv gelaste boot niet aan die eisen kan voldoen,
er is vandaag veel op de markt maar je mag weten, ik heb na 8 jaar bijna terug gekregen wat ik voor de rebel heb betaald, het is gewoon goed,waarschijnlijk krijg je nog wel een antwoord van een fury gebruiker en die zal je wel overtuigen van de kwaliteit.
succes.
Theo, ik heb persoonlijk 2 rebels gehad, een 16 en een 14 V, deze zijn totaal niet te vergelijken, ondership is helemaal anders, en ja deze waren beter, maar is niet alles van vroeger beter ?
Hoi,
ik heb een lund Fury 1600. Deze bevalt mij erg goed. Met name de lengte van de 1600 is perfect tov de 1400. Ik heb er zelf een 40 pk Honda achter hangen en dat vaart perfect. Enige nadeel vind ik dat aan de achterkant er wat makkelijk water in komt bij veel wind en backtrollen en er aan de achterkant niet zo'n goede opbergplaats is voor je tank (lees diepe) als bij bijv de Rebel of andere lund series. Gemiste kans van Lund. Ik heb dit opgelost door dit met een stuk traanplaat uit te breiden zodat ik wel een mooi opbergvak heb.
Er is voldoende ruimte en ook voorin veel opbergruimte. Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn met bijv een gelaste boot of een hogere versie Lund (Rebel, Pro serie etc) of een zware marcraft. Maar daarvoor is de Fury ook een "instapmodel". Qua prijs / kwaliteit verhouding echt een perfecte aankoop. ik heb hem nu bijna een jaar (direct bij introductie besteld) en geniet er echt nog van. Niet te zwaar en goed handelbaar in je eentje qua traileren en verplaatsen.
De Fisherman 145 is een vergelijkbare boot, heb je daar al naar gekeken?
George, van welk bouwjaar waren die rebels... ik heb er een gehad(1996) die bouw gelijk is als de fury.. ik kan zeggen voor mij geen fijnere boot vaart fijn stuurt fijn.. Een maat van me heeft zo'n vismachine ... moet zeggen dat als er wat wind staat ik me de takke tering manouveer met dat slagschip.. voor mij liever een "kleinere" boot.. wees gegroet
Prima boot in zijn klasse en ja je moet deze Fury Lund Boot niet vergelijken met een Lund Rebel XL, Marcraft of een Alumacraft Classic, die zijn stabieler en driften beter maar kosten een hele hoop centen meer en zijn een stuk zwaarder waarbij je dus ook een zwaardere BBM nodig heb en misschien zelfs een aangepaste auto.
Zoek je een basic boot maar wel de luxe van wat opberg mogelijkheden dan is dit gewoon een prima boot.
bedankt mensen voor jullie reacties, moet inderdaad basic blijven, en vooral "licht" achter de wagen hangen ,
grtjes en bedankt Dirk