2 Vragen
Hallo,
Wie kan mij vertellen wat de bandenspanning is voor de Pega trailer H500 met een Alumacraft 145 compleet erop? Er zit nu 2,5 in maar voor mijn gevoel is dat te weining.
Volgende: Ik vervoer mijn Honda motor BF 30 Pk nu verticaal achter de auto. De grondspelling is naar mijn mening wat minimaal. Kan je hem ook diagonaal vervoeren.
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.
Bertino
Wie kan mij vertellen wat de bandenspanning is voor de Pega trailer H500 met een Alumacraft 145 compleet erop? Er zit nu 2,5 in maar voor mijn gevoel is dat te weining.
Volgende: Ik vervoer mijn Honda motor BF 30 Pk nu verticaal achter de auto. De grondspelling is naar mijn mening wat minimaal. Kan je hem ook diagonaal vervoeren.
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.
Bertino
je moet de motor een beetje kantelen en het is opgelost
de gegevens staan op de band
Ik heb eebzelfde trailer; houdt ook 2.5 als bandenspanning aan. Volgens de info op de band zou het zelfs een beetje teveel zijn; door PEGA is me dit echter geadviseerd. Motor kantelen? Dan hangt- ie wel kwetsbaar op de bracket. Als je door een kuiltje rijdt krijgt-ie op z'n donder. Verticaal is 't beste. Als-ie de grond te dicht nadert, kun je beter kijken of je de kielrollen en draagkussens van je trailer wat kunt verhogen. Succes.
Mij is verteld bij de watersportshop dat je de banden hard moet oppompen en gaven 3-3,5 bar als goed uitgangspunt.
Je kan ook je motor wat kantelen en daarna vastleggen met een aanspanriem,zodat die bij het rijden in een put niet naar omhoog komt. Ik doe dat zoal jaren en heb nog nooit problemen gehad.
Groet
Geert
Je motor in de tilt vervoeren kan riskant zijn. Mijn schoonvader heeft ook een Honda BF 30 pk, die vermoedelijk tijdens vervoer averij heeft opgelopen in de tiltstand. Door het op en neer stuiteren op de wegen heeft de vergrendeling van de tilt het begeven. Ik weet geen prijzen maar dat was een duur en vervelend geintje. Nu heeft hij dat opgelost door een soort harde spons tussen de motor en het bracket te plaatsen in de tiltstand. Hierdoor rust de motor op deze spons in plaats van op de vergrendeling van de tilt. Ik kom even zo gauw niet op de naam van deze "spons" het zou wellicht ook met een dik rubberachtig stuk materiaal kunnen. Het moet in elk geval de klappen kunnen absorberen. Overigens mag je de motor tijdens vervoer niet te ver in de tiltstand zetten. Je moet zorgen dat de staart van de motor niet buiten je kentekenplaat/lichtbalk uitsteekt. Mocht ik op de naam kunnen komen van dit sponsachtige materiaal of je wil een fotootje of zo ter indicatie, kan ik dat voor je regelen.
Bij de loadindex op de band staat de maximale druk die je hem mag geven.
Overschrijdt dit echter nooit!!!!!
leg tussen je braket een stoot kussen, doe ik al jaren met mijn motor zonder problemen.
op je band staat psi op dat moet je omrekenen naar bar (staat op de luchtmeter)op de lucht meter heb je twee schalen 1 met bar en 1 in psi aanduiding.
Er moet 3 bar in.
Heb je soms een probleem met een zoekende boot trailer ?. (een stappende aanhanger noemt men dat in de transsportwereld) Dan kon het probleem ook wel eens zitten in te zachte bandwangen van de banden van je trailer.
Dit probleem kan je oplossen door een hardere en hogere T band te monteren . (transportbanden) Deze zijn te herkenen aan een grote T op de band.