doodsteek voor kleine bootvisserij in België ?
Wordt de kleine bootvisserij uitgeroeid ?
De kleine bootvisserij moet en zal worden uitgeroeid, en België voert het peloton aan.
Dat is toch wat ik besluit met alle beperkingen en quota-maatregelen die er nu al van kracht zijn en met een nieuwe maatregel die in de pijplijn zit van Moiliteit Scheepvaart :
http://mobilit.belgium.be/nl/scheepvaart/pleziervaart/herziening_van_de_wetgeving
Enige jaren terug werd ons “aangeraden” om ons Algemeen Stuurbrevet in te ruilen (lees : kopen) voor een ICC = Internationaal Certificaat voor de bestuurder van een pleziervaartuig.
Papieren invullen, bewijs leveren, kopie nemen van Algemen Stuurbrevet, pasfoto's laten maken, alles opsturen, betalen, enz..
Dit ICC is dus Europees aanvaard en erkend.
Tot mijn verbazing lees ik nu op de site van mobiliteit dat er concrete plannen zijn dat je in de toekomst lessen “mag” gaan volgen en examen “mag” doen voor Yachtman, tenminste als je verder dan 6 mijl uit de kust wil vissen of varen.
Een oversteek naar Engeland is ook niet meer mogelijks dus. De zeilers gaan tevreden zijn...
België wil zich profileren als de beste leerling van de klas en trekt zich geen bal aan van enig Europees overleg.
Idiotie ten top en het zal de kleine bootvisserij in België weer flink doen bloeden, inclusief de aanverwante detailhandel. Misschien moeten we allemaal onze bootjes uitvlaggen naar Nederland.
Daar is, denk ik, van enige beperking in dit verband (nog) geen sprake...
De kleine bootvisserij moet en zal worden uitgeroeid, en België voert het peloton aan.
Dat is toch wat ik besluit met alle beperkingen en quota-maatregelen die er nu al van kracht zijn en met een nieuwe maatregel die in de pijplijn zit van Moiliteit Scheepvaart :
http://mobilit.belgium.be/nl/scheepvaart/pleziervaart/herziening_van_de_wetgeving
Enige jaren terug werd ons “aangeraden” om ons Algemeen Stuurbrevet in te ruilen (lees : kopen) voor een ICC = Internationaal Certificaat voor de bestuurder van een pleziervaartuig.
Papieren invullen, bewijs leveren, kopie nemen van Algemen Stuurbrevet, pasfoto's laten maken, alles opsturen, betalen, enz..
Dit ICC is dus Europees aanvaard en erkend.
Tot mijn verbazing lees ik nu op de site van mobiliteit dat er concrete plannen zijn dat je in de toekomst lessen “mag” gaan volgen en examen “mag” doen voor Yachtman, tenminste als je verder dan 6 mijl uit de kust wil vissen of varen.
Een oversteek naar Engeland is ook niet meer mogelijks dus. De zeilers gaan tevreden zijn...
België wil zich profileren als de beste leerling van de klas en trekt zich geen bal aan van enig Europees overleg.
Idiotie ten top en het zal de kleine bootvisserij in België weer flink doen bloeden, inclusief de aanverwante detailhandel. Misschien moeten we allemaal onze bootjes uitvlaggen naar Nederland.
Daar is, denk ik, van enige beperking in dit verband (nog) geen sprake...
IK KAN U ALLEEN MAAR GROOT GELIJK GEVEN. BELGIE IS NU EENMAAL EEN GROOT APENLAND. KIJK NU NAAR HET VERBODEN VOOR OUDERE DIESEL_AUTO'S IN ANTWERPEN.(vervuilend en slecht voor milieu en inwonende ) ALLEEN ALS JE BETAALD DAN IS HET NIET MEER SCHADELIJK ! HET DRAAID GEWOON OM GELD OM ONZE LUIE MINISTERS EN MANDATENPOSTJES TE BETALEN. ZO WORDEN WIJ LETTERLIJK GEKLOOT DOOR MEESTAL GROENE NIKSNUTTEN UIT ONZE REGERING.