G.Loomis Europe kicks off
Zoals eind september reeds aangekondigd, is Shimano Europe Fishing Holding BV per 1 december 2007 verantwoordelijk voor de verkoop en marketing van G.Loomis producten in Europe, Zuid Afrika en het Midden Oosten.
Een speciaal merk als G.Loomis vraagt om een speciale marketing benadering en verkoop strategie. Daarom heeft Shimano Europe Fishing Holding Mr. Raffaele Mascaro aangesteld als “European Brand Manager”. Raffaele is verantwoordelijk voor het opzetten, implementeren en onderhouden van een lange-termijn marketing- en verkoopplan voor het merk G.Loomis.
Naast de aanstelling van Raffaele, zijn ondergenoemde bedrijven gecontracteerd om G.Loomis te distribueren in hun landen. Elk van de genoemde bedrijven heeft 1 persoon in hun organisatie aangesteld als locale G.Loomis Brand Manager.
Land Distributeur Contact persoon
Austria Thalinger Lange GmbH Hans P. Hochschartner
Balkan Rapala Eurohold Trading LTD Milan Greczi
Benelux Shimano Europe Fishing Holding BV Frans Nestor
Denmark Normark Denmark A/S Klaus Lundfold
Finland Normark Suomi Oy Jouko Tikkanen
France Rapala France Philippe Guigo
Germany Shimano Germany Fishing Daniel Draheim
Italy Shimano Italy Fishing S.r.l. Stefano Mondini
Norway + Iceland Elbe Normark AS Rune Korneliussen
Poland Normark Polska Sp. z.o.o. Vitas Miskinis
Russia Normark Russia Hannu Murtonen
South Africa Rapala VMC South Africa Ltd Julian Smith
Spain & Portugal Normark Spain, S.A. Juan Cantais
Sweden Normark Scandinavia AB Par Lindberg
Switzerland Rapala-Fishco AG Stefano Conradin
United Kingdom Shimano UK Ltd Craig Brew
Ukraine Normark Ukraine Vitas Miskinis
Op 24 en 25 november werd door G.Loomis Europe een kick-off weekend georganiseerd bij Felindre in Swansea (UK). Tijdens dit weekend werden alle locale Brand Managers getraind over G.Loomis producten, technologiën, het bedrijf op zich, het imago, de marketing en de verkoop planning.
Alle locale Brand Managers zijn momenteel bezig met het opzetten van een netwerk van exclusieve G.Loomis Pro Shops in hun land. Het doel is om in totaal tot een aantal van 500 G.Loomis Pro Shops te komen in Europa, Zuid Afrika en het Midden Oosten.
Verder werkt het team van G.Loomis Europe aan een pan-Europese catalogus welke eind januari in 12 talen beschikbaar zal zijn.
Surf voor meer informatie naar www.gloomis.com