Arnout Terlouw is per direct de nieuwe hoofdredacteur voor de hengelsporttak van uitgeverij Vipmedia, met magazines als Beet-Rovers, Karper en onder meer de online platforms roofvisnet.nl, beet.nl en karper-magazine.nl.
Arnout is al twee decennia lang werkzaam voor Vipmedia, met name als eindredacteur van Karper magazine, dat hij samen met de toenmalige hoofdredacteur Pierre Bronsgeest vanaf het begin heeft opgezet. Een luxe karpermagazine dat alom geroemd wordt, in binnen- en buitenland, als een kwalitatief hoogstaand magazine.
Arnout Terlouw (58) is vooral bekend van zijn vele publicaties in diverse magazines, heeft talloze malen de cover van Beet en Rovers gesierd en is een visser in hart en nieren.
Karpervisser van het eerste uur en pionier op het gebied van de meervalvisserij en specimen hunting op kapitale brasems en zeelt. Tevens een echte globetrotter, die zo’n beetje al de hele wereld heeft afgereisd naar de meest extreme, exotische plekken op zoek naar avontuur en minder bekende vissoorten.
Vipmedia is blij dat Arnout deze uitdaging wil aangaan en kijkt met vertrouwen naar de toekomst.
Ed Bruijns, directeur uitgeverij Vipmedia: “In de persoon van Arnout Terlouw weet ik zeker een goede toekomst voor ons hengelsport-mediacluster te borgen. Met zijn autoriteit en ervaring op het gebied van meerdere soorten visserijen, gecombineerd met zijn journalistieke expertise, zijn wij in staat zowel de sportvissende consument als de vakbranche uitstekend te bedienen.”
Pierre Bronsgeest, oud-hoofdredacteur die jarenlang met Arnout heeft samengewerkt: “Geweldig persoon, goede visser, fotograaf, filmer, schrijver en vormgever! Daarnaast is hij creatief, inventief en heeft een goede kijk op nieuwe ontwikkelingen. Met Arnout zal er een nieuwe impuls komen in alle disciplines die kwaliteitsmagazines van Vipmedia kenmerken".
"Ik feliciteer de lezers en Vipmedia met Arnout Terlouw als nieuwe hoofdredacteur.”
Arnout Terlouw: “Een nieuwe uitdaging! Een hele klus ook gezien het veranderende medialandschap waarin online content en social media een steeds grotere rol spelen. Maar veel lezers hebben nog steeds graag een geprint magazine in handen".
"Die lezers willen we zo goed mogelijk blijven bedienen met onze magazines, maar daarnaast zal er meer focus komen te liggen op online activiteiten, online platforms en corporate business".
"Dat kan alleen met een goed team, een team wat komende tijd ook zeker uitgebreid gaat worden. Kortom, het komende jaar wordt een enerverend jaar waarin het nodige zal veranderen. Ik kijk er naar uit!”