boot invoeren
wil graag een lund invoeren van amerika.
heeft er iemand ervaring mee en wil me er wegwijs in maken ( hoe,wat,waar,enz)
groetjes
matthy
matthy, bree, 11/08/2008

REAGEER

Gravatar
john van genk
.

maty je moet er niet aan beginnen ik ken er alles van had vroeger een auto handel en kocht veel in florida usa maar 95% van de wagens had schade als ze in antwerpen waren en dan nog je garantie krijg je niet naar europa over gezet een goede raad koop er een bij dealer die er mee stopt of zo dat heb ik ook gedaan groetjes john van genk

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
'dennis
.

heb je al een lund gevonden in amerika die je wil kopen?

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
chris
.

Matthy,

goeie raad, blijf bij erkende Belgish/Nederlandse dealers, bespaart je een hoop gedonder

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Dennis
.

Ook hier geldt weer "goedkoop is duurkoop". Sommigen hebben reeds adviezen als antwoord gegeven op jouw vraag. Ze hebben vrijwel allemaal gelijk. Als er wat met de boot is kun je niet verwachten dat een Europese dealer bereid is om 100% garantie of service te geven.
Probeer dan maar service te krijgen vanuit het buitenland. Ik zou nog 3x nadenken alvorens je een boot uit het buitenland importeert.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Ron
.

Google ff op Daisydreamboats,deze jongen kan jou meer info geven...

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Marc
.

Gewoon doen op een combinatie scheeelt het al gauw 40 % is op een boot van 20.000 al gauw 8.000 euro en de motor van mercury heb je wereldwijde garantie. En zeggen toch dat Lund de beste zijn dus die gaan toch niet stuk.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Dion
.

wat moet er gebeuren dan, oke grote deuken op je boot is natuurlijk niks maar lijkt me sterk dat dat gebeurt bij professioneel vervoer.

Hier en daar een vervoerskrasje maakt toch niks uit als je daarmee wel minimaal 5000 euro bespaart. Wie lacht er dan als laatst....

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
John
.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Robbie
.

Mathy,

gewoon doen, wat betekend garantie bij een Belgische/Nederlandse dealer de dag van vandaag," wij zullen eens kijken wat we kunnen doen",Ik heb 3 maanden geleden een offerte gevraagd bij een Belgische dealer en nog steeds niet ontvangen! Mathy wat is je mail adres?

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
matthy
.

e-mail .(JavaScript must be enabled to view this email address)

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
willem
.

ik hoor enkel maar stel dat hij stuk aankomt of stel dat hij in antwerpen staat met allemaal deuken ???? overtocht is verzekerd toch dus wat is het probleem

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Pol
.

Negen op tien komt je boot hier aan op een trailer made in USA.
Als je boot met trailer meer weegt dan 750 kg mag je hier niet mee de baan op. Homologeren kost je praktisch zoveel als een nieuwe trailer. Tel er die maar bij.
Voor de amerikaanse trailer krijg je hier in de verkoop praktisch niets, of je moet iemand vinden die niet op de hoogte is van de zaak.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Frits
.

Vergeet niet dat de boot een CE certificaat moet hebben.
Geldt voor alle nieuwe boten van na 1998 en ALLE boten die van buiten de EU worden ingevoerd.

Ik weet niet of dit voor elke individuele boot apart aangevraagd moet worden.
Denk het niet, maar misschien kan je de fabrikant vragen, want... producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt...
Die zou er mee bekend moeten zijn..of toch de nederlandse importeur?
Theoretisch zou je problemen bij de douane kunnen krijgen als de boot geen CE keuring heeft bij binnenkomst. Weet niet wat de praktijk is.

De nederlandse wet is zoals zo vaak een beetje krom.
Je mag wel een ongekeurde boot importeren, maar je mag er niet mee varen of verkopen. Dus...

Overigens wat die CE keuring betreft.
Het wil helemaal niet zeggen dat je bootje veilig is, wat veel mensen ten onrechte denken. Een opblaas boot van InterToys heeft ook een CE keuring!
Zo'n CE certificaat wil alleen maar zeggen dat je boot aan een minimum eisen/richtlijnen voldoet.
En dat bij aflevering van de boot.
Daarna kan er van alles 'mis' gaan. Want bijna iedereen past z'n bootje aan.
Aangezien er geen APK voor boten bestaat, kan zo'n CE plaatje/sticker al na pakweg een jaar of 5 totaal nietszeggend zijn.

En in de praktijk is er geen hond die het controleert.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Marc
.

