heeft er iemand ervaring met een boot te importeren van amerika heeft daar iemand ervaring mee naar transport en alle kosten die bij komen ,laat iets weten dank u hier voor groeten wim
wim, .(JavaScript must be enabled to view this email address),
ooigem, 09/04/2020
volgens mij heb je dan geen ce keuring.
Sommige merken bieden bij gekochte spullen uit het buitenland,hier in nederland geen service of lastig service te krijgen met de garantie er nog op. mijn advies niet doen. gewoon in nederland kopen ivm ce keuring en bv achteraf een ongeluk en problemen met de verzekering. tevens zijn de boottrailers vanwege verlichting enz niet goedgekeurd in nederland
Ik heb zelf ook alles uitgezocht mbt het importeren van een boot vanuit de VS. Niet rendabel als het maar om 1 boot gaat. Weet niet welk merk je wil kopen? Ik zou je adviseren om binnen Europa dan te gaan kijken. Groetjes Kilian
Wat Kilian zegt.
Het is te doen, maar met de huidige dollarkoers zal je prijstechnisch geen groot voordeel uit halen.
Tenzij je eentje voor een actieprijs kan kopen. Opletten rond oa. nationale feestdagen ed.
Over een CE keuring hoef je je geen zorgen te maken. Die bestaat namelijk niet.
Voor courante modellen kan je bij de fabrikant of importeur (de laatste is lastig) een CE CERTIFICAAT aanvragen.
De (amerikaanse) trailer laten ombouwen kan ook, maar kost je snel €2000.
Indien je totale combi niet meer dan 750kg weegt is er helemaal niks aan de hand. Kwestie van je witte kenteken erop schroeven en karren maar.
gebruikte boten uit de usa hebben geen ce keur. koop je hem nieuw in usa dan kan je een ce keur krijgen. je kan een gebruikte boot hier ce laten keuren maar dat kost belachelijk veel geld
Kijk dat is info.
Dus wanneer je combi (boot/trailer) niet zwaarder is dan 750 kg , kun je een Amerikaanse trailer gebruiken?
Dat zou mooi zijn want de manier van traileren in Amerika is een stuk leuker dan dat ge-lier wat men hier doet.
Gewoon compleet in het water rijden totdat de boot gaat drijven, niks met lagers te maken het doel heiligt de middelen..
Aleen ben ik bang dat onze hellingen flauwer gebouwd zijn en eerder stoppen, korter en vaak nog met een balk ook.
Los van dit verhaal centreert een amerikaanse trailer ook beter dan een standaard trailer
Rudy, er bestaat geen CE keuring.
Het bekt lekker, daarom gebruiken zelfs bedrijven die het regelen deze benaming.
Het certificeren kan je in principe zelf doen. Maar dan moet je heel tijd en nog meer technische kennis hebben.
De certificering uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf kan ook, kost idd een kapitaal.
Met dit certificaat geef je aan dat je product voldoet aan een aantal (minimum) vereisten.
Zegt voor de rest helemaal niks over kwaliteit oid.
volgens mij heb je dan geen ce keuring.
Sommige merken bieden bij gekochte spullen uit het buitenland,hier in nederland geen service of lastig service te krijgen met de garantie er nog op. mijn advies niet doen. gewoon in nederland kopen ivm ce keuring en bv achteraf een ongeluk en problemen met de verzekering. tevens zijn de boottrailers vanwege verlichting enz niet goedgekeurd in nederland
Beste Wim,
Ik heb zelf ook alles uitgezocht mbt het importeren van een boot vanuit de VS. Niet rendabel als het maar om 1 boot gaat. Weet niet welk merk je wil kopen? Ik zou je adviseren om binnen Europa dan te gaan kijken. Groetjes Kilian
Zeer zeker de moeite hoor laat je niet gek maken.
Wat Kilian zegt.
Het is te doen, maar met de huidige dollarkoers zal je prijstechnisch geen groot voordeel uit halen.
Tenzij je eentje voor een actieprijs kan kopen. Opletten rond oa. nationale feestdagen ed.
Over een CE keuring hoef je je geen zorgen te maken. Die bestaat namelijk niet.
Voor courante modellen kan je bij de fabrikant of importeur (de laatste is lastig) een CE CERTIFICAAT aanvragen.
De (amerikaanse) trailer laten ombouwen kan ook, maar kost je snel €2000.
Indien je totale combi niet meer dan 750kg weegt is er helemaal niks aan de hand. Kwestie van je witte kenteken erop schroeven en karren maar.
gebruikte boten uit de usa hebben geen ce keur. koop je hem nieuw in usa dan kan je een ce keur krijgen. je kan een gebruikte boot hier ce laten keuren maar dat kost belachelijk veel geld
Kijk dat is info.
Dus wanneer je combi (boot/trailer) niet zwaarder is dan 750 kg , kun je een Amerikaanse trailer gebruiken?
Dat zou mooi zijn want de manier van traileren in Amerika is een stuk leuker dan dat ge-lier wat men hier doet.
Gewoon compleet in het water rijden totdat de boot gaat drijven, niks met lagers te maken het doel heiligt de middelen..
Aleen ben ik bang dat onze hellingen flauwer gebouwd zijn en eerder stoppen, korter en vaak nog met een balk ook.
Los van dit verhaal centreert een amerikaanse trailer ook beter dan een standaard trailer
Rudy, er bestaat geen CE keuring.
Het bekt lekker, daarom gebruiken zelfs bedrijven die het regelen deze benaming.
Het certificeren kan je in principe zelf doen. Maar dan moet je heel tijd en nog meer technische kennis hebben.
De certificering uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf kan ook, kost idd een kapitaal.
Met dit certificaat geef je aan dat je product voldoet aan een aantal (minimum) vereisten.
Zegt voor de rest helemaal niks over kwaliteit oid.
robbie.
in belgie is het wettelijk verplicht ,als je hem wil inschrijven moet je ce kunnen voorleggen anders krijg je hem niet ingeschreven.