alu boot lak problemen
mijn 1,5 oude alu boot krijgt blazen op de verf , als je er aan krabt zit er precies wit poeder onder, is over de ganse lengte van mijn boot en ook is de Spiegel aangetast
ook de platen waar mijn gasgeveerde poten in zitten zijn helemaal aangetast en verkleurd en lelijk geworden
wat kan ik hieraan (laten doen) ?
het is een lunt firy XL
ook de platen waar mijn gasgeveerde poten in zitten zijn helemaal aangetast en verkleurd en lelijk geworden
wat kan ik hieraan (laten doen) ?
het is een lunt firy XL
Nou, als de boot echt nog maar 1,5 jaar oud is, dan ga je toch terug naar de verkopende partij?
Rug gaan met je boot omdat er nog garantie op zit!
En dat bij een Lund Fury XL van 1,5 jaar oud?
Wat je moet doen is terug naar de Lund dealer uiteraard. Dit is natuurlijk een garantiekwestie.
Volgens mij valt dit onder garantie ??
Boot is 1,5 jaar oud.
Gelijk terug naar de dealer of importeur.
Het heeft met de elektra aan boord te maken, dat is vrijwel zeker.
En wie dat goed of fout aangesloten heeft?
Ik weet wel dat je niet de eerste bent waarbij elektrolyse en corrosie een grote rol in de visboot speelt. Een visbootje kan snel één grote ellende worden.
Google eens op elektrolyse en corrosie, dan snap je direct dat dit niet zo maar een klein dingetje/probleempje is.
Bij veel heisa zou ik ook je verzekering voor het blok zetten. (niet voorzichtig vragen OF zoiets ook gedekt is)
Ook kan het met het merk, Lunt Firy, te maken hebben.
De Lund Fury is beter.
De lund een .... geven en een polyester killerwhale ij Orkaboten kopen.
Het doet financieel even pijn maar dan ben je wel van die oxidatie af.
Heb je soms antifouling direct op het alu aangebracht? Had iemand op de steiger ook gedaan. Zo ja, dan is het doffe ellende om alles er af te krijgen. En niet mee wachten, want het vreet razendsnel door. Vooral de putjes die zijn ontstaan onder het poeder.
Hallo Rudy het is een veel voorkomend probleem bij dit soort boten,het heeft er mee te maken dat er geen sluitend verfsysteem op zit zodat er vocht achter de nagels kan komen dan krijg je dit probleem, heeft echt niks te maken met elektrolyse laat je dit niet wijs maken.
Op alu moet je eerst een goede primer zetten en dan pas denken aan een kleurtje
Zit er op je buitenboordmotor wel een goede zinkanode? (Brak)water tast het minst edele metaal aan en als zink ontbreekt, dan ligt het voor de hand dat het aluminium gaat oxideren
Absoluut het verfsysteem. Beste oplossing: Alle verf verwijderen en kaal laten. Of kaal maken en een aantal malen primeren en dan kleur aanbrengen.
ik heb ook een lund gehad een pro v uit 1998 ik kreeg na een jaar ook blaasjes waren er niet veel maar nu bleek dat ik alles moest isoleren met kunstof zoals braket electro motor dus kunstof plaatjes er tussen en ook bij mijn reserve motor ook kunstof plaatjes tussen de braket en de spiegel alles wat ik extra monteerde met rvs isoleren met een beetje kit er tussen. wat ik ook gedaan heb dat is dat mijn bezine vulhals van metaal was en die was geaard naar de boot toe (WAARSCHIJNLIJK GEEF DAT OOK STROOMPJES)heb ik een schakelaar tussen gezet om de plus of de min te onderbreken , maar als ik ging tanken wel aan zetten anders kan het goed fout gaan.na dit gedaan te hebben had ik het idee dat het wel aardig gestopt was met de corosie plekjes. waar ik het niet kon stoppen de corosie dat was bij de rvs sleepogen achter op de spiegel dus niet geisoleerd door lund. de rubberen rand zit in een aluminum profiel dat profiel zit geschroeft met rvs schroeven aan de boot en dan dekt het rubbere stootrand die schroeven weer af maar als je langst de zijkant kijkte net onder de rand dan zag je om de 20 cm corrosie plekjes dus schroeven niet geisoleerd
Een kennis van mij heeft hetzelfde gehad.
Is garantie/verzekeringswerk geworden met als resultaat een nieuwe boot.
Volgens Lunddealer IJsselsport had het juist alles met de electra aan boord te maken.
Zoals Richard zegt, alles heel goed isoleren, dat is het beste.
Maar goed Rudy, laat eens wat horen, wat zegt de verkoper ervan?