Persbericht Karper
Karper nieuwe stijl
Karper zet vernieuwing ook in print door
Karper-magazine heeft vanaf mei 2017 een re-styling ondergaan. Niet alleen de vormgeving en cover zijn onderhanden genomen, ook de leesbaarheid en bladritme zijn aangepast aan het ‘nieuwe lezen’, afgestemd op de screenende lezer, met meer koppen en quotes in de lange stukken afgewisseld door kortere items. De vormgeving is meer ‘streetwise’ geworden en minder traditioneel.
Natuurlijk zijn er zaken veranderd in het karpervissen met innovaties op het gebied van aas, voer, lijnen, molens, end tackle en ga zo maar door. Echter heeft op een totaal ander vlak een radicale revolutie plaatsgevonden, namelijk onze manier van lezen. Wij mensen zijn gehaaster geworden, selectiever, hebben minder geduld en willen kortom sneller tot ons nemen wat ons interesseert. ‘Screenend lezen’ wordt dat ook wel genoemd. Dat heeft de totstandkoming van een totaal nieuwe opmaak tot gevolg gehad.
De slogan van Karper ‘gemaakt door en voor de visser’ heeft extra waarde gekregen. Karper heeft de laatste jaren de focus gelegd op content in diverse vormen: naast artikelen ook beeld en vooral video! Inspelen op de waarde van online content werd een succes. Echter: ook offline is de consumptie van content veranderd. Met de nieuwe Karper speelt het magazine hier nu ook op in: vóór de visser.
Ook ‘door de visser’ krijgt extra diepgang. De leerzame artikelen van de echte cracks die dag en nacht aan het water zitten en die als geen ander hun knowhow en skills overbrengen waren en blijven de basis. Idem dito voor wat betreft de echte belevenisverhalen. Nieuw zijn onze exclusieve lezersacties, sessies dat Karper op pad gaat met niet alleen gerenommeerde karpervissers, maar ook met lezers erbij. Hoe vet is het voor lezers om met iconen als Piet Vogel, Alijn Danau, Saron Debets, Kevin Diederen, Ernesto Kamminga of Mark Pansar een sessie te vissen? Niets is Karper te gek!
Tot slot een uitbreiding van het redactieteam met Karper-ambassadeurs: diehard karpervissers, die dag en nacht met hun hobby bezig zijn. Met hen zijn er nog meer ogen en oren gericht op de nieuwste producten, mooiste vangsten en meest succesvolle vistechnieken.
Preview Karper 104
Ernesto Kamminga neemt je mee naar de rivier op zijn jacht naar beresterke rivierkarpers. Peter Nys en Remond van Dijk laten hun licht schijnen op (rig/lijn)camouflage; zin of onzin?
Mandy Zupansic verbleef begin dit jaar in Frankrijk; een lange, ijskoude sessie die soms meer leek op een poolexpeditie, maar het doorzetten werd beloond! Thomas van Gestel beleefde een topsessie vlak voor en tijdens de paai, timing is alles!
Verder in dit nummer het eerste deel van een drieluik van Willem Peters over de aas(r)evolutie, Richard Gans alias ‘The Goose’ nam een lezer mee de polder in voor een penclinic, Rob Hughes laat zijn succesvolle rig zien voor het vissen met pva-zakjes.
Marc Westenberg ging op avontuur in Spanje op jacht naar grote comizobarbelen en team Karper ging op bezoek bij Het Karperveen. Dat werd een zeer productieve sessie!
Verkoopinfo
Karper magazine nummer 104 ligt vanaf donderdag 4 mei in de betere boekhandels, kiosken en hengelsportwinkels en is ook online te bestellen via www.beetshop.nl
Verkoopprijs € 8,99