20 pk 2 takt = 10 L per uur volgas
20 pk 4 takt = 5 L per uur volgas,
25 pk 2 takt = 12,5 L /hr volgas
25 pk 4 takt = 6,25 L / hr volgas...
Oftewel, grofwerk rekensom is dat je het aantal pk bij 2takt moet delen door 2 = verbruik per uur volgas en bij een 4 takt de pk's delen door 4, klopt wel redelijk hoor. succes. Ik zou trouwens altijd voor 4 takt gaan, rustiger, zuiniger en betere inruilprijs. Qua gewicht wel iets zwaarder en 2 takt stijgt sneller in de toeren = beter planeren.
verschil is erg klein.
met een 10 liter moet je wel uit kunnen komen op een dag (of minder), ligt er alleen maar aan hoeveel je vaart.
20 pk 2 takt = 10 L per uur volgas
20 pk 4 takt = 5 L per uur volgas,
25 pk 2 takt = 12,5 L /hr volgas
25 pk 4 takt = 6,25 L / hr volgas...
Oftewel, grofwerk rekensom is dat je het aantal pk bij 2takt moet delen door 2 = verbruik per uur volgas en bij een 4 takt de pk's delen door 4, klopt wel redelijk hoor. succes. Ik zou trouwens altijd voor 4 takt gaan, rustiger, zuiniger en betere inruilprijs. Qua gewicht wel iets zwaarder en 2 takt stijgt sneller in de toeren = beter planeren.
hij kan ook zuiniger zijn ,als je met jouw 20pk volgas moet varen om te
planeren, zal je met een 25 pk aan
75% draaien en zeker niet meer verbruiken.