acculader
help
ik wil niet meer steeds de kabels aan mijn accupolen vastdraaien kan dit anders?
ik heb een ulterra 80 lb 24 volt
en een 12 volt lader met 2 uitgangen.
kan ik de accu's met elkaar verbonden laten als ik de accu's oplaad?
en mag de elektromoter dan ook aangesloten blijven?
en hoe kan ik een snelklik systeem maken zonder dus steeds de polen te moeten losdraaien?
een hoop vragen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
gr, jasper
ik wil niet meer steeds de kabels aan mijn accupolen vastdraaien kan dit anders?
ik heb een ulterra 80 lb 24 volt
en een 12 volt lader met 2 uitgangen.
kan ik de accu's met elkaar verbonden laten als ik de accu's oplaad?
en mag de elektromoter dan ook aangesloten blijven?
en hoe kan ik een snelklik systeem maken zonder dus steeds de polen te moeten losdraaien?
een hoop vragen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
gr, jasper
Dit ligt aan de acculader maar de meeste laders met 2x 12V uitgang kunnen een accubank die in serie is aangesloten opladen.
De Ulterra 80 mag officieel niet aangesloten blijven gedurende het laden van de accu's maar in de praktijk wordt dit wel vaak gedaan en ik heb hier nog geen problemen over gehoord.
"Snelkliksysteem" zou je kunnen maken door aan beide accu's een korte kabel te maken met een Anderson SB50 stekker, en aan de lader zou je dan ook 2st SB50 stekkers moeten maken.
Jasper,
Bij een automaterialen handel hebben ze een soort dubbele stekkers. Is ideaal.
Neem een stuk van je kabel mee, zodat je de juiste maat koopt.
Let wel dat je niet kunt opladen als de zekering er nog tussen zit.
Ik heb mijn Ulterra 24 Volt nu bijna 4 jaar. Voor het opladen heb ik nog nooit de verbinding verbroken, zowel niet bij 2x12Vx105A loodaccu (geschakeld) als 24V 100 A Ion Lithium. Je kunt evt snelkliksysteem stekkers kopen (origineel Mine Kota) als je dat toch wilt. De zekering heb ik er nog nooit tussen uit gehaald.
Minn Kota is extreem voorzichtig vanwege claims in de VS. Officieel mag je bv ook geen Li-ion accu gebruiken, maar dat slaat nergens op.