Baron-Marine faillissement,
Ik las (en hoorde)dat Baron-Marine uit Roosendaal failliet is.
https://www.actisjura.nl/home?pg=dossier&m=faillissementen&kid=70184
Weet iemand hoe het zit met garantiebepalingen van o.a. fishfinders etc?
https://www.actisjura.nl/home?pg=dossier&m=faillissementen&kid=70184
Weet iemand hoe het zit met garantiebepalingen van o.a. fishfinders etc?
Heel jammer.. Ik denk dat je kunt fluiten naar je garanties.
technautic uit wormerveer neemt alles over van humminbird en minn kota, ook de garanties.
Aangezien Baron Marine een groothandel is en jij hebt gekocht bij je plaatselijke winkelier moet je niet Baron Marine aanspreken maar wel je winkelier. Het is de kleinhandelaar die garantie geeft, niet de groothandel. Uiteraard zal de kleinhandelaar zich kunnen richten tot de invoerder of rechtsreeks tot de producent. Vermoedelijk zal dit wel niet echt een probleem vormen want de nieuwe invoerder zal wel de contractuele plicht opgelegd krijgen om de garantieclaims van zijn voorganger af te handelen...
Technautic BV te Wormerveer is de nieuwe importeur van MinnKota, Humminbird en Cannon.
In de praktijk houdt dit in dat men met de spullen in eerste instantie naar hun eigen leverancier dient te gaan. Die kan daarmee naar Technautic die de garantie overneemt.
Mocht de eigen leverancier dit niet kunnen, dan kan men men ook naar een andere dealer gaan die genegen is de reparatie af te wikkelen.
Mocht dat allemaal niet lukken, dan kan men zich direct tot Technautic wenden. Daarbij dient men dan wel een aankoopbewijs te kunnen overleggen waar het serienummer vermeld staat. Mocht men dat niet hebben, dan wordt als ingangsdatum van de garantie de productiedatum genomen.
Ik kan en mag al garantie reparaties aannemen van Technautic. Ik zal echter alleen motoren aannemen van bedrijven met wie ik een enigzins vriendschappelijk contact heb. Met motoren die via een Evin dealer zijn aangeschaft kan men uiteraard altijd bij mij terecht.
afhankelijk van het schubrecht zullen er nog vele volgen...
heel spijtige zaak, deze zaak was een voorbeeld van klanten service!
ik wens Ron en Bart dan ook het allerbeste toe in wat ze ook nog gaan doen ?
Daar zit een kern van waarheid in wat Frank stelt.
Grote kans dat meerdere hengelsportafhankele bedrijven hun winsten zo zien dalen dat ze beter iets anders kunnen of moeten gaan doen.
Jammer, er is (was) best wat te verdienen in de branche, maar als deze bedrijven zich niet samenpakken om het grote gevaar (beroepsvisserij - dierenbeschermers) het hoofd te bieden, zullen er zeker nog velen volgen.
Kom op, ook jullie boterham is in gevaar, laat van je horen in Den Haag samen met SVN!
schubrecht heeft er niks mee te maken,de markt is verzadigd met zulke items.
en wat met overzeekopen?
ergens stopt het ook met al die dure atributen,die ook helemaal geen meer vis doen vangen,alleen vissers die naar die mooie schermpjes kijken.
Schubrecht heeft er nu niets mee te maken, maar als de beroeps hun zin krijgen kunnen er straks vele hun deuren sluiten.
Met name degene die gespecialiseerd zijn in bv Minn Kota, Lowrance en aanverwante producten.
Als er namelijk geen snoekbaars meer is heb je ook geen dure fishfinder nodig of co pilot etc.
Ik hoop alleen dat die middenstanders die zich hard maken voor de hengelsport overeind zullen blijven.
Voor Baron Marine erg zuur, gezien zij altijd klaar hebben gestaan voor hun klanten en een zeer goede naam hebben opgebouwd.