**KLAAR** Nieuwkomers geven Albatros nieuw elan

Nieuwkomers geven Albatros nieuw elan

Er waait een frisse wind door hengelsportgroothandel Albatros Hengelsport B.V. te Rijsenhout. Twee nieuwe eigenaren, te weten de heren Richard Vloedgraven (43) en Martijn Tijssen (23), zijn vastbesloten om Albatros nieuw elan te geven. Voormalig directeur Max Vogel zal de nieuwe eigenaren nog enige tijd met raad en daad bijstaan. Daarna zal hij zich definitief terugtrekken uit het familiebedrijf, dat in 1927 in de Jordaan is gestart door de legendarische Nelis Vogel en in Rijsenhout groot is gemaakt door Henk en zoon Max Vogel.

                       


“Van links naar rechts: Richard Vloedgraven (43) en Martijn Tijssen (23), de twee nieuwe directeur-eigenaren van groothandel Albatros Hengelsport B.V.”

De twee nieuwe eigenaren komen niet uit de hengelsportbranche, maar kennen Albatros, als sportvissers, natuurlijk al van kinds af aan. Richard Vloedgraven (die uit de verzekeringswereld komt): “Albatros heeft heel lang op eenzame hoogte gestaan. De laatste decennia zijn er, zoals iedereen weet, een aantal nieuwe groothandels bij gekomen. Martijn en ik willen zowel sportvisser als winkelier duidelijk maken dat Albatros nog altijd een betrouwbaar topmerk is! Door met een frisse, onbevooroordeelde blik het bedrijf eens goed tegen het licht te houden, zal worden gekeken op welke punten het anders en beter kan. Voor mensen van mijn leeftijd staat de naam Albatros nog altijd als een huis, maar voor de jeugd is Albatros soms niet meer dan één van de velen. Wij willen dat Albatros voor de jeugd van nu dezelfde glans gaat krijgen als Albatros vroeger voor hun ouders had. Om dat te bereiken zal Albatros nog meer naar de wensen van de winkelier luisteren en nog beter naar de voorkeuren van de sportvisser gaan kijken en dat ook gaan uitstralen.”

                       


“Het nieuwe logo symboliseert mede het nieuwe elan”

Martijn Tijssen (voorheen werkzaam in de autobranche): “De kracht van Albatros is dat het zich richt op het brede publiek. Wij zullen ons goed concentreren op de sterk veranderende markt om ons aanbod nog beter op de vraag af te stemmen. De vertrouwde Albatros catalogus zal, geheel in lijn met onze filosofie, een verfrissende gedaantewisseling ondergaan. Verder hebben we een belangrijke stap gezet door te kiezen voor een nieuwe huisstijl, inclusief een vernieuwd logo. Ons nieuwe logo illustreert onze wens om Albatros nieuw elan te geven. Door serieus te luisteren naar de wensen van sportvisser én winkelier. Op deze manier gaat dat zéker lukken!” Namens Total Fishing wensen we beide heren veel succes!

 


 

ANDEREN LAZEN OOK