Bayliner Trophy ervaring
Is er iemand onder jullie die in het bezit is van een Bayliner Trophy, Renken seamaster of een sunbird met cabin en die mij mogelijk wat meer kan vertellen over de vaareigenschappen, trailerbaarheid of, en dat zou helemaal top zijn, waar ik eens een dag zou kunnen opstappen (uiteraard meedelen in de kosten). Mailtje naar janzelluf@hotmail.com......
thanx big time!
Jan, Den Bosch, 01/10/2012

REAGEER

Gravatar
wim
.

hoi Jan
een renken is een ander kaliber dan een bayliner hoor!
polyester is zeer dun bij een bayliner,daarom zijn die ook wel goedkoper.
niet dat die dan vlugger zinkt,maar op heel ruwe zee,geef ik de voorkeur aan een "steviger" boot.
ook de quicksilver cabin of arvor boten zijn prima,maar helaas zijn dat ook geen boston whalers.
het is maar voor welk een water en welke bestemming je aan je boot wil geven.
voor verre wrakken zou ik voor de renken gaan,voor recreatie aan de kust of oosterschelde voldoet de bayliner.(niet ook mider pk's nodig heeft)
veel succes

  • about 12 years and 7 months geleden
Gravatar
Jan
.

Kijk! Hier zit ik op te wachten. De bedoeling is verre wrakken i.i.g.
Bovenstaand is goed om in overweging te nemen. Dank!

  • about 12 years and 7 months geleden
Gravatar
Mike
.

Hou ook rekening met lekken van de boot.
Alle boven genoemde Amerikaanse merken krijgen vaak water binnen tijdens het varen en dan bedoel ik niet buisen in de kuip maar water in het motorruim of onder de vloer.

  • about 12 years and 7 months geleden
Gravatar
Tim
.

De oudere Trophy ( gebouwd door bayliner ) hebben een behoorlijke stompe romp waardoor op ruwer water de behoorlijk klapperd . De nieuwe moddellen geleverd onder de merknaam trohy zijn veel en veel beter . Ook de romp dikten zijn robuuster uitgevoerd waardoor deze zeker geschikt zijn voor de verre wrakken. Let wel dat de aanschafprijs ook fors is gestegen .

Groet

Tim

  • about 12 years and 7 months geleden
Gravatar
Tim
.

De oudere Trophy ( gebouwd door bayliner ) hebben een behoorlijke stompe romp waardoor op ruwer water de behoorlijk klapperd . De nieuwe moddellen geleverd onder de merknaam trohy zijn veel en veel beter . Ook de romp dikten zijn robuuster uitgevoerd waardoor deze zeker geschikt zijn voor de verre wrakken. Let wel dat de aanschafprijs ook fors is gestegen .

Groet

Tim

  • about 12 years and 7 months geleden
Gravatar
Roelof
.

Ik heb gehoord dat in Engeland op het ogenblik de offshore boten bij casco tegen dumpprijzen weg gaan, moet je wel zien zitten.ze draaien daar elkaar de nek om.
succes.

  • about 12 years and 7 months geleden
Gravatar
Jan
.

Hoi Roelof,

Wat bedoel je precies....heb geprobeerd te googelen met jouw tips maar krijg niets gevonden.....zeker geinterresseerd!!!

  • about 12 years and 7 months geleden
Gravatar
Jan
.

Hoi Roeland,

Wat bedoel je precies. Ik heb e.a. geprobeerd te googelen maar kom niet veel verder. Dank alvast voor je antwoord

  • about 12 years and 7 months geleden
Gravatar
Roelof
.

Ja Jan je moet goed zoeken en informeren,het is geen fabel wat ik hoor want ik zat zelf in de botenbouw.zoek een engels merk of een offshore merk wat daar gebouwd wordt. ik hoorden van colega<s boten afbouwers dat ze vaak nu in deze tijd voor de helft worden verkocht.
Vind je een adres bel of mail ze, kijk in Engelse vakbladen b.v. bij botenbouw /casco e.d. het lijk mij sterk dat je via het internet niks zou kunnen vinden. maar heb je beet en kan je het opbrengen om ze zelf elkaar te zetten.verdien je geld en heb je een pracht boot. zoeken informeren zo kom je er.de markt ligt op zijn gat maar dat bied ook weer nieuwe kansen. met je inzet koop je groter en mooier voor minder geld. Ik zelf heb al een aantal boten gebouwd eigen mal gemaakt e.d.
dus ik weet hoe het in elkaar steekt. succes Jan.

  • about 12 years and 7 months geleden