50 PK BBM welke merk?
Hallo, op mijn gekochte aluminium visboot moet ik nog een keuze maken in het merk BBM. Het moet aan de volgende vereisten voldoen.
- 50 PK
- Electrische start
- ook een goede motor om trollend mee te vissen
Wie heeft goede ervaringen met een bepaald type/merk?
Ik heb weleens een artikel ergens gelezen (maar weet niet meer waar) dat de Suzuki 50 PK met electronische inspuiting tot wel 20% zuiniger is dan de merken Honda en Yamaha.
wie heeft advies?
- 50 PK
- Electrische start
- ook een goede motor om trollend mee te vissen
Wie heeft goede ervaringen met een bepaald type/merk?
Ik heb weleens een artikel ergens gelezen (maar weet niet meer waar) dat de Suzuki 50 PK met electronische inspuiting tot wel 20% zuiniger is dan de merken Honda en Yamaha.
wie heeft advies?
De Suzuki 50 pk is inderdaad een zuinige motor. Verder loopt hij ook fantastisch en mooi rustig.
Beste,ik heb al een yamaha gehad en nu een suzuki (telkens nieuw gekocht) volgens mij zijn alle drie deze japanners zuinig en betrouwbaar ik kan alleen maar beamen dat mijn suzuki zeer zuinig is ik denk wel dat suzuki wel wat goedkoper is in aankoop dan yamaha en honda(onderdelen zijn naar het schijnt ook iets goedkoper)hopelijk ben je al een beetje geholpen.
groeten rene
Honda levert in juny de 50 pk injectie uit ik krijg hem zelf ook de zwaardere 75 en 90 pk zijn er al langer super stil.
gr Raddy
mercury efi injectie
of honda
nieuwe honda is met injectie komt in juni uit.
maar volgens mij maken ze geen slechte motoren meer.
prijs is ook allemaal vergelijkbaar
maar allen honda heeft ze standaard met een stuurknuppel.
wat ik allemaal hoor en zie van de nieuwe generatie evinrude motoren zou ik voor een evinrude gaan.
ikzelf heb een evinrude e-tec gehad en die beviel me zeer goed! de nieuwste generatie 2tact zijn even zuinig als 4tact,maar behoeven veel minder onderhoud!
qua prijs liggen ze allemaal bij elkaar de bekende merken,en ieder heeft wel zo zijn mening,echte die hards zweren bij honda,andere dan weer yamaha,en bij ieder merk heb je al eens een blauwe maandagmodel,dat de nodige problemen geeft,maar ik denk ook dat er geen "slechte" motoren gemaakt worden,en het hangt allemaal af van wat je ermee doet!! slecht onderhoud of een te lichte motor of gewoonweg onkunde elke motor krijg je wel kapot!
ik weet dat om te trollen,een tweetact(e-tec) misschien niet voor de hand ligt,maar het is toch de moeite waard om eens te informeren naar deze (properste)lichte, zuinige en zeer krachtige evinrudes!!
ook maken deze veel minder lawaai dan de conventionele 2tact!
succes met de zoektocht!
De nieuwe honda 50 is echt super,
hij heeft injectie en is uitgerust met het ( blast system zoals bij de 75 en 90, dit wil zeggen dat hij extra brandsof krijgt tijdens het vertrekken)
hij is ook stiller en zuiniger en trouwens de lichtste in zijn klasse,
ijsselsport in baak heeft er in mei 4,Frank kan je de technische uitleg verschaffen.
groet
Ik en mijn vriend hebben beide een Evinrude Etec de nieuwste generatie zeer zuinig,stil minder onderhoud en 3 jaar volledige garantie van prijs maakt het allemaal niet veel uit maar zijn zeker niet durder dan de andere merken ik kan er goed aankomen met grote korting.Intresse mail me .(JavaScript must be enabled to view this email address)
maar zijn die Evinrudes E tec 2 takt ook geschikt om mee te trollen?
ik heb al eens gelezen dat bij trollen een e-tec zou vet slagen bij lage toerentallen(zwarte bougies na 60 uur)!(zelf nooit iemand dat horen zeggen)
ik heb met deze motoren zeer veel gaan driften waarbij de motor constand bleef draaien(oosterschelde)en nooit enig probleem gehad! natuurlijk zal je iets vroeger dan de genoemde 3jaar je bougies moeten vervangen(en ook de staartolie)maar dat is zo met elke buitenboord!bij stationair draaien is de evinrude zelfs de zuinigste motor en het beste is deze te laten afstellen voor een mengverhouding 1/100! deze olie is iets duurder maar je doet er veel langer mee! maar bij dit onderwerp zijn de meningen en belangrijker de echte ervaringen verschillend! napraterij en eigenbelang kan je negeren,en elke dealer prijst zijn produkt natuurlijk als beste aan,maar de dealer waarbij ik ging verkocht meerdere merken,en evinrude e-tec kwam toen als beste uit de bus (voor de mij gekozen visserij!!)natuurlijk is constand trollen wat anders dan varen en driften,maar ik vond de e-tec uiterst betrouwbaar!
en je zou ook het stationair toerental kunnen laten verlagen(computergestuurd),speciaal om te trollen,maar daar kan de dealer je meer over vertellen!
hallo gunther als je een evinrude etec hebt gehad waarom heb je hem nu niet meer dan als ik vragen mag.
Zo lang zijn ze toch nog niet op de markt?
supermotor!!!