aankoop tweedehans boot engeland
hallo
ik ben nieuw hier.
na enkele jaren zonder boot te zijn word het stilaan tijd voor een andere.
mijn voorkeur is een alaska 500 of een warrior 160
of 165.
ik zie op het internet dat er zeer veel te koop staan in engeland.
geeft er iemand ervaring met een aankoop van een boot in engeland.en wat met de papierhandel en zo.
dank.
grt rudi
coussens rudi, .(JavaScript must be enabled to view this email address), beernem, 21/03/2015

REAGEER

Gravatar
Jeroen
.

Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan met iemand die via het internet een mooie warrior had gezien. In de UK hebben ze een zgn "Bill of Sale" een soort eigendomsbewijs waardoor deze boot op jouw naam komt te staan. Dit vul je ter plekke in met de eigenaar van de boot. Wel opletten dat je deze beide tekent.

In de UK kennen ze niet het fenomeen van een "nummer" voor boten die sneller varen dan 20 kmph. Geen idee of je die nu zelf ook al nodig hebt of niet maar wellicht een overweging om even na te gaan.

Denk na hoe je de boot hierheen gaat halen. Regel het met de Ferry van te voren of je met een trailer heen gaat of alleen met een trailer terugkomt.

Tevens even opletten met de trailer: in de UK hebben ze minder strenge regels dan hier dus die trailer mag hier mogelijk niet over de weg.

Vraag de verkoper vantevoren of je de BB motor kann testen middels een proefvaart of de tuinslangmethode.

  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
Richard
.Almelo

Rudi

Je kunt daar altijd gaan kijken natuurlijk. echter Engelse verzorgen soms hun boot wel goed maar ook veel van die lui doen er niets aan.
Reken ook de ferry er bij, als hem zelf gaat halen. prijzen hiervoor kun je bij Stena of P&O gaan opvragen.
Vraag officieel een rekening met de BTW er op, dan ben je goed bezig.
Misschien heeft die eigenaar ook nog het originele aankoopfaktuur met de BTW.
Voor de rest hoef je niets te doen, want we zitten in de E.U.

  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
roel
.

Beste Rudi.
Ik weet het niet hoor heb verder ook geen oordeel.
Maar als er zoals als jij zeg werkelijk zeer veel te koop staan!
Dan zou ik me eerst verdiepen in WAAROM !!!.
En hou rekening met invoerrechten volgens mij.

  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
Klaas
.Oostende

Jongens toch... wat een moeilijk gedoe... neem een pak geld Ga naar UK koop een boot en vaar het ding de zee over op een rustige dag.. al dat geouwehoer over invoeren en ferry's.. ken er zat die het op deze manier hebben gedaan.

  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
Jeroen
.

Rudi,

Je hoeft geen rekening te houden met BTW want de UK zit immers in de EU. Ze willen er graag uit maar dat is een ander verhaal. Uitzondering op deze regel zijn de Kanaaleilanden. Deze vallen wel onder het Britse Koningrijk maar nit onder de EU.

De reden dat er daarveel te koop staan is eenvoudig. Het is een veel groter land met veel meer water en veel meer traditie in zeevisen dan wij hier bij ons gewend zijn. Laat je niet bang maken dor mensen die hetniet weten en geen oordeel hebben zonder een goed voorbeeld.

  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
Richard
.Almelo

Je moet wel degelijk kunnen aantonen of de BTW betaald is op die boot.
Ook al is alles binnen de E.U.
Kontrole gebeurt o.a. in de sluizen/.
Op zee heb je geen snelheidsnummer nodig. Achter de sluis wel.
Als je een papier bij je hebt dat je de boot in de UK gekocht hebt, heb je geen probleem.

  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
Frans
.

@Klaas
qua risico nemen span jij ongetwijfeld de kroon;

je gaat een 2e hands boot met een 2e hands motor kopen;
waarschijnlijk is er ook maar 1 motor op;
je weet niks van boot noch motor en je gaat dit "effe" overvaren;
tussen Dover en Calais is het min 40 km;
over 1 van de drukste vaarroutes; en als je dan in Calais bent, moet je nog 150 km naar Nederland;
en dan spreken van een bootje van pakweg 5 m...

als jij dergelijke risico's nemen normaal vind, dan ga ik nooit met je vissen op zee


  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
rudi coussens
.beernem

dank u wel iedereen voor de respons
ga zeker alle raad in acht nemen .
hou julie op de hoogte
rudi

  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
Vonkie
.

@Frans

Het is idd effe overvaren.
Da laatste jaren wat minder, maar tripjes van 100km+ kwamen regelmatig voor bij mij. Met 1 enkele motor.
Je hebt 2e hands boten/motoren van 20 jaar maar ook van 20 dagen.
Drukte op het nauw van Calais is natuurlijk wel relatief hè.


Rudi,

Als je een goede boot met(goede) trailer kan vinden en deal kan maken in Engeland gewoon doen.
Althans in NL.
In NL is het een fluitje van een cent.
Voor je boot ff naar het postkantoor een formulier invullen en €30,- betalen. Sticker voor het registratienr kopen en opplakken.
Voor de trailer kan het wat lastiger zijn. Voor zowel de Alaska als Warrior heb je een >750kg trailer nodig. (Tenzij een een kale boot koopt)
Als het een 'onbekende' trailer is, is het beter om hier een trailer te kopen en daarmee de boot op te halen.
Het keuren registreren van een bij het RDW onbekende trailer is een tijdrovend en duur karwei.

Indien voor Belgie wordt het verhaal weer wat lastiger. Maar daar weet ik het fijne niet van.

En het klopt in GB is er een veel groter 2e hands aanbod en daardoor vaak goedkoper. Zelfs nieuw.

  • about 9 years and 10 months geleden
Gravatar
Nicolas
.

Door de EU is de regelgeving hierover goed afgestemd tussen de landen. Binnenkort zou daar wel eens een einde aan kunnen komen. Het is verstandig om dan snel een boot in Engeland te kopen. https://www.barnautica.nl/jachtmakelaar-2/

  • about 6 years and 12 months geleden