Zelf een boot uit US gehaald, scheeelt inderdaad een hoop centjes, combinatie hier is boot+motor+trailer en accus en electro 22.500 euro had uit de US incl. transport en BTW voor 14.000 alleen zelf de verlichting op de trailer moeten aan passen koste ongeveer 100 euro, en bestel je een boot die op een geremde trailer moet de laat je hem op een cradle komen hoef je hier ook de trailer niet te verkopen.

Het verhaal van transport kost 3500 klopt niet helemaal, we hadden 2 boten voor iets meer als 4000 euro hier als een enkele boot doet deze RO/RO vervoeren zit je totaal op ongeveer 2700 euro.

En je kan ook vragen op de importeur voor een CE keurmerk zorgt.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Dion
.

Pol, er is heel wat intressante keus uit boten die met trailer minder dan 750 kilo wegen.

Ik ben het met je eens over die amerikaanse trailers. Zijn op zich best geschikt maar is een andere manier van traileren. Koop je bijvoorbeeld een nieuwe trailer en doe je de amerikaanse trailer weg dan kan je wel eens je voordeel weggooien!!! Die amerikaanse trailer zo los wil echt niemand hebben hoor. Het aanpassen van de amerikaanse trailer is ook nog een optie.

Daarnaast moet het volgens mij ook mogelijk zijn om een boot te importeren zonder trailer.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
dick
.

hoi marc.
wat voor boot hadden julli geimporteerd(packege deal),en waar vandaan heb je hem verscheept. ben zelf ook aan het kijken en mijn oog viel op een crestliner fishawk. gr dick

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Marc
.

We hadden inderdaar een package deal, het was een Lund Classic 1625 incl Mercury 40 PK ELPT met trailer en een 80 ponds Vector 24 volt incl accus en startaccu voor de boot, we hebben de boot bij RandRMarine gekocht, vandaar vervoert naar de kust via uship.com, het het transport van de boot is geregeld door transportpartners uit Steenbergen, als je nog wat meer info wilt mail me dan maar even via .(JavaScript must be enabled to view this email address), ohja je kan het best welk telefonisch contact opnemen met de dealer via de mail reageren ze meestal niet.
De boten kwamen perfect aan alleen had mijn boot voor 1 pitje te grote van een dubbeltje, voor de rest was alles perfect geregeld.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Chris
.

Het vragen van een CE keurmerk aan de importeur moet je niet doen(die zijn wel niet dom) je gaat het niet krijgen (je gaat de nederlandse markt toch niet naar de kl..... helpen zeker
die trailers, daar ben je in Belgie ook al niets mee
als je in Nederland een Package koopt zit je ook goed.
sucs.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Dion
.

Chris, natuurlijk een package in Ned. is wel even iets anders dan in Amerika hoor. Heb je al wel eens op die Amerikaanse sites gekeken. Eenmaal gekeken dan ben je er direct van overtuigt dat ze hier in Nederland "woeker" prijzen voor een boot vragen. Sommige dealers geven een minimale korting als je boot, trailer, motor, electromotor en fishfinders koopt en dan vragen ze ook nog schandalige prijzen voor het visklaar maken van het geheel.

We kijken toch altijd eerst naar onze eigen portemonee of niet soms. De prijzen liggen gewoon structureel tot wel 50% lager in Amerika echt ongekend!!!!

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
david
.

matthy, je niet laten bang maken; gewoon importeren die handel, en je transport goed verzekeren (kost amper iets). CE- keuring is evenmin een probleem, want dat moet voorzien worden door de fabrikant, moet je wel duidelijk vragen bij aankoop. Het stelt allemaal niets voor, het voordeel dat je haalt daarentegen wel. Ik begrijp niet dat er nog vissers zijn die amerikaanse boten via een dealer kopen...

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Peter Gerits
.

Hoi Matthy,

Jouw vismaat vist met een Rana 520 en is daar erg over te spreken, heeft hij mij eens verteld.
Niets voor jou om een splinternieuwe boot naar eigen binnenindeling te laten bouwen? De romp is op schaal gemaakt van de beroemde Rana.
Is beslist een stuk goedkoper dan een Lund te importeren.
Met de aankoop van een nieuwe Pegatrailer kan ik je wellicht van dienst zijn.

Groeten,
Peter.

  • 16 years and 3 months geleden
Gravatar
Jansen
.

Laat je niet gek maken hoor. De meesten die het importeren omlaag praten zullen er zelf wel wat mee te verliezen hebben als jij je boot niet in NL koopt

  • 16 years and 3 months geleden